Gå til innhold

Er infuensaen mildere i år?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

På lørdag våknet jeg og var skikkelig dårlig. Frøs/svettet, vondt i kroppen hodepine og feber. Jeg sov stort sett hele dagen. På søndag litt bedre, men fremdeles veldig trøtt og frossen og litt hodepine.

På mandag var jeg helt fin igjen.

Datteren min har hatt det på samme måte.

Kan dette ha vært influensa?

Jeg pleier å være "død" omtrent en uke når jeg har influensa.

Skrevet

Ikke alle får influensaen så mildt i hvert fall. En veninne av meg har vært veldig dårlig i to uker nå.

Gjest krepsa
Skrevet

Jeg trodde influensaen var ganske kraftig i år jeg.

Har iallefall en venninne som var veldig syk i over 2 uker når hun hadde influensa.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ikke alle får influensaen så mildt i hvert fall. En veninne av meg har vært veldig dårlig i to uker nå.

Jeg synes det er rart hvis det skulle være influensa. Har aldri blitt så fort frisk igjen.

Synes bare det er så rart. Skjønner ikke hva det kunne ha vært. Er ikke forkjøla heller.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg trodde influensaen var ganske kraftig i år jeg.

Har iallefall en venninne som var veldig syk i over 2 uker når hun hadde influensa.

Da er det nok ikke influensa allikevel.

Skjønner bare ikke hva det har vært.

Rare greier.

Pleier ikke å få slike symtomer, uten at jeg en gang er forkjøla.

Skrevet

Jeg synes det er rart hvis det skulle være influensa. Har aldri blitt så fort frisk igjen.

Synes bare det er så rart. Skjønner ikke hva det kunne ha vært. Er ikke forkjøla heller.

Kanskje det var influensaen som "banket på", men at du sto i mot?

Altså at du ble smittet, men p.g.a. godt immunforsvar ikke ble ordentlig syk?

Dette vil sikkert en lege si er bare tull, men dr. Babette tror det er mulig.

Gjest krepsa
Skrevet

Da er det nok ikke influensa allikevel.

Skjønner bare ikke hva det har vært.

Rare greier.

Pleier ikke å få slike symtomer, uten at jeg en gang er forkjøla.

Men det er vel sikkert individuelt hvor kraftig angrepet man blir.

Og hvor motstandsdyktig man er teller sikkert også.

Så det kan ha vært influensa du hadde allikevel.

Gjest midia
Skrevet

hørtes litt merkelig ut til å være innfluensa.

Vi var "dødsens" i nesten 2 uker jeg og gutten.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kanskje det var influensaen som "banket på", men at du sto i mot?

Altså at du ble smittet, men p.g.a. godt immunforsvar ikke ble ordentlig syk?

Dette vil sikkert en lege si er bare tull, men dr. Babette tror det er mulig.

Det kan hende du har rett.

Når du sier det så har jeg merket at immunforsvaret mitt er bedre enn det var før.

Var mye forkjølet tidligere som endte i bronkitt i flere uker. Men nesten aldri nå lenger.

Dessuten virker det som om eldstedatteren (Hun som også var syk) er laget av stein. Hun er nesten aldri syk.

Får neste håpe at det var influensa og at sønnen min (han med immunsvikt) har stått det over. Han har ikke vært syk siden han begynte med behandling i oktober.

*banker hardt i bordet*

Skrevet

Det kan hende du har rett.

Når du sier det så har jeg merket at immunforsvaret mitt er bedre enn det var før.

Var mye forkjølet tidligere som endte i bronkitt i flere uker. Men nesten aldri nå lenger.

Dessuten virker det som om eldstedatteren (Hun som også var syk) er laget av stein. Hun er nesten aldri syk.

Får neste håpe at det var influensa og at sønnen min (han med immunsvikt) har stått det over. Han har ikke vært syk siden han begynte med behandling i oktober.

*banker hardt i bordet*

Jeg tror at det å bli smittet og stå i mot blir noe av det samme som å vaksinere seg. Mange får også en reaksjon da.

Men da er vi enige om det. Vær så god neste.

Skrevet

Jeg tror at det å bli smittet og stå i mot blir noe av det samme som å vaksinere seg. Mange får også en reaksjon da.

Men da er vi enige om det. Vær så god neste.

Har du kølapp-system?

Skrevet

Har du kølapp-system?

Jeg prioriterer de som skriker høyest og har med gaver.

Skrevet

Jeg prioriterer de som skriker høyest og har med gaver.

Uff da, gavene har jeg lagt igjen hjemme!

Men jeg skal huske på deg når jeg trenger et medisinsk råd, er så lei av at fastlegen min alltid lar meg sitte minst en halvtime over tiden på venteværelset.

Er en liten pikolo-flaske Freshnett en ok gave?

Skrevet

Uff da, gavene har jeg lagt igjen hjemme!

Men jeg skal huske på deg når jeg trenger et medisinsk råd, er så lei av at fastlegen min alltid lar meg sitte minst en halvtime over tiden på venteværelset.

Er en liten pikolo-flaske Freshnett en ok gave?

Ja, det er en fin gave.

Skrevet

Den er hardere enn på lenge. Bihulebetennelse som bonus ved uforsiktighet i år. Det har vel vært lungebetennelse som bonus et par år på rad nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...