Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har en stor aloe vera plante. Rundt omkring i potta har det kommet mange småplanter. Ser ut som egne små baby aloevera-planter. Men stakkars, de får jo ikke plass til å vokse, da de etterhvert vil stange opp i den store. Er dårlig til å forklare, men håper dere skjønte. Jeg ødelegger vel ikke røttene hvis jeg løsriver dem fra moren sin og lar dem få sine egne potter? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Husk at det kan være svært traumatisk for små barn å bli skilt fra sin mor og omplassert i sine egne hjem. Det kan være de vil trenge profesjonell hjelp etterhvert, langt mer enn det vannet du har å tilby dem. mvh, Calónien som drepte 4 av 4 planter man ble satt til å passe på i juleferien. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg glemte jo rent poenget: Pekefingeren min er grønn, for jeg skulle sjekke om blekkpatronen var inntørka, og mye tyder på at blå og gul funker som de skal! 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Husk at det kan være svært traumatisk for små barn å bli skilt fra sin mor og omplassert i sine egne hjem. Det kan være de vil trenge profesjonell hjelp etterhvert, langt mer enn det vannet du har å tilby dem. mvh, Calónien som drepte 4 av 4 planter man ble satt til å passe på i juleferien. *LOL* Så mye profesjonell hjelp får de nok ikke her er jeg redd. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg glemte jo rent poenget: Pekefingeren min er grønn, for jeg skulle sjekke om blekkpatronen var inntørka, og mye tyder på at blå og gul funker som de skal! Det høres ut som du har omtrent det samme forholdet til planter som meg ;o) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det høres ut som du har omtrent det samme forholdet til planter som meg ;o) Det var ingen som -sa- at jeg skulle vanne dem! De bare putta dem på kjøkkenbordet og trodde at jeg skulle skjønne det helt på egenhånd! Hah! De har nok lært 0 Siter
Lisabeth Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg tror det går helt greit å omplassere dem. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det var ingen som -sa- at jeg skulle vanne dem! De bare putta dem på kjøkkenbordet og trodde at jeg skulle skjønne det helt på egenhånd! Hah! De har nok lært Fordelen med disse her, er at jeg har oppdaget at de nesten ikke trenger vann. Bare en liten skvett nå og da. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Fordelen med disse her, er at jeg har oppdaget at de nesten ikke trenger vann. Bare en liten skvett nå og da. Jeg har klart å drepe slike også. Det er stort sett de gangene jeg husker på at de -skal- vannes Jeg er ikke så god til å ta meg av ting som ikke lager lyd når de(t) er sulten. 0 Siter
sheba Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Heisann:-) Det du bør gjøre er å ta hele planten ut av potta, legge den på en avis på kjøkkenbenken og forsiktig fjerne alle småplantene... Deretter setter du dem til "roting" i et glass vann på kjøkkenbenken en ukes tid, når du ser de har fått litt røtter planter du dem i sandholdig jord, jeg pleier å blande ca 65 prosent jord og resten sand..... Planten bør med jevne mellomrom tørke litt ut, men da behøver den å skikkelig gjennomvannes.. Lykke til:-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Heisann:-) Det du bør gjøre er å ta hele planten ut av potta, legge den på en avis på kjøkkenbenken og forsiktig fjerne alle småplantene... Deretter setter du dem til "roting" i et glass vann på kjøkkenbenken en ukes tid, når du ser de har fått litt røtter planter du dem i sandholdig jord, jeg pleier å blande ca 65 prosent jord og resten sand..... Planten bør med jevne mellomrom tørke litt ut, men da behøver den å skikkelig gjennomvannes.. Lykke til:-) Tusen takk! Da gjør jeg som du sier;o) 0 Siter
Gjest blacknail Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ingen grønne fingre her, derimot en svart negl etter et ublidt møte med hammer. 0 Siter
sheba Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Tusen takk! Da gjør jeg som du sier;o) Et lite ps:-) ikke la planten tørke helt ut før den har begynt å gro skikkelig, men heller ikke "regnskogmiljø":-) håper du lykkes, jeg starta med en plante og har ca 7 hjemme pluss at alle mine venner har fått etterhvert, så denne "oppskriften" har virket fint for meg... 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Et lite ps:-) ikke la planten tørke helt ut før den har begynt å gro skikkelig, men heller ikke "regnskogmiljø":-) håper du lykkes, jeg starta med en plante og har ca 7 hjemme pluss at alle mine venner har fått etterhvert, så denne "oppskriften" har virket fint for meg... Takk for tips! Skal bli spennende å se om jeg får det til. Da skal jeg også gi bort. Stua mi er liksom ikke laget for mange planter. 0 Siter
tiliti Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg startet med en liten nesten død en som fulgte ned leiligheta, nå har jeg 10!! hvor enkelte av dem er enorme. Jeg har rett og slett nappet dem bort fra mora og satt dem rett ned i ny potte. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg startet med en liten nesten død en som fulgte ned leiligheta, nå har jeg 10!! hvor enkelte av dem er enorme. Jeg har rett og slett nappet dem bort fra mora og satt dem rett ned i ny potte. Jøss, er det så enkelt? 0 Siter
tiliti Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jøss, er det så enkelt? Fungerer her iallefall, jeg er selvfølgelig forsiktig når jeg tar dem fra hverandre, men de er rimelig løse fra før, og de har som regel noe røtter med seg. Setter dem rett i ny potte og gir dem vann. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Fungerer her iallefall, jeg er selvfølgelig forsiktig når jeg tar dem fra hverandre, men de er rimelig løse fra før, og de har som regel noe røtter med seg. Setter dem rett i ny potte og gir dem vann. Jeg er veldig for det som er enkelt, så da satser jeg på det. Må bare skaffe noen litt fine krukker først, så jeg slipper at det blir for mye hummer og kanari. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.