Gå til innhold

vafler til tyskere?

Anbefalte innlegg

Gjest tyske turister
Skrevet

Foreldrene mine har feriehus i et naturskjønt område hvor det om sommeren er flust av tyskere for å se på midnattsola.

tenkte på å tjene meg litt penger på dem ved å eventuelt steike vafler og selge til dem. Men er vafler noe bare vi norske liker? Og haar noen andre forslag til noe jeg kunne selge?

Skrevet

De fleste liker vel vafler, skulle jeg tro! Er jo ikke SÅÅÅ ulikt pannekaker, og så har man jo vafler i bl.a. Belgia, om enn litt annerledes enn de norske "setervaflene".

Husker jeg traff noen fra Sri Lanka for noen år tilbake som syntes at norske vafler var noe av det beste de hadde smakt!

Gjest Sinai
Skrevet

Er det ikke lite å tjene på tyskere. De har jo ofte medbrakt mat. I sommer så jeg en tysk turistbuss der alle fikk utdelt en pølse og en papplate med kstchup, som de gikk å dyppet pølsa i. Kanskje det hadde vært noe. Da jeg jobbet på cafe var det mange som spurte etter Røkelaks og browncheese. Vaffel med brunost, mmmmmmmmmm

Skrevet

Hva med pannekaker? Dèt spiser de i hvertfall alle steder...

Nå gav du meg forresten en idè. Det vrimler også av tyskere på hytta mi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...