Mary Poppins Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hehe..Du får lære meg å drikke en vakker dag hehe, vær glad du ikke tåler så mye, det blir jo mye billigere De fleste blir sjokkert over hvor mye jeg kan få i meg, jeg er ganske liten men likevel tåler jeg en del. 0 Siter
ariadne Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 "Det er kaffe med sprit oppi. ofte 'heimbrent'" Ikke helt riktig. Det er mer sprit med kaffe i (og alltid himkok) :-) ".................................." Prosedyrebeskrivelse: 1) Mynt legges i kaffekopp 2) Fyll med kaffe til mynt ikke kan sees 3) Fyll med sprit til mynten igjen er synlig 4) Drikk 5) Gjenta pkt 1) 0 Siter
Inne Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Blir godt i farta av ei jeg! Riktig nok med høy prosent da =) Samme her...tåler ikke mer enn ei hvis jeg i tillegg skal ut på byn! 0 Siter
Inne Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Prosedyrebeskrivelse: 1) Mynt legges i kaffekopp 2) Fyll med kaffe til mynt ikke kan sees 3) Fyll med sprit til mynten igjen er synlig 4) Drikk 5) Gjenta pkt 1) OI! 0 Siter
morsan Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Prosedyrebeskrivelse: 1) Mynt legges i kaffekopp 2) Fyll med kaffe til mynt ikke kan sees 3) Fyll med sprit til mynten igjen er synlig 4) Drikk 5) Gjenta pkt 1) Og er man elgjeger skal man feire byttet med å drikke blodkars, dvs at kaffen byttes ut med nytappet elgblod.... (var det noen som sa ÆÆÆÆSSJJJJ!!!??) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Jeg drikker øl. I tillegg drikker jeg gjerne rødvin. Det er godt. Hvitvin drikkes til mat. Fint til forretter. Champagne og den slags søppel drikkes i brylluper og den slags. Men det er ikke noe jeg frivillig kjøper selv. Hvitt brennevin er for fjortiser. I hvert fall når man blandet det med alt som heter brus og den slags. Noe som drikkes for å bli full. Selv drikker jeg det nesten aldri lenger. Det måtte i så fall være en Tom Collins på et utested hvis kroppen sier fra at den ikke tåler flere liter øl. Cognac er også godt. Skikkelig kos. Gjør seg spesielt godt etter et bedre måltid mat - til kaffen. Men ikke noe som drikkes i store mengder. Øl er utvilsomt favoritten. Rødvin og cognac deler andreplassen. 0 Siter
ariadne Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Og er man elgjeger skal man feire byttet med å drikke blodkars, dvs at kaffen byttes ut med nytappet elgblod.... (var det noen som sa ÆÆÆÆSSJJJJ!!!??) Blod og sprit?!! Deilig smoothie. Nå ble jeg litt uvel her. 0 Siter
Hello Kitty Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Øl, rødvin eller whiskey. Whiskey er å foretrekke, helst Scotch da såklart....mMm 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Portvin er faktisk bedre enn sitt rykte. Ikke for søtt. Men det holder med et lite glass eller to etter en bedre middag. Her går det mest i rødvin. På varme sommerdager ved grillen er kaldt øl også godt. På bedre middager er en god cognac etterpå godt. 0 Siter
Gjest VodBatt Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Liker IKKE vin. Liker øl, men drikker det sjeldent. MEN derimot Vodka/Battery, det kan jeg drikke masse av ) ! 0 Siter
Gyda Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg drikker mest rødvin, men også øl. En sommerdag er en kald øl nydelig, det samme gjelder tørr hvitvin med oliven til. Hetvin blir det lite av, men en Martini i ny og ne er ikke å forakte ... Skål! 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg drikker mest rødvin, men også øl. En sommerdag er en kald øl nydelig, det samme gjelder tørr hvitvin med oliven til. Hetvin blir det lite av, men en Martini i ny og ne er ikke å forakte ... Skål! hvordan drikker du martinien? rød eller hvit, og med hva oppi?? 0 Siter
Gyda Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 hvordan drikker du martinien? rød eller hvit, og med hva oppi?? Som regel hvit, med is. (Av og til kan jeg finne på å ta litt sitronbrus oppi også - men da blir jo smaken en helt annen.) 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Prosedyrebeskrivelse: 1) Mynt legges i kaffekopp 2) Fyll med kaffe til mynt ikke kan sees 3) Fyll med sprit til mynten igjen er synlig 4) Drikk 5) Gjenta pkt 1) Nemlig :-) ".............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Portvin er faktisk bedre enn sitt rykte. Ikke for søtt. Men det holder med et lite glass eller to etter en bedre middag. Her går det mest i rødvin. På varme sommerdager ved grillen er kaldt øl også godt. På bedre middager er en god cognac etterpå godt. "Portvin er faktisk bedre enn sitt rykte. Ikke for søtt." Der er det jaggu forskjell på portvin :-) "................................" 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Rødvin! Helst italiensk. Amarone...mmmmmmm... 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Absolutt favortitt: mørkt øl (ale). Dette er jo litt tyngre enn lagerøl (pils), så jeg sper helst på med litt av sistnevnte etter en stund. Absolutt nr 2: Skotsk maltwhiskey (single malt). Favorttene er Islay Malt, skikkelig kraftig røyksmak. Ellers kommer MacAllan høyt opp blandt "normal" single-malt whikey. Blended ("vanlig") whiskey er som regel ikke egnet til annet enn shotting. Nummer 3: Rødvin. Har mest sansen for de litt kraftige, krydrede spanske vinene (Torres, vellagrede Roija etc.). Innimellom disse, på forskjellige udefinérbare steder, kommer godsaker som cognac (brandy), Añejo Tequila, enkelte hvitviner, weissbier, irsk whisky og mye annet. For tiden holder jeg på å prøve å brygge godt, gammeldags mjød. "....................................." 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 "Portvin er faktisk bedre enn sitt rykte. Ikke for søtt." Der er det jaggu forskjell på portvin :-) "................................" ja jeg synes portvin er dritsøtt! 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 ja jeg synes portvin er dritsøtt! Det er rimelig stor forskjell på forskjellige typer portvin, fra de helt søte til de mer bitre. ".................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.