Gjest Mora2 Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Vurderer å investere i elektriske tannbørster til hele familien neste gang vi skal bytte tannbørster. Tannlegen sier også at disse er mer effektive enn vanlige tannbørster. Noen som vet hva som er bra og hvor det lønner seg å kjøpe? Det er vel så mye forskjellig? Jeg vet at man får kjøpt dem på matbutikken også, men er de like bra? Er det noe spesielt man skal være oppmerksom på eller se etter? Kan barn på 2 år også bruke elektrisk tannbørste? Hvor mye koster det å bytte ut selve kosten når det trengs? 0 Siter
Line Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg tror ikke jeg ville gitt det til barn, altså... Jeg kjøpte nylig ei til meg selv av merket Bomann, og har aldri hatt så glatte tenner før, men treffer man skjevt med det "bittelille" (i forhold til vanlig tannbørste) børstehodet, kan det bli ubehagelig. Det er litt vanskelig å treffe og, synes jeg, dersom jeg ikke fører den med tunga. Mine barn får ikke sånn tannbørste før de kan å pusse skikkelig godt med ei vanlig ei først. Kjøp heller sånn trekantet tannbørste på apoteket, den er lett for barn å bruke. Tennene blir rene også. 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Både jeg, min sønn på 10 år og samboen bruker elektrisk tannbørste. Syns den gjør skikkelig rent, også innimellom tennene på min sønn. Vi kjøpte på matbutikken, de er så elendige at jeg vil fraråde deg å kjøpe der. Etter en stund går de saktere og er trege uansett hvor ofte en skifter batterier. Kjøp på el-butikk og innvester i gode merker, da har du dem lenge. Og IKKE kjøp batteridrevne, de er ikke miljøvennlig og du må skifte batterier ofte. Tror Braun er godt merke, men nå er det lenge siden jeg kjøpte så jeg er neppe oppdatert på nyere merker og utgaver. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vi bruker elektriske tannbørster alle fem her i huset. Begynte vel på den minste da hun var halvannet (samme tannbørste, men med barnebørste på, som er mykere). Mye renere følelse, ja! 0 Siter
Ade|ina Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg ville vel vært litt forsiktig med en to-åring, men jeg har hatt elbørste i mange år. Jeg kjøpete Braun oral - var det ikke det den het tro, og der var det flere hoder som fulgte med. Så kunne man sette på ringer av forskjellige farger, slik at man visste og husket hvem farge som tilhørte hvem. Ikke var det dyrt heller - rundt 600 kr dengang. Jeg kjøpte i en el-butikk, men har hatt en på fjellet som jeg kjøpte på Kiwi, og den er jammen nesten like bra. 0 Siter
Gyda Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vi har hatt elektrisk tannbørste i ca 15 år, og det er veldig effektiv. Vi har alltid hatt Braun, det er vel den tredje vi sliter på nå. Jeg vil anbefale en med to "håndtak", det er veldig irriterende når batteriet blir utlada midt i en tannpuss og mannen min venter på å få bruke den like etterpå. Med to kan du alltid ha (minst) en som er oppladet, og det er veldig praktisk hvis én skal ut og reise og kan ta med seg den ene. Barna våre bruker også, men de er 6 og 10, og begynte vel ikke å bruke elektrisk før i 3-4 årsalderen (det finnes egne, litt mykere børstehoder for barn). Børstehodene varer ganske lenge, og det er ikke så dyrt (får kjøpt firepakninger i vanlig kolonialbutikk). Her er den vi har nå, og som sagt: Det er utrolig deilig å ha to "håndtak": http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=6-q1rciqyie18Iqcbh92TMKMYe41wny2C6U=?ProductID=ErPD4QjoeNcAAAD9XbZYmQMu&CatalogCategoryID=&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text 0 Siter
Gjest luza Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vær oppmerksom på at tenåringsjenter ofte kan finne nye anvendelsesområder for en elektrisk tannbørste...;-) 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vær oppmerksom på at tenåringsjenter ofte kan finne nye anvendelsesområder for en elektrisk tannbørste...;-) Huff, heldigvis har jeg ingen tenåringsjente, og kommer heller aldri til å få det, bare to tenåringsgutter, men det er leeenge til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vær oppmerksom på at tenåringsjenter ofte kan finne nye anvendelsesområder for en elektrisk tannbørste...;-) *Fnis* Det er - etter hva jeg har hørt - ikke forbeholdt _tenårings_-jentene, men gjelder nok jenter i alle aldre. :-O 0 Siter
Ade|ina Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 *Fnis* Det er - etter hva jeg har hørt - ikke forbeholdt _tenårings_-jentene, men gjelder nok jenter i alle aldre. :-O Nå må du få deg en mann!:-) Når en elektrisk tannbørste får deg på slike tanker, ja da... Uff og æsj, og sikkert lite behagelig. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 *Fnis* Det er - etter hva jeg har hørt - ikke forbeholdt _tenårings_-jentene, men gjelder nok jenter i alle aldre. :-O Hmm....få høre noen detaljer nå....kom igjen....hehe..... Nå er det jaggu på tide noen kommer og feier deg, hehe. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hmm....få høre noen detaljer nå....kom igjen....hehe..... Nå er det jaggu på tide noen kommer og feier deg, hehe. Jeg har faktisk ikke prøvd det selv (helt sant!), men har hørt om det - bl.a. her inne så det er nok andre enn meg som bør komme på banen skal dere ha rapport om elektriske tannbørster! ) 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har faktisk ikke prøvd det selv (helt sant!), men har hørt om det - bl.a. her inne så det er nok andre enn meg som bør komme på banen skal dere ha rapport om elektriske tannbørster! ) Jeg ville iallefall ikke ha brukt "børste-enden", dersom jeg hadde hatt en slik! 0 Siter
morsan Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg ville iallefall ikke ha brukt "børste-enden", dersom jeg hadde hatt en slik! Usjameg, nei! Men den andre enden er heller ikke mye tess skulle jeg tro. Det er jo bare et håndtak! Skjønner ikke hvordan det skal være mulig å bruke en el-tannbørste som sexleketøy, og ikke er jeg intr i å finnedet ut heller! ;-)) 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Usjameg, nei! Men den andre enden er heller ikke mye tess skulle jeg tro. Det er jo bare et håndtak! Skjønner ikke hvordan det skal være mulig å bruke en el-tannbørste som sexleketøy, og ikke er jeg intr i å finnedet ut heller! ;-)) Heh, det er jo ikke bare det uhygieniske aspektet da, tenk på hvor sår man hadde blitt! Nei, da investerer jeg heller i en Butterfly f.eks! 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Heh, det er jo ikke bare det uhygieniske aspektet da, tenk på hvor sår man hadde blitt! Nei, da investerer jeg heller i en Butterfly f.eks! Jeg har også stussa litt på det der med sårhet, de er jo ikke sååå mjuke disse børstene? 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har også stussa litt på det der med sårhet, de er jo ikke sååå mjuke disse børstene? Det aner jeg ikke, for jeg har ikke prøvd elektrisk tannbørste hverken her eller der, men jeg vil tro det ikke er allverdens mykt, nei.. Takke meg til min batteridrevne leke som er "spesialisert" for formål nedentil! 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg ville vel vært litt forsiktig med en to-åring, men jeg har hatt elbørste i mange år. Jeg kjøpete Braun oral - var det ikke det den het tro, og der var det flere hoder som fulgte med. Så kunne man sette på ringer av forskjellige farger, slik at man visste og husket hvem farge som tilhørte hvem. Ikke var det dyrt heller - rundt 600 kr dengang. Jeg kjøpte i en el-butikk, men har hatt en på fjellet som jeg kjøpte på Kiwi, og den er jammen nesten like bra. Takk for svar! Tror jeg skal prøve en Braun, til meg og mannen min i første omgang. Jeg har hørt/sett reklame for en Braun Oral-B Plaque Control Ultra, husker jeg. Kanskje det er den du har? Litt av et navn på en tannbørste, får'n si. 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vi bruker elektriske tannbørster alle fem her i huset. Begynte vel på den minste da hun var halvannet (samme tannbørste, men med barnebørste på, som er mykere). Mye renere følelse, ja! Takk, jeg må bare prøve det tror jeg. 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Både jeg, min sønn på 10 år og samboen bruker elektrisk tannbørste. Syns den gjør skikkelig rent, også innimellom tennene på min sønn. Vi kjøpte på matbutikken, de er så elendige at jeg vil fraråde deg å kjøpe der. Etter en stund går de saktere og er trege uansett hvor ofte en skifter batterier. Kjøp på el-butikk og innvester i gode merker, da har du dem lenge. Og IKKE kjøp batteridrevne, de er ikke miljøvennlig og du må skifte batterier ofte. Tror Braun er godt merke, men nå er det lenge siden jeg kjøpte så jeg er neppe oppdatert på nyere merker og utgaver. Takk for tipset, flere som anbefaler Braun, ser jeg. Nei, jeg gidder ikke kjøpe batteridrevne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.