Gjest Mora2 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg mener hennes lojalitet må være større til broren enn til brorens eks. Det kan godt være du er uenig i det. Nei, jeg er ikke uenig med deg der. 0 Siter
Champagne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Du ber selvsagt de du vil ha i ditt eget selskap. Det er da merkelig hvis broren din plutselig, etter 20 år, ikke klarer å være i samme rom som sine barns mor. Den nye "kjæresten" (det er så fjortis) kan kanskje holde seg hjemme hvis hun synes det er plagsomt. I en familie jeg vet om skilte sønnen seg fra sin kone etter 20 år. Svigerdatterens bilder og alt står fremdeles framme hos eks-svigerforeldrene, og de har et mye bedre fohold til henne enn de har til sin nye svigerdatter. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Inviter i hvert fall ikke den nye kjæresten. Ingen grunn til å ødelegge for barna. Kan han ikke respektere det, ville jeg bare invitert ekssvigers i stedet. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Du ber selvsagt de du vil ha i ditt eget selskap. Det er da merkelig hvis broren din plutselig, etter 20 år, ikke klarer å være i samme rom som sine barns mor. Den nye "kjæresten" (det er så fjortis) kan kanskje holde seg hjemme hvis hun synes det er plagsomt. I en familie jeg vet om skilte sønnen seg fra sin kone etter 20 år. Svigerdatterens bilder og alt står fremdeles framme hos eks-svigerforeldrene, og de har et mye bedre fohold til henne enn de har til sin nye svigerdatter. Jeg har også en sånn situasjon i familien. Sønnen og svigerdatteren skilte seg, og foreldrene har bevart kontakten med eks-svigerdatteren, men sønnen og det nye kona ser de nesten aldri. 0 Siter
Gjest kan ikke folk holde sammen da :( Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Takk for svar! Nå er det delta meninger om saken her også, og det beskriver jo hvor vanskelig dette er. Jeg har kommet til at jeg verken inviterer svigers - av respekt for min brors valg - og ikke den nye kjæresten - av hensyn til barna hans som ennå ikke er i nærheten av å takle situasjonen. Min lojalitetsstige er sånn: Barna til broren min - de er helt uskyldige og må tas mest hensyn til. Broren min - fordi blod tross alt er tykkere enn vann. Eks svigers - fordi hun er en god venn! Den nye damen har jeg foreløpig bare negative følelser for, og absolutt ingen lojalitet, men det går seg vel til med tida. (Har temmelig mange negative følelser for broren min også, men det går seg vel også til med tida) Sukk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.