Gjest spørrende venninne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Snakket med ei venninne som har en unge på 2,5 år. Hun ammer fortsatt ungen, noe jeg finner litt "ekkelt" siden han er så stor. Han kommer jo bort og nærmest ber om å få pupp. Dette begynte vi å snakke om og hun kom med forklaringen på hvorfor hun fortsatt ammer. Det var fordi hun da hadde større pupper. Hun grudde seg til å slutte fordi puppene da ble mindre igjen, og sansynligvis slunkne. Er dette en grunn flere langtidsammende har? Syntes det hørtes rart ut, og faren for slunkne pupper blir da vel bare større og større jo lenger en ammer. Var ikke dette litt sært? 0 Siter
favn Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ikke sært på dol, og i ytre-langt-vekkistan. Her og der anbefales nemlig amming som et minimum på mellomtrinnet barneskolen, eller aller helst i forkant av konfirmasjonen. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ikke sært på dol, og i ytre-langt-vekkistan. Her og der anbefales nemlig amming som et minimum på mellomtrinnet barneskolen, eller aller helst i forkant av konfirmasjonen. Og dætlig om du er laminert. Er dere blitt spenna gærne her? Jeg tok akkurat en smertestillende pille for vond rygg, kanskje den inneholder skumle ting,siden det står så mye rart her, mener jeg. 0 Siter
favn Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Og dætlig om du er laminert. Er dere blitt spenna gærne her? Jeg tok akkurat en smertestillende pille for vond rygg, kanskje den inneholder skumle ting,siden det står så mye rart her, mener jeg. 'Og dætlig om du er laminert.' Er dette norsk? :-) 0 Siter
....AV Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Noe må man jo si når folk blander seg... Jeg ammet til gutten var 3 år, og puppene ble finere etter ammingen enn de var den siste tiden. For meg var det i hvertfall ingen grunn. Må man ha en grunn? For meg var det heller slik at jeg ikke fant noen god grunn til å slutte, så da fortsatte jeg. 0 Siter
Gjest spørrende venninne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Noe må man jo si når folk blander seg... Jeg ammet til gutten var 3 år, og puppene ble finere etter ammingen enn de var den siste tiden. For meg var det i hvertfall ingen grunn. Må man ha en grunn? For meg var det heller slik at jeg ikke fant noen god grunn til å slutte, så da fortsatte jeg. Det var ikke det at hun fant opp en grunn til meg, vi er gode venninner, men det var derfor HUN gjorde det. Ville bare høre om andre gjør det av samme grunn. 0 Siter
....AV Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det var ikke det at hun fant opp en grunn til meg, vi er gode venninner, men det var derfor HUN gjorde det. Ville bare høre om andre gjør det av samme grunn. Greit:-) Jeg har ikke hørt om andre med den grunnen, men jeg kjenner jo ikke så mange som har ammet så lenge heller, da. Forresten tror jeg ikke lengden på ammeperioden har noe å si på puppenes utseende. Mine er i hvertfall omtrent som før jeg fikk barn, og jeg har ammet i ca. 5 år (2+3) tilsammen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hehe, kan ikke si annet enn at jeg skjønner den venninna di litt... Nå ammer jeg tredjemann og gruer meg litt til å se hvordan puppene kommer til å se ut når jeg er ferdig. Sånne pupper som jeg har nå, skulle jeg gjerne hatt alltid! Når melka forsvinner, blir jo puppene normalt sett mindre og er du slank /tynn, blir det gjerne ganske slunkent inni der tilslutt ;o) Bare så det er sagt: Jeg synes uansett venninna di hadde en litt snodig grunn for å fortsette ammingen så lenge. Skal hun holde på i det uendelige bare for å holde puppene faste og fine liksom? Jeg har ammet mine barn til de var over året, men _ikke_ fordi puppene skulle se fine ut *ler* 0 Siter
Gjest holder med deg Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ojoj, det var jammen sært. Nesten incest å amme så store barn.. 0 Siter
Gjest oppgitt av og til Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ojoj, det var jammen sært. Nesten incest å amme så store barn.. Altså, det må komme HVER gang denne diskusjonen blomstrer opp. Incest. Jeg har nå ammet fire barn, til de var året gamle. Jeg har ALDRI følt noe som helst i nærheten av seksuelle følelser i den forbindelse. Og om jeg hadde valgt å gå på tvers av normene her i landet, og fortsatt å amme litt lenger enn de fleste, så hadde jeg fremdeles ALDRI følt noe seksuellt i forbindelse med amming! Og incest er et ord jeg forbinder med sykelig sex. Man kan sikkert si mye om å amme barn som er eldre enn to år, og det finnes ganske sikkert et hundretalls grunner til IKKE å gjøre det. Basert på både sosiale, psykiske, ernæringsmessige og et hav andre grunner. Men å drive å koble sammen sex/incest med amming, er og blir fullstendig idiotiskt!! Dette var foresten ikke til deg personlig, men sånn generellt i debatten. Jeg bare hoppa inn her og letta på trøkket... ;0) 0 Siter
Gjest holder med deg Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Altså, det må komme HVER gang denne diskusjonen blomstrer opp. Incest. Jeg har nå ammet fire barn, til de var året gamle. Jeg har ALDRI følt noe som helst i nærheten av seksuelle følelser i den forbindelse. Og om jeg hadde valgt å gå på tvers av normene her i landet, og fortsatt å amme litt lenger enn de fleste, så hadde jeg fremdeles ALDRI følt noe seksuellt i forbindelse med amming! Og incest er et ord jeg forbinder med sykelig sex. Man kan sikkert si mye om å amme barn som er eldre enn to år, og det finnes ganske sikkert et hundretalls grunner til IKKE å gjøre det. Basert på både sosiale, psykiske, ernæringsmessige og et hav andre grunner. Men å drive å koble sammen sex/incest med amming, er og blir fullstendig idiotiskt!! Dette var foresten ikke til deg personlig, men sånn generellt i debatten. Jeg bare hoppa inn her og letta på trøkket... ;0) Beklager. Trengte ikke bruke det ordet. 0 Siter
Gjest holder med deg Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Altså, det må komme HVER gang denne diskusjonen blomstrer opp. Incest. Jeg har nå ammet fire barn, til de var året gamle. Jeg har ALDRI følt noe som helst i nærheten av seksuelle følelser i den forbindelse. Og om jeg hadde valgt å gå på tvers av normene her i landet, og fortsatt å amme litt lenger enn de fleste, så hadde jeg fremdeles ALDRI følt noe seksuellt i forbindelse med amming! Og incest er et ord jeg forbinder med sykelig sex. Man kan sikkert si mye om å amme barn som er eldre enn to år, og det finnes ganske sikkert et hundretalls grunner til IKKE å gjøre det. Basert på både sosiale, psykiske, ernæringsmessige og et hav andre grunner. Men å drive å koble sammen sex/incest med amming, er og blir fullstendig idiotiskt!! Dette var foresten ikke til deg personlig, men sånn generellt i debatten. Jeg bare hoppa inn her og letta på trøkket... ;0) Beklager. Trengte ikke bruke det ordet. 0 Siter
tiliti Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg ammet til vesla var 2,5. Hadde da ingenting som helst med seksuelle ting å gjøre, ei heller med store pupper, ammet så lite at de var tilbake til normalt nivå. Jeg så ingen grunn til å slutte tidligere? WHO anbefaler amming til minst 2 år, og det er mange verdifulle fettsyrer og antistoffer i morsmelk som en ikke finner andre steder. En solid start i livet. Hun er ekstremt lite syk. Hvem vet hvor mye det kan ha hatt å si for utvikling av hjernen og immunforsvaret? Kanskje en del av grunnen til at jeg ikke tenkte noe særlig over at jeg ammet så lenge var at vesla var veldig liten for alderen, jeg merket iallefall ikke noe rart ved det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.