Gjest takk for tips:) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Gården er 100 mål. Finnes det noe man kan drive med som gjør at man slipper å ha en annen jobb også? Det er ikke snakk om enda. 0 Siter
Gjest my farm Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Tviler jeg på. Du kan sikkert starte egen bedrift og jobbe hjemmefra, men å leve av 100 mål er helt urealistisk. 0 Siter
collins Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Den tiden er forbi, hvor man kunne leve av 100 mål. Landbruket i Norge vil bli ytterligere nedbygget i årene som kommer, og prisen på landbruksvarer vil synke dramatisk. Selv om Tine, Gilde osv, tyner ut veldig høye priser hos oss forbrukere, og sørger for at Nei til EU vasser i penger pga disse merpriser vi betaler, så vil vi helt sikkert bli EU-medlem innen 2010, med de konkurransevilkår som det innebærer 0 Siter
Gjest takk for tips:) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Den tiden er forbi, hvor man kunne leve av 100 mål. Landbruket i Norge vil bli ytterligere nedbygget i årene som kommer, og prisen på landbruksvarer vil synke dramatisk. Selv om Tine, Gilde osv, tyner ut veldig høye priser hos oss forbrukere, og sørger for at Nei til EU vasser i penger pga disse merpriser vi betaler, så vil vi helt sikkert bli EU-medlem innen 2010, med de konkurransevilkår som det innebærer Jeg håper at vi kan ha gården i familien, men jeg ser jo at det ikke er som i gamle dager... Synd. 0 Siter
Gjest takk for tips:) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Den tiden er forbi, hvor man kunne leve av 100 mål. Landbruket i Norge vil bli ytterligere nedbygget i årene som kommer, og prisen på landbruksvarer vil synke dramatisk. Selv om Tine, Gilde osv, tyner ut veldig høye priser hos oss forbrukere, og sørger for at Nei til EU vasser i penger pga disse merpriser vi betaler, så vil vi helt sikkert bli EU-medlem innen 2010, med de konkurransevilkår som det innebærer Jeg håper at vi kan ha gården i familien, men jeg ser jo at det ikke er som i gamle dager... Synd. 0 Siter
Gjest takk for tips:) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Tviler jeg på. Du kan sikkert starte egen bedrift og jobbe hjemmefra, men å leve av 100 mål er helt urealistisk. Mangler egenkapital til det. Skulle ønske det var en framtid i gården.. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hva med gårdsturisme? Eller (hvis du tør prøve): kontakt kommunen og hør om muligheten for at noen "vanskeligstilte" barn/ungdom kan komme og hjelpe med gårdsarbeide, o.l. Jeg kjenner en som lever av en liten gård på denne måten, har en 3-4 ungdommer på besøk 2-3 dager i uka. Dette er det nemlig penger i. 0 Siter
Gjest takk for tips:) Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hva med gårdsturisme? Eller (hvis du tør prøve): kontakt kommunen og hør om muligheten for at noen "vanskeligstilte" barn/ungdom kan komme og hjelpe med gårdsarbeide, o.l. Jeg kjenner en som lever av en liten gård på denne måten, har en 3-4 ungdommer på besøk 2-3 dager i uka. Dette er det nemlig penger i. Har tenkt på dette, men det krever vel en god egenkapital? 0 Siter
Sofline Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Har tenkt på dette, men det krever vel en god egenkapital? Hvis det er det med de vanskeligstilte ungdommene du tenker på, så krever det vist ikke noen egenkapital (annet enn til å få gården på fote), ta kontakt med kommunen/sosialkontoret e.l. og hør hva de sier til et sånt prosjekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.