Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg studerer sammen med bestevenninnen min og hennes kusine. Vi tre holder sammen hver dag på skolen. For ett par uker siden kjørte vi til ett populært skiområde der vi hadde det kjempegøy. Vi snakket om at dette måtte vi gjenta fortest mulig og har snakket om det fra og til siden da. Idag fant jeg ut at de to hadde dratt aleine på søndag uten å høre med meg. Jeg er ganske fornærmet for det. Idag bablet og bablet hun om hvor gøy de hadde det...skjønner hun ikke at jeg var litt overrasket? Er jeg bare hårsår eller har jeg grunn til å reagere? Nå har jeg invitert noen andre felles venner med på tur til helgen, og jeg har ikke tenkt å invitere henne med, men jeg skal fortelle om det etterpå. Men jeg lurer nå på om hun skjønner det i og med at hun ikke skjønte at jeg ble såret. Det kan høres litt barnslig ut, men jeg håper hun reagerer på det. 0 Siter
Gjest ja vi forstår og forstår og forstår og forstår Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vi forstår at du er en liten pike. Gutter ville aldri skrevet slik møl. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hva er galt med å ta opp dine sårede følelser direkte da? Rett og slett spørre hvorfor du ikke ble bedt med - og si ifra om at dette såret deg. Den greia med at "når hun gjør det mot meg, da skal jeg jammen gjøre dette mot henne" er ikke akkurat en god måte å løse en situasjon på. Med mindre man virkelig har et intenst ønske om å starte opp en serie med intriger med medførende uvennskap og bitterhet, selvsagt... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Venninna di må da få lov til å gjøre ting med sin kusine uten at du skal være med hver gang. Jeg synes du er hårsår, men det er kanskje mulig at det ligge mer bak som gjør at du reagerer så sterkt? Uansett er det vanvittig barnslig å hevne seg ved å utelate henne med vilje. Effektivt for å forverre forholdet deres er det imidlertid, så hvis det er målet, er det bare å kjøre på. Om du derimot ønsker å bedre vennskapet, bør du invitere henne med på de tingene du ønsker, og evt ta det opp med henne på en skikkelig måte når du føler deg urettferdig behandlet. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Venninna di må da få lov til å gjøre ting med sin kusine uten at du skal være med hver gang. Jeg synes du er hårsår, men det er kanskje mulig at det ligge mer bak som gjør at du reagerer så sterkt? Uansett er det vanvittig barnslig å hevne seg ved å utelate henne med vilje. Effektivt for å forverre forholdet deres er det imidlertid, så hvis det er målet, er det bare å kjøre på. Om du derimot ønsker å bedre vennskapet, bør du invitere henne med på de tingene du ønsker, og evt ta det opp med henne på en skikkelig måte når du føler deg urettferdig behandlet. Jeg er veldig enig med malun! Den tyåpen hevn som her bli skissert er bare for barnslig til at man kan ta det alvorlig. 0 Siter
Gjest phezere Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Syns vi skal svare "forstår noen meg" på en ordentlig måte jeg. Jeg skjønner fryktelig godt at hun ble lei seg, og ikke minst perpleks og handlingslammet det øyeblikket hun fikk vite at hun ikke var ønsket inn i "klubben" mer. Det er vel ikke akkurat veien å gå, det du foreslår. Bedre å snakke med venninden din, å si at du føler deg uønsket. Og at det ikke er noen god følelse for deg. Det er ikke bare du som skal ordne opp i dette. Hun har ikke behandlet deg fint. Og når dere har vært venninder, da kan hun behandle deg som en, ikke bare ignorere deg. Det er like mye hennes ansvar å fortelle deg når hun vil på tur med andre, uten deg. Som det er ditt ansvar å fortelle henne når du vil det samme. Det er en ærlig sak. "Forstår noen meg"? er nok dessverre ingen "liten" jenta alene. Dette er ting som jenter gjør mot hverandre, av en eller annen grunn. Gutter gjør også mye rart, men det ønsker jeg ikke å utbrodere her. ;-) 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Vi forstår at du er en liten pike. Gutter ville aldri skrevet slik møl. og jeg forstår at du er en gutt. Ingen jenter ville svart med sånt møl 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Venninna di må da få lov til å gjøre ting med sin kusine uten at du skal være med hver gang. Jeg synes du er hårsår, men det er kanskje mulig at det ligge mer bak som gjør at du reagerer så sterkt? Uansett er det vanvittig barnslig å hevne seg ved å utelate henne med vilje. Effektivt for å forverre forholdet deres er det imidlertid, så hvis det er målet, er det bare å kjøre på. Om du derimot ønsker å bedre vennskapet, bør du invitere henne med på de tingene du ønsker, og evt ta det opp med henne på en skikkelig måte når du føler deg urettferdig behandlet. ja, det ligger mer bak. Kusinen flyttet hit for et halvt år siden. Før fant vi på mye sammen, men nå er hun omtrent kun med kusinen. Jeg har alltid sørget for at hun har fått være med på ting, for hun har slitt litt med venner. Jeg har aldri utelatt henne for jeg vil ikke såre henne. Nå føler jeg meg bare som en reserve og det er ganske sårende med tanke på hvor lenge vi har kjent hverandre. 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Syns vi skal svare "forstår noen meg" på en ordentlig måte jeg. Jeg skjønner fryktelig godt at hun ble lei seg, og ikke minst perpleks og handlingslammet det øyeblikket hun fikk vite at hun ikke var ønsket inn i "klubben" mer. Det er vel ikke akkurat veien å gå, det du foreslår. Bedre å snakke med venninden din, å si at du føler deg uønsket. Og at det ikke er noen god følelse for deg. Det er ikke bare du som skal ordne opp i dette. Hun har ikke behandlet deg fint. Og når dere har vært venninder, da kan hun behandle deg som en, ikke bare ignorere deg. Det er like mye hennes ansvar å fortelle deg når hun vil på tur med andre, uten deg. Som det er ditt ansvar å fortelle henne når du vil det samme. Det er en ærlig sak. "Forstår noen meg"? er nok dessverre ingen "liten" jenta alene. Dette er ting som jenter gjør mot hverandre, av en eller annen grunn. Gutter gjør også mye rart, men det ønsker jeg ikke å utbrodere her. ;-) Jeg vet at jeg burde tatt det opp med henne, og sagt at jeg ble såret for at jeg ikke ble spurt, men jeg vil jo ikke at de skal invitere meg med neste gang for å være "snill"......Det er bare det at jeg er ganske overrasket. Ser at det er mange som synes jeg er rar for at jeg reagerer slik, men nå er det nå en gang slik....følelser kan du ikke gjøre så mye med 0 Siter
Babette Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det har lett for å bli krøll og intriger med 3 jenter/venninner, uansett om de er 7 eller 20 år. Enten at to tisker om den tredje, eller at en blir holdt utenfor. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 ja, det ligger mer bak. Kusinen flyttet hit for et halvt år siden. Før fant vi på mye sammen, men nå er hun omtrent kun med kusinen. Jeg har alltid sørget for at hun har fått være med på ting, for hun har slitt litt med venner. Jeg har aldri utelatt henne for jeg vil ikke såre henne. Nå føler jeg meg bare som en reserve og det er ganske sårende med tanke på hvor lenge vi har kjent hverandre. OK, jeg skjønner at det er vondt å føle at man ofte blir "glemt". Men hvis du vil fortsette å ha denne jenta som venninne, er ikke hevn veien å gå uansett. Hva slags forhold har du til kusinen, da? Og har du andre du kan være sammen med, eller er du litt avhengig av å være med disse to? Hvis venninna di er så god venninne som du nevner, og du ønsker å beholde henne, bør du kanskje ta en prat? Ikke vær anklagende, men fortell at du ønsker at dere er mer sammen og at du av og til lurer på om hun glemmer å ta deg med, for eksempel. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er større sannsynlighet for at hun får dårlig samvittighet hvis du også inviterer henne med. 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 OK, jeg skjønner at det er vondt å føle at man ofte blir "glemt". Men hvis du vil fortsette å ha denne jenta som venninne, er ikke hevn veien å gå uansett. Hva slags forhold har du til kusinen, da? Og har du andre du kan være sammen med, eller er du litt avhengig av å være med disse to? Hvis venninna di er så god venninne som du nevner, og du ønsker å beholde henne, bør du kanskje ta en prat? Ikke vær anklagende, men fortell at du ønsker at dere er mer sammen og at du av og til lurer på om hun glemmer å ta deg med, for eksempel. jeg studerer med kusinen og vi holder sammen hver dag på skolen. Det er derfor jeg synes det er så rart at jeg blir utelatt av de utenfor skolen. Hvis jeg ikke hadde kjent kusina og hvis ikke dette var noe vi hadde planlagt alle tre så hadde jeg ikke reagert...men jeg reagerer jo litt når jeg finner ut at de to har tatt turen aleine i all stillhet 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er større sannsynlighet for at hun får dårlig samvittighet hvis du også inviterer henne med. men det er det jeg lurer på om hun virkelig får. Det er derfor jeg ville ta igjen med samme mynt slik at hun faktisk skjønner. For det virket ikke som hun hadde dårlig samvittighet idag da hun la ut om hvor gøy de hadde hatt det. 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 men det er det jeg lurer på om hun virkelig får. Det er derfor jeg ville ta igjen med samme mynt slik at hun faktisk skjønner. For det virket ikke som hun hadde dårlig samvittighet idag da hun la ut om hvor gøy de hadde hatt det. For meg virker det litt som om den sosiale antennen ikke er helt ute når folk gjør slikt. 0 Siter
Gjest Huskerikkeheltnicketmitt Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg vet at jeg burde tatt det opp med henne, og sagt at jeg ble såret for at jeg ikke ble spurt, men jeg vil jo ikke at de skal invitere meg med neste gang for å være "snill"......Det er bare det at jeg er ganske overrasket. Ser at det er mange som synes jeg er rar for at jeg reagerer slik, men nå er det nå en gang slik....følelser kan du ikke gjøre så mye med Ja, folk mener så mye rart her inne. Blir selv litt oppgitt enkelte ganger. Du har helt rett, ikke så mange som forstår dine følelser, men de er da engang dine. Og bare du kan fortelle hvordan du føler det. Iallfall er det viktig at du forteller venninda di hvordan du føler det, at du har det vondt - det pleier faktisk å hjelpe. Du må bare gjøre det som er riktig for deg selv. For uansett er det bare du som er mester på dine følelser, og ingen andre. Lykke til. (forstår deg) 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ja, folk mener så mye rart her inne. Blir selv litt oppgitt enkelte ganger. Du har helt rett, ikke så mange som forstår dine følelser, men de er da engang dine. Og bare du kan fortelle hvordan du føler det. Iallfall er det viktig at du forteller venninda di hvordan du føler det, at du har det vondt - det pleier faktisk å hjelpe. Du må bare gjøre det som er riktig for deg selv. For uansett er det bare du som er mester på dine følelser, og ingen andre. Lykke til. (forstår deg) jeg må jo innrømme at jeg begynner å lure på om hun kun har vært venninne med meg fordi hun har vansker med å få andre venner. Nå når kusinen har flyttet hit så virker det jo som om hun holder. Det er trist, for det var eneste gode venninnen min igjen, de andre har jeg begynt å miste mer og mer kontakt med. Men hvem vet, det kan jo hende at hun synes det er godt å være litt med kusinen sin og, men det føles litt nå som om hun har overtatt min plass 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hvorfor kan du ikke bare si rett ut til henne at du også gjerne ville ha vært med på søndag. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 jeg må jo innrømme at jeg begynner å lure på om hun kun har vært venninne med meg fordi hun har vansker med å få andre venner. Nå når kusinen har flyttet hit så virker det jo som om hun holder. Det er trist, for det var eneste gode venninnen min igjen, de andre har jeg begynt å miste mer og mer kontakt med. Men hvem vet, det kan jo hende at hun synes det er godt å være litt med kusinen sin og, men det føles litt nå som om hun har overtatt min plass Men nå har du svart alle unntatt Hawkwind som foreslår at du tar det opp med henne. Hvorfor overse det beste rådet? 0 Siter
Gjest Huskerikkeheltnicketmitt Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 jeg må jo innrømme at jeg begynner å lure på om hun kun har vært venninne med meg fordi hun har vansker med å få andre venner. Nå når kusinen har flyttet hit så virker det jo som om hun holder. Det er trist, for det var eneste gode venninnen min igjen, de andre har jeg begynt å miste mer og mer kontakt med. Men hvem vet, det kan jo hende at hun synes det er godt å være litt med kusinen sin og, men det føles litt nå som om hun har overtatt min plass Hva med at du konfronterer henne med akkurat det du skriver her da? At du føler det slik. Hør på hva hun sier, så får du bekreftet eller avkreftet tankene dine. Slik er det jo bare. Venner kommer og venner går. Og de som går, er det ikke så mye å spare på, eller hva? Det finnes helt sikkert noen andre som vil være venner med deg, og som du kan være en ordentlig venninde for. Nå vet du jo med denne opplevelsen, hva vennskap virkelig kan være også! (forstår deg fortsatt) ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.