Gå til innhold

skilsmissetrøbbel i familien

Gjest kan ikke folk holde sammen, da :(

Anbefalte innlegg

Gjest Mora2
Skrevet

Jeg mener hennes lojalitet må være større til broren enn til brorens eks. Det kan godt være du er uenig i det.

Nei, jeg er ikke uenig med deg der.

Skrevet

Du ber selvsagt de du vil ha i ditt eget selskap.

Det er da merkelig hvis broren din plutselig, etter 20 år, ikke klarer å være i samme rom som sine barns mor.

Den nye "kjæresten" (det er så fjortis) kan kanskje holde seg hjemme hvis hun synes det er plagsomt.

I en familie jeg vet om skilte sønnen seg fra sin kone etter 20 år. Svigerdatterens bilder og alt står fremdeles framme hos eks-svigerforeldrene, og de har et mye bedre fohold til henne enn de har til sin nye svigerdatter.

Skrevet

Inviter i hvert fall ikke den nye kjæresten. Ingen grunn til å ødelegge for barna. Kan han ikke respektere det, ville jeg bare invitert ekssvigers i stedet.

Skrevet

Du ber selvsagt de du vil ha i ditt eget selskap.

Det er da merkelig hvis broren din plutselig, etter 20 år, ikke klarer å være i samme rom som sine barns mor.

Den nye "kjæresten" (det er så fjortis) kan kanskje holde seg hjemme hvis hun synes det er plagsomt.

I en familie jeg vet om skilte sønnen seg fra sin kone etter 20 år. Svigerdatterens bilder og alt står fremdeles framme hos eks-svigerforeldrene, og de har et mye bedre fohold til henne enn de har til sin nye svigerdatter.

Jeg har også en sånn situasjon i familien. Sønnen og svigerdatteren skilte seg, og foreldrene har bevart kontakten med eks-svigerdatteren, men sønnen og det nye kona ser de nesten aldri.

Gjest kan ikke folk holde sammen da :(
Skrevet

Takk for svar! Nå er det delta meninger om saken her også, og det beskriver jo hvor vanskelig dette er.

Jeg har kommet til at jeg verken inviterer svigers - av respekt for min brors valg - og ikke den nye kjæresten - av hensyn til barna hans som ennå ikke er i nærheten av å takle situasjonen.

Min lojalitetsstige er sånn:

Barna til broren min - de er helt uskyldige og må tas mest hensyn til.

Broren min - fordi blod tross alt er tykkere enn vann.

Eks svigers - fordi hun er en god venn!

Den nye damen har jeg foreløpig bare negative følelser for, og absolutt ingen lojalitet, men det går seg vel til med tida. (Har temmelig mange negative følelser for broren min også, men det går seg vel også til med tida)

Sukk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...