Gå til innhold

Det store, skumle giftesyken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er menn ofte så redde for å gifte seg og få barn? (Ikke fordi jeg går og tenker tanken, men hvis det nevnes, løper kjæresten min og gjemmer seg under senga...)

Hvor lenge var du og partneren sammen før dere ble gift/fikk barn?

Skrevet

- først "bare" kjærestepar i 8 mnd, før vi flyttet sammen

- deretter samboere i 3 år, før vi giftet oss

- deretter gift i 4 år, før barnet ble født

Skrevet

- først "bare" kjærestepar i 8 mnd, før vi flyttet sammen

- deretter samboere i 3 år, før vi giftet oss

- deretter gift i 4 år, før barnet ble født

Jeg og kjæresten var sammen i 10 mnd før vi flyttet sammen (hans forslag allerede etter få måneder), og han snakket en stund om at han gjerne ville ha barn når vi hadde vært sammen i fem år, men gifte seg... så får han panikk!

Skrevet

Vi forlovet oss to måneder etter at vi traff hverandre, giftet oss et år etter, og nå, 7 måneder etter bryllupet er jeg 4 måneder på vei :)

Skrevet

Jeg og kjæresten var sammen i 10 mnd før vi flyttet sammen (hans forslag allerede etter få måneder), og han snakket en stund om at han gjerne ville ha barn når vi hadde vært sammen i fem år, men gifte seg... så får han panikk!

Merkelig!

Har hørt enkelte (av begge kjønn) være mye mer "redd" for giftemål enn barn! Men livet nedrer seg da MYE mer ved å få barn inn i livet!

Skrevet

Merkelig!

Har hørt enkelte (av begge kjønn) være mye mer "redd" for giftemål enn barn! Men livet nedrer seg da MYE mer ved å få barn inn i livet!

Tviler ikke på det nei.. :-) Jeg trodde faktisk jeg var gravid en gang (og han var nærmest hoppende glad..).

Skrevet

Tviler ikke på det nei.. :-) Jeg trodde faktisk jeg var gravid en gang (og han var nærmest hoppende glad..).

Kanskje han bare er nervøs for å holde tale? ;-)

eller frykter at du skal gå helt bananas på utgiftssiden, ala "Brudegalskap i New York"? *S*

Skrevet

Merkelig!

Jeg tittet innom Dr. Phil her om dagen, og han fortalte at skilsmisseprosenten for 2. ekteskap er enda høyere enn for første, rundt 63 % i USA for 2. gangs gifte.

Og han mente hovedårsaken til dette er konflikter rundt mine/dine/våre barn, og problemene med å sveise sammen to familier til en.

Jeg lurer på om det er slik i Norge også, altså at det er større sjanse for å mislykkes når man har vært gift før.

Uansett tør jeg ikke å gifte meg igjen, tror jeg.

Skrevet

Hehe :-) Forklarer kun barna....

Sant nok. Som noen sier lengre ned her - mange er reddere for å gifte seg enn for å få barn.

Skrevet

Kanskje han bare er nervøs for å holde tale? ;-)

eller frykter at du skal gå helt bananas på utgiftssiden, ala "Brudegalskap i New York"? *S*

Der har vi svaret! :-) At jeg ikke selv har tenkt på det, han er ikke akkurat noen god taler...

Skrevet

Jeg tittet innom Dr. Phil her om dagen, og han fortalte at skilsmisseprosenten for 2. ekteskap er enda høyere enn for første, rundt 63 % i USA for 2. gangs gifte.

Og han mente hovedårsaken til dette er konflikter rundt mine/dine/våre barn, og problemene med å sveise sammen to familier til en.

Jeg lurer på om det er slik i Norge også, altså at det er større sjanse for å mislykkes når man har vært gift før.

Uansett tør jeg ikke å gifte meg igjen, tror jeg.

Men samlivsbrudd er samlivsbrudd! ;-)

Synes det er litt komisk når folk sier de ikke vil gifte seg, for da blir de ikke skilt heller!! ;.)

Gjest Sommerbruden
Skrevet

Vi forlovet oss to måneder etter at vi traff hverandre, giftet oss et år etter, og nå, 7 måneder etter bryllupet er jeg 4 måneder på vei :)

Nesten som oss da..vi var sammen i et år og en mnd. før vi forlovet oss, nå planlegger vi bryllup til neste sommer

Skrevet

Men samlivsbrudd er samlivsbrudd! ;-)

Synes det er litt komisk når folk sier de ikke vil gifte seg, for da blir de ikke skilt heller!! ;.)

Ja, det kan du si. Men det er lett å bli stigmatisert hvis man er skilt for andre eller tredje gang.

Mange vil tenke at denne personen må være meget vanskelig å leve sammen med.

Jeg synes også den formelle siden av saken, med skjemaer og vitner og styr var en ekstra belastning på toppen av selve samlivsbrudddet.

For ikke å snakke om det å si ordene separasjon og skilsmisse høyt. Flytte fra hverandre var greit å si, de andre ordene var veldig vonde.

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

Ja, det kan du si. Men det er lett å bli stigmatisert hvis man er skilt for andre eller tredje gang.

Jeg synes også den formelle siden av saken, med skjemaer og vitner og styr var en ekstra belastning på toppen av selve samlivsbrudddet.

For ikke å snakke om det å si ordene separasjon og skilsmisse høyt. Flytte fra hverandre var greit å si, de andre ordene var veldig vonde.

"Jeg synes også den formelle siden av saken, med skjemaer og vitner og styr var en ekstra belastning på toppen av selve samlivsbrudddet."

Kan jeg få lov å spørre hvordan du opplevde denne belastningen?

Skrevet

Jeg har full forståelse for dette altså!

Tenkte mest på dem som sier det uten å ha vært gift fra før.

Skrevet

Nesten som oss da..vi var sammen i et år og en mnd. før vi forlovet oss, nå planlegger vi bryllup til neste sommer

Dere var sammen en smule lenger enn oss før dere forlovet dere, da :)

Vi er veldig fornøyde med løypa vår, vi!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...