Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Noen tips fx til hetvin som er godt, eller apperitiffer? Her går det mest i vin..... Liker ikke søte drikker med alkohol, jeg! 0 Siter
Inne Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Ikke jeg heller...men har desverre ingen tips til deg...venter i spenning på andre svar *skål* 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Jeg drikker mye hvitvin, er ekstremt kresen når det gjelder vin, halvtørre-tørre viner er preferansen her. Det renner ned som vann Søt vin er det verste som finnes etter min mening. 0 Siter
sheba Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Liker best en halvtørr hvitvin, ellers går det i øl (i glass!) :-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Glemte å skrive hvilke viner jeg drikker: Drikker nesten bare franske finer. Jeg er mest glad i muscadet, både les mesnils, og sur lie Også chablis er godt, petit chablis f.eks. hvis jeg skal ha en skikkelig billig vin (f.eks skal på byen og trenger 2-3 flasker) så kjøper jeg Cuveé la mer (koster 78kr) og den synes jeg er bra med tanke på prisen. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Halv tørr hvitvin. Ellers drikker jeg det meste bortsett fra whiskey, cognac og karsk ;o) 0 Siter
Gjest rusbrus Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Halv tørr hvitvin. Ellers drikker jeg det meste bortsett fra whiskey, cognac og karsk ;o) Hva er karsk? Likør? 0 Siter
Gjest VinVinVin Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hvilken vin er det du har med deg da engel?? 0 Siter
Lurveline Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Drikker rødvin når jeg skal kose meg hjemme. Ute på byen og på sommeren går det i øl. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hvilken vin er det du har med deg da engel?? Hvem er du vin-vin-vin?? Jeg har med både rød hvit og rosé, jeg, og hadde du hatt det vanlige nicket ditt, hadde jeg kanskje sendt over en flaske....nei, forresten, det er jo mandag! 0 Siter
Reg@l Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Var på vinkurs i helga :-) Drikker vin eller sprit jeg. En Chateu Bonnet er ikke akkurat å forakte *slafse* 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Trønderlikør. hjemmebrent?? Eller blanding av hvada? ......har helt glemt slik barnelærdom...hehe 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hva er karsk? Likør? Det er noe heslig som spesielt trøndere(tror jeg) drikker. I hvert fall drikkes dette på bygda. Det er kaffe med sprit oppi. ofte 'heimbrent'. Smaker aldeles grusomt. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Var på vinkurs i helga :-) Drikker vin eller sprit jeg. En Chateu Bonnet er ikke akkurat å forakte *slafse* lærte du å SLAFSE vin på vinkurs?? *sjokka* 0 Siter
ariadne Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 hjemmebrent?? Eller blanding av hvada? ......har helt glemt slik barnelærdom...hehe Kaffe med sprit i. Spriten kan være av så ymse slag. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Det er noe heslig som spesielt trøndere(tror jeg) drikker. I hvert fall drikkes dette på bygda. Det er kaffe med sprit oppi. ofte 'heimbrent'. Smaker aldeles grusomt. hva er det med trøndere?? de er jo så kosleige egenltig! 0 Siter
morsan Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Ja? På hedemarken kalles det for kaffedoktor, i Trøndelag karsk. Det er kaffe og sprit blandet sammen. Mange mener at spriten må være hjemmebrent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.