Gjest Sinai Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Jeg var i butikken og sjekket næringsinnholdet i fullkornspasta. Det var ikke mye forskjell på den og vanlig pasta. Er det egentlig så mye sunnere? 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hvis du tenker på carbo'ene så får du kjøpt sunn pasta direkte fra Fedon Lindbergs nettbutikk. Den er sikkert en god del dyrere. http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=348&joinid=-1&parentid=218 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hvis du tenker på carbo'ene så får du kjøpt sunn pasta direkte fra Fedon Lindbergs nettbutikk. Den er sikkert en god del dyrere. http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=348&joinid=-1&parentid=218 Takk skal du ha!Ja den er mye dyrere, men er den like god? Den pakken jeg fant i butikken, en økologisk fullkornsspaghetti hadde omtrent samme innhold av karbohydrater, så da tror jeg jeg holder meg til gode gamle. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Undersøkte du mht. mengden kostfiber? Det er jo hovedsakelig der fullkornspasta skiller seg fra "vanlig" pasta. Sjekket nå i en matvaredatabase, og fant ut at fullkornspastaen har et fiberinnhold på 8,8 gram per 100 gram, mens den "hvite" bare inneholder 1, 1 gram. Mvh, 0 Siter
flisa Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hvis du tenker på carbo'ene så får du kjøpt sunn pasta direkte fra Fedon Lindbergs nettbutikk. Den er sikkert en god del dyrere. http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=348&joinid=-1&parentid=218 Olja hans var billig! Burde kjøpt mer av det greiene der - men har ikke funnet noen butikk som fører det - om det ikke er overalt da 0 Siter
flisa Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Takk skal du ha!Ja den er mye dyrere, men er den like god? Den pakken jeg fant i butikken, en økologisk fullkornsspaghetti hadde omtrent samme innhold av karbohydrater, så da tror jeg jeg holder meg til gode gamle. den er BEDRE! 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Takk skal du ha!Ja den er mye dyrere, men er den like god? Den pakken jeg fant i butikken, en økologisk fullkornsspaghetti hadde omtrent samme innhold av karbohydrater, så da tror jeg jeg holder meg til gode gamle. Jeg aner ikke, har aldri kjøpt noe fra Fedons nettbutikk. Men jeg har tenkt å prøve noen av hans produkter. Jeg er ikke så opptatt av carboene, spiser lite så da spiller det liksom ingen rolle ) 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Olja hans var billig! Burde kjøpt mer av det greiene der - men har ikke funnet noen butikk som fører det - om det ikke er overalt da Fedon Lindberg selger bare på nettet, kjøp en haug av alt så har du ei stønn ) 0 Siter
Luise Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Fullkornpastaen smaker ihvertfall MYE bedre, synes vi her i huset - bruker bare det, men skulle bruke opp en gammel pakke med "vanlig" pasta her om dagen - og oppdaget at jeg hadde glemt hvor kjedelig det smakte - kaster svært sjelden matvarer, men tror den komme til å gå i søpla. Jeg innbiller meg dessuten at det er flere sporstoffer, mineraler mm i økologisk pasta, + mer kostfiber såklart, men smaksforskjellen er faktisk det viktigste for meg. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Fullkornpastaen smaker ihvertfall MYE bedre, synes vi her i huset - bruker bare det, men skulle bruke opp en gammel pakke med "vanlig" pasta her om dagen - og oppdaget at jeg hadde glemt hvor kjedelig det smakte - kaster svært sjelden matvarer, men tror den komme til å gå i søpla. Jeg innbiller meg dessuten at det er flere sporstoffer, mineraler mm i økologisk pasta, + mer kostfiber såklart, men smaksforskjellen er faktisk det viktigste for meg. Akkurat det samme synes jeg-den smaker MYE bedre!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.