Gjest Bytte studie Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Kom inn ifjor på vernepleiestudiet med realkompetanse. Nå har jeg imidlertid tenkt å søke sykepleier til høsten og lurer på nå om det er på realkompetansegrunnlag fortsatt eller jeg nå kan betraktes som å ha studiekompetanse da jeg har oppnådd studiepoeng i vernepleierstudiet som jeg skal gå ferdig. Noen som er inne på dette? 0 Siter
Gjest ergoterapi student Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Studiekompetanse har du når du har norsk, matte, naturfag og samfunnsfag x-antall timer i uka på vitnemålet. Det står om dette i studiehåndboka eller på samordna opptak sine nettsider. 0 Siter
Sofline Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Har du hatt realkompetanse en gang, har du det for alltid. 0 Siter
tiliti Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 "Andre vegar til generell studiekompetanse Høgare utdanning Søkjarar som ikkje har generell studiekompetanse etter reglane ovafor, men som er over 25 år og har eksamen frå høgskole- eller universitetsstudium av minst eitt års lengd (eller to halvårige studium), har generell studiekompetanse. Utdanning av same omfang frå andre lærestader kan òg gi generell studiekompetanse: utdanningar som er godkjende i samsvar med § 9 i lov om private høgskolar utdanningar som har tilråding frå det tidlegare Nasjonalt koordinerande utval for godkjenning av eksamenar (NKU). Vitnemål frå utdanning som låg til grunn for opptaket til høgare utdanning, må også leggjast ved omslagsarket" http://www.samordnaopptak.no/sokerinformasjon_2005/opptakskrav/gsk.html 0 Siter
Gjest Bytte studie Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 "Andre vegar til generell studiekompetanse Høgare utdanning Søkjarar som ikkje har generell studiekompetanse etter reglane ovafor, men som er over 25 år og har eksamen frå høgskole- eller universitetsstudium av minst eitt års lengd (eller to halvårige studium), har generell studiekompetanse. Utdanning av same omfang frå andre lærestader kan òg gi generell studiekompetanse: utdanningar som er godkjende i samsvar med § 9 i lov om private høgskolar utdanningar som har tilråding frå det tidlegare Nasjonalt koordinerande utval for godkjenning av eksamenar (NKU). Vitnemål frå utdanning som låg til grunn for opptaket til høgare utdanning, må også leggjast ved omslagsarket" http://www.samordnaopptak.no/sokerinformasjon_2005/opptakskrav/gsk.html Det vil jo si etter endt 1. år på høgskole, innehar jeg studiekompetanse og realkompetansen kan jeg se bort i fra ettersom jeg forstår det. Kan jeg da tro søke på grunnlag av studiekompetanse? Svarene under stemmer jo ikke da? 0 Siter
tiliti Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det vil jo si etter endt 1. år på høgskole, innehar jeg studiekompetanse og realkompetansen kan jeg se bort i fra ettersom jeg forstår det. Kan jeg da tro søke på grunnlag av studiekompetanse? Svarene under stemmer jo ikke da? Det ville jeg tolket ja, men dersom du lurer på noe kan du maile samordna opptak, de svarer raskt og er eksperter på å svare på akkurat slike spørsmål som "har jeg studiekompetanse i akkurat mitt tilfelle". 0 Siter
msna Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har forstått det sånn at ett år på høgskole (60 poeng?) gir studiekompetanse. Du kan jo lese her: http://odin.dep.no/ufd/norsk/regelverk/rundskriv/014071-990065/index-dok000-b-n-a.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.