Gjest Ikke helt enkelt bestandig Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Leste om skilsmissetrøbbel under her, og da kom jeg til å tenke på en ting jeg har lurt på. Det gjelder forresten ikke bare ved nye partnere eter skilsmisse, men også for folk som får seg kjæreste. Hvor lenge skal en skilt person ha hatt ny partner før denne blir bedt til dår, konfirmasjon, bryllup eller feiring av runde dager? Når single persopner får kjæreste, hvor lenge skal disse ha vært sammen før du ber begge i ovennenvte settinger? Husker en gang jeg ble tatt påsenga av ei venninne som spurte om å få ta med kjæresten til feiring av vårt bryllup. Hadde bare vært sammen en kort stund, men jeg ble overrumplet og svarte ja. Det var et forholdsvis enkelt bryllup, men det plaget meg å ha en for meg totalt fremmed person tilstede. Det tok jo fort slutt, og jeg har aldr sett fyren siden. Hva mener dere? 0 Siter
Gjest Ikke helt enkelt bestandig Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vil understreke at dette jo ikke er noe problem i mer uformelle anledninger. Da kunne venninna (eller andre) hatt med ny partner hver gang for min del! Men det er noe med at jeg ikke har lyst til å dele helt personlig dager med mennesker som er meg helt likegylidge og ukjente... 0 Siter
noami Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vil understreke at dette jo ikke er noe problem i mer uformelle anledninger. Da kunne venninna (eller andre) hatt med ny partner hver gang for min del! Men det er noe med at jeg ikke har lyst til å dele helt personlig dager med mennesker som er meg helt likegylidge og ukjente... Hei, skjønner deg godt! Også at det blir litt vanskelig når hun selv spør direkte, hadde nok vært som deg og bare sagt ja selv om jeg ville vært veldig usikker... kommer nok litt an på om du kjenner den andre godt eller ikke i forkant kanskje..ellers ville jeg nok helst ventet og sett det an, jeg mener..forhold på sånn over halvt - ett år regner jeg med som noenlunde stabile iallefall.... og om de bor sammen kanskje...? De fleste vil nok forstå det da...tror jeg? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Tidsperspektivet er ikke det viktigste her - men på generelt grunnlag ville jeg sagt minimum ett år får ny partner ble invitert til formelle anledninger. Forutsetningen for tidsrammen er at den nye partneren da har blitt introdusert ved uformelle anledninger, og så smått blitt kjent med partners nærmeste familie. 0 Siter
morsan Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vil understreke at dette jo ikke er noe problem i mer uformelle anledninger. Da kunne venninna (eller andre) hatt med ny partner hver gang for min del! Men det er noe med at jeg ikke har lyst til å dele helt personlig dager med mennesker som er meg helt likegylidge og ukjente... Enig med deg. Synes det var frekt av venninna di å spørre jeg! I Norge har man ikke den vanen at man til bryllup inviterer "Lisa med følge". Vet man ikke hvem Lisa er kjæreste med, eller OM hun har kjæreste, ber man bare Lisa. Likeså hvis dette er et veldig nytt forhold og man ikke kjenner vedkommende ennå. 0 Siter
flisa Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg hadde bedt med ny kjæreste for at min venninne skulle føle seg vel i mitt bryllup. Jeg driter i om det ble slutt mellom dem etterpå, det er da vel opp til dem? hehe Det KUNNE jo vart livet ut også. - At folk har vært sammen et år er ingen garanti for at det varer. 0 Siter
Gjest noen eier ikke antenner Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Der er det mye rart gitt! Min ex tok med seg kvinnfolket han bedro meg med i ett år, i brorens bryllup fem mnd etter at vi ble separert. Familien turde neppe si noe på det. Det som jeg synes er sært i dette tilfelle, er at dama faktisk var så frekk at hun turde stikke frem trynet sitt forran heile slekta med det samme! jeg tror pinedø hun var stolt av seg selv også! *imponert* 0 Siter
Gjest Ikke helt enkelt bestandig Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg hadde bedt med ny kjæreste for at min venninne skulle føle seg vel i mitt bryllup. Jeg driter i om det ble slutt mellom dem etterpå, det er da vel opp til dem? hehe Det KUNNE jo vart livet ut også. - At folk har vært sammen et år er ingen garanti for at det varer. Det at det ble slutt etterpå var i og for seg ikke noe poeng for meg altså. Poenget var bare at det er tull å møte opp i personlige feiringer til folk du ikke engang kjenner. Iallefall til 'vanlige' folk, vi er ikke kjendistypen ala Se & Hør-kjendisene. hehe... Slike folk har jo 150 nære venner, har jeg hørt. ;-) Jeg ville ikke bedt med meg en ny kjæreste i bryllup på den måten. Faktisk så var det et par andre som også kom uten kavaler, så hun var ikke alene om det. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Der er det mye rart gitt! Min ex tok med seg kvinnfolket han bedro meg med i ett år, i brorens bryllup fem mnd etter at vi ble separert. Familien turde neppe si noe på det. Det som jeg synes er sært i dette tilfelle, er at dama faktisk var så frekk at hun turde stikke frem trynet sitt forran heile slekta med det samme! jeg tror pinedø hun var stolt av seg selv også! *imponert* Hvis han bedro deg med henne i ett år før dere ble separert, så hadde han jo vært sammen med henne 1,5 år når broren giftet seg. Det er da naturlig at han har en han er fast sammen med, og som han har vært sammen med så lenge i sin brors bryllup? Det er greit at du er sår fordi han bedro deg, jeg har full forståelse for det, for jeg har vært der selv. Men det er henne som er hans partner nå, og det er bare naturlig at de er sammen på slikt. 0 Siter
flisa Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det at det ble slutt etterpå var i og for seg ikke noe poeng for meg altså. Poenget var bare at det er tull å møte opp i personlige feiringer til folk du ikke engang kjenner. Iallefall til 'vanlige' folk, vi er ikke kjendistypen ala Se & Hør-kjendisene. hehe... Slike folk har jo 150 nære venner, har jeg hørt. ;-) Jeg ville ikke bedt med meg en ny kjæreste i bryllup på den måten. Faktisk så var det et par andre som også kom uten kavaler, så hun var ikke alene om det. Så ulike er vi da :-) Jeg hadde både dukket opp og bedt jeg. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Når single venner/venninner av meg treffer ny kjæreste, spør jeg alltid om de vil ha med vedkommende - uansett hvor kort tid de har vært sammen. Så kan de selv avgjøre om de synes det er for tidlig å introdusere vedkommende i en slik setting. 0 Siter
Gjest noen eier ikke antenner Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hvis han bedro deg med henne i ett år før dere ble separert, så hadde han jo vært sammen med henne 1,5 år når broren giftet seg. Det er da naturlig at han har en han er fast sammen med, og som han har vært sammen med så lenge i sin brors bryllup? Det er greit at du er sår fordi han bedro deg, jeg har full forståelse for det, for jeg har vært der selv. Men det er henne som er hans partner nå, og det er bare naturlig at de er sammen på slikt. Det der er en merkelig måte å se det på spør du meg... Når du er gift og puler rundt, (særlig med dine omgangsvenners koner) så bør du ligge litt lavt i terrenget av respekt for din fraseparerte kone og dine barn! 0 Siter
Sofline Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg og kjæresten begynte med det etter ca. 4-5 måneder. Men da var forholdet blitt seriøst, og datoen for å flytte sammen bestemt. Jeg ville ikke invitert folks ikke-helt-seriøse-og-faste kjærester til noe. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det der er en merkelig måte å se det på spør du meg... Når du er gift og puler rundt, (særlig med dine omgangsvenners koner) så bør du ligge litt lavt i terrenget av respekt for din fraseparerte kone og dine barn! Så hvis det nye paret, som riktignok var utro ender med å gifte seg, fordi de endelig har funnet den rette, så er ikke det akseptabelt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.