Gå til innhold

vin - øl - brennevin, hva drikker du?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips fx til hetvin som er godt, eller apperitiffer? Her går det mest i vin.....

Liker ikke søte drikker med alkohol, jeg!

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Prozak

5

• Inne

4

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke jeg heller...men har desverre ingen tips til deg...venter i spenning på andre svar

*skål*

Mary Poppins
Skrevet

Jeg drikker mye hvitvin, er ekstremt kresen når det gjelder vin, halvtørre-tørre viner er preferansen her. Det renner ned som vann ;)

Søt vin er det verste som finnes etter min mening.

Skrevet

Liker best en halvtørr hvitvin, ellers går det i øl (i glass!) :-)

Mary Poppins
Skrevet

Glemte å skrive hvilke viner jeg drikker:

Drikker nesten bare franske finer. Jeg er mest glad i muscadet, både les mesnils, og sur lie

Også chablis er godt, petit chablis f.eks.

hvis jeg skal ha en skikkelig billig vin (f.eks skal på byen og trenger 2-3 flasker) så kjøper jeg Cuveé la mer (koster 78kr) og den synes jeg er bra med tanke på prisen.

Gjest Rusle
Skrevet

Halv tørr hvitvin. Ellers drikker jeg det meste bortsett fra whiskey, cognac og karsk ;o)

Gjest rusbrus
Skrevet

Halv tørr hvitvin. Ellers drikker jeg det meste bortsett fra whiskey, cognac og karsk ;o)

Hva er karsk? Likør?

Gjest VinVinVin
Skrevet

Hvilken vin er det du har med deg da engel??

Skrevet

Drikker rødvin når jeg skal kose meg hjemme. Ute på byen og på sommeren går det i øl.

Skrevet

Hvilken vin er det du har med deg da engel??

Hvem er du vin-vin-vin??

Jeg har med både rød hvit og rosé, jeg, og hadde du hatt det vanlige nicket ditt, hadde jeg kanskje sendt over en flaske....nei, forresten, det er jo mandag! :P

Skrevet

Var på vinkurs i helga :-) Drikker vin eller sprit jeg. En Chateu Bonnet er ikke akkurat å forakte *slafse*

Skrevet

Trønderlikør. :)

hjemmebrent?? Eller blanding av hvada? ......har helt glemt slik barnelærdom...hehe

Gjest Rusle
Skrevet

Hva er karsk? Likør?

Det er noe heslig som spesielt trøndere(tror jeg) drikker. I hvert fall drikkes dette på bygda. Det er kaffe med sprit oppi. ofte 'heimbrent'. Smaker aldeles grusomt.

Skrevet

Var på vinkurs i helga :-) Drikker vin eller sprit jeg. En Chateu Bonnet er ikke akkurat å forakte *slafse*

lærte du å SLAFSE vin på vinkurs??

:o

*sjokka*

Skrevet

hjemmebrent?? Eller blanding av hvada? ......har helt glemt slik barnelærdom...hehe

Kaffe med sprit i. Spriten kan være av så ymse slag.

Skrevet

Det er noe heslig som spesielt trøndere(tror jeg) drikker. I hvert fall drikkes dette på bygda. Det er kaffe med sprit oppi. ofte 'heimbrent'. Smaker aldeles grusomt.

hva er det med trøndere?? de er jo så kosleige egenltig!

Skrevet

Ja?

På hedemarken kalles det for kaffedoktor, i Trøndelag karsk.

Det er kaffe og sprit blandet sammen.

Mange mener at spriten må være hjemmebrent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...