Gå til innhold

Elektriske tannbørster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usjameg, nei! Men den andre enden er heller ikke mye tess skulle jeg tro. Det er jo bare et håndtak!

Skjønner ikke hvordan det skal være mulig å bruke en el-tannbørste som sexleketøy, og ikke er jeg intr i å finnedet ut heller! ;-))

Kanskje bruke håndtaket som klitoris-vibrator :P

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

8

• Lillemus

6

• tiliti

6

• Line

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mora2
Skrevet

Tannlegen min anbefaler iallefall elektrisk tannbørste til barn iallefall fra de blir året og nekter plent å pusse tennene. Det går mye raskere med el-børste enn uten. Du får kjøpt egne, mykere børstehoder med barnemotiv.

Line skriver lenger nede her om el-tannbørste til barn:

"Dersom man klarer å bruke den skikkelig og treffe alle flatene. Det tar LANG tid med et så lite børstehode... og det har ikke barna tålmodighet til. Ikke mine, i alle fall."

Hun anbefaler ikke el-tannbørste til barn. Men du mener det går raskere?

Alle barn er jo forskjellige.

En annen skriver også at hun mener å ha lest at el-tannbørster ikke anbefales til barn under 4 år. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg har stilt dette spørsmålet på forum for tannhelse, men ikke fått noen svar ennå.

Skrevet

"Dersom man klarer å bruke den skikkelig og treffe alle flatene. Det tar LANG tid med et så lite børstehode... og det har ikke barna tålmodighet til. Ikke mine, i alle fall."

En annen skriver også at hun mener å ha lest at el-tannbørster ikke anbefales til barn under 4 år. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg har stilt dette spørsmålet på forum for tannhelse, men ikke fått noen svar ennå.

Min erfaring er helt anderledes. Det tar lang tid og oppleves ubehagelig for vesla med stor børste, der også tar det tid å få pusset alle flater, og børsten tar borti tannkjøttet mye - noe hun ikke liker. Det er også vanskelig å komme til med en normalt stor børste.

Du kan tilogmed få kjøpt elektrisk tannbørste for barn som spiller en melodi den tiden du trenger å pusse. Den er som regel kortere med elektrisk tannbørste enn for hånd, fordi den er så effektiv.

Gjest Mora2
Skrevet

Vi har hatt elektrisk tannbørste i ca 15 år, og det er veldig effektiv. Vi har alltid hatt Braun, det er vel den tredje vi sliter på nå.

Jeg vil anbefale en med to "håndtak", det er veldig irriterende når batteriet blir utlada midt i en tannpuss og mannen min venter på å få bruke den like etterpå. Med to kan du alltid ha (minst) en som er oppladet, og det er veldig praktisk hvis én skal ut og reise og kan ta med seg den ene.

Barna våre bruker også, men de er 6 og 10, og begynte vel ikke å bruke elektrisk før i 3-4 årsalderen (det finnes egne, litt mykere børstehoder for barn).

Børstehodene varer ganske lenge, og det er ikke så dyrt (får kjøpt firepakninger i vanlig kolonialbutikk).

Her er den vi har nå, og som sagt: Det er utrolig deilig å ha to "håndtak":

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=6-q1rciqyie18Iqcbh92TMKMYe41wny2C6U=?ProductID=ErPD4QjoeNcAAAD9XbZYmQMu&CatalogCategoryID=&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text

Et spørsmål til som sikkert er utrolig dumt...

En el-tannbørste er ganske dyrt, iallefall for de beste.

Hvis jeg og mannen min vil kjøpe, kjøper vi da 1 stk. el-tannbørste med flere børster så vi har hver vår børste, eller må man ha 1 stk. tannbørste (altså selve apparatet) hver?

Skrevet

Tror jeg ville kjøpt en av de noenlunde rimelige OralB eller lignende fra butikken til rundt hundrelappen for å teste, og heller eventuelt prøvd de dyrere dersom jeg synes det virket bra.

Annonse

Mary Poppins
Skrevet

Skuffen din er vel full av annet enn elektriske tannbørster. ;o)

Den inneholder ganske mye annet enn tannbørster ja. Tannbørster er for kjedelige her i huset ;)

Gjest nickless
Skrevet

Ja, men det står jo "oppladbar" på alle disse jo... Går de ikke på batteri da da?

*rødme*

Det finnes ingen tannbørster med ledning, du må sette dem på lading når de er tom for strøm. Sånn sett kan du jo bare la dem stå på lading hele tiden, det er bare til å ha laderen tilkoblet strømnettet hele tida det.

Ellers kan jeg si at de lader seg kjapt opp igjen, bare etter 1 time eller to. Veldig greie tannbørster, men du må skifte børstehoder på dem naturligvis. Det får du kjøpt i alle matbutikker til ca 70-80 kroner (3-4 stk i pakken).

Skrevet

.. og vibrerende penner.

Hva er en vibrerende penn? *nysgjerrig*

Skrevet

Et spørsmål til som sikkert er utrolig dumt...

En el-tannbørste er ganske dyrt, iallefall for de beste.

Hvis jeg og mannen min vil kjøpe, kjøper vi da 1 stk. el-tannbørste med flere børster så vi har hver vår børste, eller må man ha 1 stk. tannbørste (altså selve apparatet) hver?

Dere trenger bare én el-tannbørste, og så har dere hver deres (små) børstehoder som dere setter på el-tannbørsten.

Men den tannbørsten jeg viste til i linken, der følger det med to el-tannbørster slik at dere har en ekstra enten ved at den ene reiser bort og trenger å ta med, eller at den som er i bruk plutselig går tom for batteri - og så har du en ekstra oppladet stående "på lur".

Men hovedprinsippet er: Én el-tannbørste (skaft) til hele familien, og så har alle hver sin lille børste som de setter på skaftet.

(De små er det eneste du må skifte ut med visse mellomrom, og de er ikke dyre å kjøpe i butikken (ofte firepakninger)).

Gjest Mora2
Skrevet

Dere trenger bare én el-tannbørste, og så har dere hver deres (små) børstehoder som dere setter på el-tannbørsten.

Men den tannbørsten jeg viste til i linken, der følger det med to el-tannbørster slik at dere har en ekstra enten ved at den ene reiser bort og trenger å ta med, eller at den som er i bruk plutselig går tom for batteri - og så har du en ekstra oppladet stående "på lur".

Men hovedprinsippet er: Én el-tannbørste (skaft) til hele familien, og så har alle hver sin lille børste som de setter på skaftet.

(De små er det eneste du må skifte ut med visse mellomrom, og de er ikke dyre å kjøpe i butikken (ofte firepakninger)).

Ok, tusen takk, nå skjønner jeg hva du mente med to "håndtak". Det hender jo av og til at en av oss reiser bort, og da er det veldig greit å slippe å kjøpe vanlig "manuell" tannbørste i tillegg bare for å ha med på tur.

Dessuten er det sikkert nedtur å måtte ty til vanlig tannbørste igjen, når man først blir vant med el-tannbørste.

Gjest Mora2
Skrevet

Det finnes ingen tannbørster med ledning, du må sette dem på lading når de er tom for strøm. Sånn sett kan du jo bare la dem stå på lading hele tiden, det er bare til å ha laderen tilkoblet strømnettet hele tida det.

Ellers kan jeg si at de lader seg kjapt opp igjen, bare etter 1 time eller to. Veldig greie tannbørster, men du må skifte børstehoder på dem naturligvis. Det får du kjøpt i alle matbutikker til ca 70-80 kroner (3-4 stk i pakken).

Ok, da skjønner jeg.

På Jernia-butikken jeg var på i går, sa unggutten nemlig at alle de hadde gikk på batteri, fordi det sto "oppladbar" utenpå pakka....

Jeg skal komme meg på en Elkjøp-butikk tror jeg.

Skrevet

Ok, tusen takk, nå skjønner jeg hva du mente med to "håndtak". Det hender jo av og til at en av oss reiser bort, og da er det veldig greit å slippe å kjøpe vanlig "manuell" tannbørste i tillegg bare for å ha med på tur.

Dessuten er det sikkert nedtur å måtte ty til vanlig tannbørste igjen, når man først blir vant med el-tannbørste.

Ja, det er akkurat det. Etter å blitt vant til elektrisk tannbørste greier jeg nesten ikke å bruke en manuell.

Og jeg tuller ikke! Det er en veldig rar følelse å pusse tennene på "gamlemåten".

På samme måte var det rart de første gangene med elektrisk, det kilte noe sinnsykt! :o)

Lykke til som motorisert tannpusser.

Annonse

Gjest nickless
Skrevet

Ok, da skjønner jeg.

På Jernia-butikken jeg var på i går, sa unggutten nemlig at alle de hadde gikk på batteri, fordi det sto "oppladbar" utenpå pakka....

Jeg skal komme meg på en Elkjøp-butikk tror jeg.

Hvis de er batteridrevet står det batteridrevet på pakka, hvis de kan lades elektrisk står det oppladbar på pakken. Da tok sikkert den unge gutten feil :-)

Gjest Mora2
Skrevet

Hvis de er batteridrevet står det batteridrevet på pakka, hvis de kan lades elektrisk står det oppladbar på pakken. Da tok sikkert den unge gutten feil :-)

Ja, men jeg gikk rett på, for jeg trodde oppladbar betydde at det var oppladbare batterier i tannbørsten.

Men det er bare å spørre på DOL om det man måtte lure på, så blir man 10 ganger klokere!

Gjest nickless
Skrevet

Ja, men jeg gikk rett på, for jeg trodde oppladbar betydde at det var oppladbare batterier i tannbørsten.

Men det er bare å spørre på DOL om det man måtte lure på, så blir man 10 ganger klokere!

Jeg spør deg neste gang jeg lurer på noe:o)

Gjest Mora2
Skrevet

Jeg spør deg neste gang jeg lurer på noe:o)

Uæm hrm vel....

Får håpe jeg kan hjelpe deg den gangen da:-D

Skrevet

Hva er en vibrerende penn? *nysgjerrig*

Var en periode det var så trendy med penner som vibrerte mens man skrev med dem, ble sånn merkelig skrift av det. Hehe. Kjøpt på lekebutikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...