Gjest Iznowgood_the one and only Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Er det noen her som har oversikt over de 'offeltlige' årsakene til at par skilles? Da jeg og eksen tok ut separasjon for ett år siden var svært mange overrasket over at det ikke var en 'tredjeperson' i bildet. Er det så uvanlig å skilles uten at det er utroskap i bildet? 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er da 1000 forskjellige grunner til at folk skilles, så vidt meg bekjent. Jeg ville ikke synes det var rart om noen ble skilt uten at det var en 3. person med i bildet. Noen vokser fra hverandre, noen bruker ikke nok tid på hverandre, noen er ikke lenger glad i hverandre osv. osv. Nei, det er ikke rart å bli skilt selv om det ikke er noen 3. part med i bildet. Husk at det er maaange som er skilt som fortsetter å leve alene. 0 Siter
collins Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Den egentlige årsaken til at par skilles, er at de ikke har det bra sammen. Om dette fører til utroskap, så er det ikke utroskapet isolert sett, som er årsaken. 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Den egentlige årsaken til at par skilles, er at de ikke har det bra sammen. Om dette fører til utroskap, så er det ikke utroskapet isolert sett, som er årsaken. Bra skrevet, helt enig! 0 Siter
flisa Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 jeg var i et utdrikkingslag rett etter min separasjon - og da enkelte av jentene hadde "drukket seg til mot" var tiden inne til å høre hva Flisa hadde for grunn til å skille seg,- "slo han"? - "drev han med andre"? etc. etc. Jeg lente meg over til en av damene og spurte: "er det noen spesiell grunn til at du føler du har rett på å vite noe som helst?" Vi er ikke venner nå lenger heller det finnes 1000 grunner til en skilsmisse - og ofte er det en mix av grunner som er avgjørende. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 den mest åpenbare grunnen til skilsmisse er ekteskap:) 0 Siter
Babette Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det finnes mange grunner, og nei: Jeg tror ikke det er uvanlig å skille seg uten at det er andre personer involvert. Dessuten spiller eventuelle tredjepersoner ofte kun en statistrolle, mens det er paret selv som har hovedrollene. Men det sies jo at kvinner skiller seg fordi de vil finne seg selv, og menn fordi de har funnet en annen. Av de jeg kjenner som har skilt seg, har det i alle fall tatt kortere tid før mannen er i gang med en ny, mens kvinnene nyter friheten en stund. Likevel er det selvsagt ikke alltid slik. Jeg vet om et par som skilte seg, der det var han som tok initiativet til bruddet. Hun ville ikke skilles. Kollegene merket i lengre tid at noe var galt med ham. Han slet kolossalt med seg selv. Etter hvert kom det fram at det var samlivsproblemene med kona som gikk så inn på ham. Dette er tankevekkende. Det hender altså at det rett og slett blir slutt, selv om det ikke er ønsket av noen av partene. Han hadde ingen ny kvinne på lur, og både han og kona sørget ganske lenge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.