Gjest jeg tror fortsatt på MJ Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nå begynner det å rakne for 15 åringen og hans mor. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103258 0 Siter
mrxx Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det jeg ikke forstår i denne og lignende saker, er at dere tar stilliing til om han er skyldig eller ikke. Hvordan i all verden kan dere det da? Dere kjenner han ikke og heller ikke saken. Hva som skjer innenfor de 4 vegger (han har kanskje flere), er helt umulig å si for oss andre. Vi vet jo fanden meg ikke hva naboen gjør bak gardinene en gang. 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det jeg ikke forstår i denne og lignende saker, er at dere tar stilliing til om han er skyldig eller ikke. Hvordan i all verden kan dere det da? Dere kjenner han ikke og heller ikke saken. Hva som skjer innenfor de 4 vegger (han har kanskje flere), er helt umulig å si for oss andre. Vi vet jo fanden meg ikke hva naboen gjør bak gardinene en gang. *skriver under* Det blir i beste fall naivt å tro at man vet noe som helst om denne saken som foregår i en helt annet del av verden. For meg kan det like gjerne være at MJ er en pervers barnesexutøver, som at denne gutten prøver å karre seg til pengene hans. Å bastant mene noe annet blir for meg helt bak mål! 0 Siter
mrxx Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 *skriver under* Det blir i beste fall naivt å tro at man vet noe som helst om denne saken som foregår i en helt annet del av verden. For meg kan det like gjerne være at MJ er en pervers barnesexutøver, som at denne gutten prøver å karre seg til pengene hans. Å bastant mene noe annet blir for meg helt bak mål! Jeg er så hjertens enig. Har har vi en sak som er i fra en helt annet kant av verden og så sitter da noen knetuter her på berget og tror de vet hva som foregår, når de ikke en gang vet hva naboen holder på med eller partneren for den sakens skyld. 0 Siter
Line Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har også tillit til MJ i denne saken. Jeg tror han er et godt menneske tvers gjennom, og at han slett ikke har gjort noe galt. Enkelte mennesker er så onde at de kan gjøre hva som helst for å ødelegge et annet liv, så lenge de får en fortjeneste av det. Måtte rettferdigheten seire... 0 Siter
morsan Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 *skriver under* Det blir i beste fall naivt å tro at man vet noe som helst om denne saken som foregår i en helt annet del av verden. For meg kan det like gjerne være at MJ er en pervers barnesexutøver, som at denne gutten prøver å karre seg til pengene hans. Å bastant mene noe annet blir for meg helt bak mål! Enig! 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg er så hjertens enig. Har har vi en sak som er i fra en helt annet kant av verden og så sitter da noen knetuter her på berget og tror de vet hva som foregår, når de ikke en gang vet hva naboen holder på med eller partneren for den sakens skyld. Greit nok, men mener du at man ikke kan diskutere dersom man ikke kjenner hver eneste side av saken? (sånn generelt) Da er det ikke mange som har rett til å uttale seg. I MJ-saken står vel "vi oppå berget" ganske likt. Vi kjenner saken gjennom media og uttaler oss utifra det. Hvorvidt vi er feilorientert eller ikke er et annet spørsmål. 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har også tillit til MJ i denne saken. Jeg tror han er et godt menneske tvers gjennom, og at han slett ikke har gjort noe galt. Enkelte mennesker er så onde at de kan gjøre hva som helst for å ødelegge et annet liv, så lenge de får en fortjeneste av det. Måtte rettferdigheten seire... Og enkelte mennesker er så onda at de er villige til å ødelegge små barns liv for å få seksuell tilfredsstillelse. Poenget er at hverken du eller jeg vet hva som er tilfellet her. Så å si at MJ er ond, eller denne gutten er ond- det blir for meg bare dumt! 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg er så hjertens enig. Har har vi en sak som er i fra en helt annet kant av verden og så sitter da noen knetuter her på berget og tror de vet hva som foregår, når de ikke en gang vet hva naboen holder på med eller partneren for den sakens skyld. Ja, jeg blir nesten provosert av hvor skråsikre folk liksom kan være i slike saker! Og jeg av alle vet at man ikke engang kan være sikker på hva partneren gjør, det fikk jeg erfare med min eks! Og gjennom ham hørte jeg f.eks masse rykter om hva enkelte kjendiser og andre drev med. Så jeg tar intet for gitt i slike saker! (Uten at jeg dermed går rundt og er paranoid da, bare litt "åpen for flere versjoner av sannheten") 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Greit nok, men mener du at man ikke kan diskutere dersom man ikke kjenner hver eneste side av saken? (sånn generelt) Da er det ikke mange som har rett til å uttale seg. I MJ-saken står vel "vi oppå berget" ganske likt. Vi kjenner saken gjennom media og uttaler oss utifra det. Hvorvidt vi er feilorientert eller ikke er et annet spørsmål. Man kan jo si hva man _tror_, men å gnåle om at f.eks MJ er en såååå fantastisk person, garanter uskyldig, eller for den saks skyld påstå at han er pervers og _garantert_ skyldig blir rett og slett for teit. poenget er at man _vet_ ikke, og det er liten vits å late som noe annet. Det går an å være litt nyansert. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Man kan jo si hva man _tror_, men å gnåle om at f.eks MJ er en såååå fantastisk person, garanter uskyldig, eller for den saks skyld påstå at han er pervers og _garantert_ skyldig blir rett og slett for teit. poenget er at man _vet_ ikke, og det er liten vits å late som noe annet. Det går an å være litt nyansert. Kan være enig det, har ikke noe grunnlag for å være så skråsikker 0 Siter
Line Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Og enkelte mennesker er så onda at de er villige til å ødelegge små barns liv for å få seksuell tilfredsstillelse. Poenget er at hverken du eller jeg vet hva som er tilfellet her. Så å si at MJ er ond, eller denne gutten er ond- det blir for meg bare dumt! Det er sant, men jeg tror mer på MJ enn de andre tullballene. Det gidder jeg ikke argumentere verken for eller imot, vi får bare vente og se utfallet av saken. 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er sant, men jeg tror mer på MJ enn de andre tullballene. Det gidder jeg ikke argumentere verken for eller imot, vi får bare vente og se utfallet av saken. Og jeg _tror_ det motsatte. Men ingen av oss _vet_. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Greit nok, men mener du at man ikke kan diskutere dersom man ikke kjenner hver eneste side av saken? (sånn generelt) Da er det ikke mange som har rett til å uttale seg. I MJ-saken står vel "vi oppå berget" ganske likt. Vi kjenner saken gjennom media og uttaler oss utifra det. Hvorvidt vi er feilorientert eller ikke er et annet spørsmål. Joda, selvsagt kan det diskuteres og veies for og i mot, men det er mange i aviser og på tv, som står frem og er helt skråsikre å at han er uskyldig,...eller skyldig for den sakens skyld.Det blir for dumt. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ja, jeg blir nesten provosert av hvor skråsikre folk liksom kan være i slike saker! Og jeg av alle vet at man ikke engang kan være sikker på hva partneren gjør, det fikk jeg erfare med min eks! Og gjennom ham hørte jeg f.eks masse rykter om hva enkelte kjendiser og andre drev med. Så jeg tar intet for gitt i slike saker! (Uten at jeg dermed går rundt og er paranoid da, bare litt "åpen for flere versjoner av sannheten") Enig i at man skal ikke være paranoid men være åpen for at det finnes andre forklaringer og løsninger enn de man selv tror.Verden er ikke sort/hvit 0 Siter
Line Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Og jeg _tror_ det motsatte. Men ingen av oss _vet_. Den som lever får vite... om det ikke blir justismord. 0 Siter
Babette Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Joda, selvsagt kan det diskuteres og veies for og i mot, men det er mange i aviser og på tv, som står frem og er helt skråsikre å at han er uskyldig,...eller skyldig for den sakens skyld.Det blir for dumt. Kan du ikke unne oss den moroa det er å spekulere litt? 0 Siter
lilleva Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Enig i at man skal ikke være paranoid men være åpen for at det finnes andre forklaringer og løsninger enn de man selv tror.Verden er ikke sort/hvit Og godt er nå det! 0 Siter
Gjest Vinteren Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg tror heller ikke MJ er skyldig. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Kan du ikke unne oss den moroa det er å spekulere litt? Hehe, selvsagt kan dere spekulere så mye dere ønsker for min del, men det jeg reagerer på er at noen tror bastant på det ene eller det andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.