tjisis Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Har ikke lest alle svarene, så jeg vet strengt tatt ikke om dette er sagt. Men - jeg tror det er en biologisk forklaring til at voksne (og ofte eldre barn) ikke har lyst til å smake på morsmelk. Melken tilhører babyen og er over en periode det eneste næringsmiddelet denne kan innta. Hvordan ville det blitt dersom denne melken var ettertraktet vare blant de øvrige i husholdningen - eller andre? Kamp om morsmelk ville vært en svært dum årsak til bruk av energi...!!! 0 Siter
tjisis Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Men en annen ting: Dere som lar far eller søsken smake, drikker de da rett fra puppen? Eller fra skje/kopp? Kan legge til at både bror og far har smakt i vårt tilfelle (da av skje/pumpemelk i flaske). Far syns det smaker ok og storebror syns det er "kjempegodt"!! ;-) 0 Siter
annegunn Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Men en annen ting: Dere som lar far eller søsken smake, drikker de da rett fra puppen? Eller fra skje/kopp? Kan legge til at både bror og far har smakt i vårt tilfelle (da av skje/pumpemelk i flaske). Far syns det smaker ok og storebror syns det er "kjempegodt"!! ;-) Gubben min prøvde å smake rett fra orginalinnpakningen. Han fikk det ikke til. Hadde vel glemt teknikken på de 30 åra som hadde gått siden han fikk sist... 0 Siter
org Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Har ikke lest alle svarene, så jeg vet strengt tatt ikke om dette er sagt. Men - jeg tror det er en biologisk forklaring til at voksne (og ofte eldre barn) ikke har lyst til å smake på morsmelk. Melken tilhører babyen og er over en periode det eneste næringsmiddelet denne kan innta. Hvordan ville det blitt dersom denne melken var ettertraktet vare blant de øvrige i husholdningen - eller andre? Kamp om morsmelk ville vært en svært dum årsak til bruk av energi...!!! Helt enig! 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Tror mange faller for fristelsen.. en dråpe, kanskje, som har runnet ned.. Moren min og tanten min "byttet" barn, slik at broren min har prøvd tantes melk, og søskenbarnet mitt har prøvd moren min sin.. Synes det var litt merkelig, jeg.. men sikkert et morsomt eksperiment for de.. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Siden du sier du ikke skal ha barn, så blir det vel ikke noen aktuell problemstilling :-) Joda, men man vet jo aldri :-) "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Husker du den Friends-episoden hvor Ross ble sjokkert over at Phoebe slikket i seg morsmelkdråpen som hu n dryppet på hånda for å sjekke om melken på flaska var passe varm? ;-) Har ikke skjønt hvorfor noen reagerer med vemmelse på sin kjærestes egenproduserte melk, all den tid man er villig til å gjøfre både dette og hint med den samme kvinnens underliv! Det er da forskjell på å ikke ha noe ønske om å smake og å reagere med vemmelse? Det er forsvinnende få ting ved kroppen som vemmer meg. "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det smaker søtt. Bedre enn sæd ihvertfall. Tviler ikke :-) "............................" 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Joda, men man vet jo aldri :-) "..................................." Så du holder døra litt mer på gløtt enn du liker å snakke høyt om altså? ;-) 0 Siter
favn Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hm, er det to like tråder ute og går? Jeg smakte selvsagt på melka, men husker ikke om faren gjorde det. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Så du holder døra litt mer på gløtt enn du liker å snakke høyt om altså? ;-) Nei, egentlig ikke i det hele tatt. Men jeg kan jo ikke påberope meg å vite om jeg mener det samme som nå om 5 år :-) "................................" 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Men en annen ting: Dere som lar far eller søsken smake, drikker de da rett fra puppen? Eller fra skje/kopp? Kan legge til at både bror og far har smakt i vårt tilfelle (da av skje/pumpemelk i flaske). Far syns det smaker ok og storebror syns det er "kjempegodt"!! ;-) Mannen min sugde rett fra puppen. 0 Siter
morsan Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 Har ikke lest alle svarene, så jeg vet strengt tatt ikke om dette er sagt. Men - jeg tror det er en biologisk forklaring til at voksne (og ofte eldre barn) ikke har lyst til å smake på morsmelk. Melken tilhører babyen og er over en periode det eneste næringsmiddelet denne kan innta. Hvordan ville det blitt dersom denne melken var ettertraktet vare blant de øvrige i husholdningen - eller andre? Kamp om morsmelk ville vært en svært dum årsak til bruk av energi...!!! *ha ha* Det er jo en _viss_ forskjell på å smake på noe fordi man er nysgjerrig og at dette blir en "vare" som går på bekostning av babyer!! 0 Siter
morsan Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 Hm, er det to like tråder ute og går? Jeg smakte selvsagt på melka, men husker ikke om faren gjorde det. PS: jeg var først ute! ;-)) 0 Siter
ariadne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 ugh.. tør jeg lese videre i tråden tro? Jeg tror du har gjort unna den verste delen. 0 Siter
lurulf Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Joda, men man vet jo aldri :-) "..................................." Du kan jo sjekke opp en alenemor med baby og ta en smak? Ved ONS slipper du ansvar for barn også... 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Du kan jo sjekke opp en alenemor med baby og ta en smak? Ved ONS slipper du ansvar for barn også... Det var jo akkurat dette med den "smaken" jeg ikke var så fryktelig interessert i, da :-) "...................................." 0 Siter
lurulf Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det var jo akkurat dette med den "smaken" jeg ikke var så fryktelig interessert i, da :-) "...................................." Ok! Jeg har ikke lest hele tråden, snappet bare opp på 100 nyeste at du ikke ville ha barn... Når det gjelder morsmelk så fristet det aldri meg å smake heller! 0 Siter
Gjest Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vet om ei spm tok det fronse overskuddet fra fryseren etter at ammetiden var omme - hun stekte vafler av det og hadde med på jobben......*URK* Hehehe!! Er det mulig!? :-D 0 Siter
Prozak Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ok! Jeg har ikke lest hele tråden, snappet bare opp på 100 nyeste at du ikke ville ha barn... Når det gjelder morsmelk så fristet det aldri meg å smake heller! "Når det gjelder morsmelk så fristet det aldri meg å smake heller" Ikke sant? Om kjærringa har det, så er det ikke ekkelt, men det er heller ikke noe jeg har interesse av. Men, smak og behag :-) "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.