Gjest hva er normalt? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Er det ikke vanlig å få avslag når du ikke får jobben? Har søkt kjempemange jobber hvor jeg ikke har hørt en dritt. Har i tillegg vært på flere jobbintervju hvor jeg ikke fikk beskjed om at jeg ikke fikk jobben. Er så frustrert nå og virkelig lei av å søke. Fatter ikke hva som feiler meg, har gode karakterer, gode referanser og har erfaring. Nå blir jeg bare mer og mer deppa for hver dag som går. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 MÅ spørre et dumt spørsmål, men har du utenlandsk navn? Vet desverre at mange med utenlandsk navn blir forbigått på denne måten selv om de kan norsk og er oppvokst i Norge etc.. Jeg synes det er vanlig folkeskikk å gi et skriftlig avslag når man ikke får jobben, men vet desverre ikke nok om hva som er vanlig 0 Siter
Gjest hva er normalt? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 MÅ spørre et dumt spørsmål, men har du utenlandsk navn? Vet desverre at mange med utenlandsk navn blir forbigått på denne måten selv om de kan norsk og er oppvokst i Norge etc.. Jeg synes det er vanlig folkeskikk å gi et skriftlig avslag når man ikke får jobben, men vet desverre ikke nok om hva som er vanlig Har ikke utenlandsk navn, nei. Har aldri hatt problem med å finne jobb før nå. Er ikke kresen heller, så jeg har søkt på mye forskjellig. Det dukker vel opp noe, men det er frustrerende nå når det står på. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er vanlig folkeskikk å gi svar på jobbsøknad innen rimelig tid. Dessverre er det mange firmaer som mangler både ressurser og folkeskikk... 0 Siter
Sofline Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Akk... sånn er livet, men trøst deg med at du ikke er den eneste. Det er svært få jobber jeg har søkt hvor jeg har fått beskjed om at jeg ikke har fått den, især hos små firmaer o.l. Når jeg ikke hører noe pleier jeg og ringe/maile til jeg får et konkret svar! 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har vært i samme situasjon. Det er veldig frustrerende. Jeg var arbeidsløs i en måned og det var en veldig lang og deprimerende måned. Stakkars de som går flere år. Jeg søkte på alt, men fikk nesten ikke svar av noen. Jeg har og erfaring og greie karakterer. Den måneden jeg søkte var første gang jeg søkte etter jeg hadde fått barn. Vet ikke om det hadde noe å si. 0 Siter
Gjest høyt utdannet Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har vært i samme situasjon. Det er veldig frustrerende. Jeg var arbeidsløs i en måned og det var en veldig lang og deprimerende måned. Stakkars de som går flere år. Jeg søkte på alt, men fikk nesten ikke svar av noen. Jeg har og erfaring og greie karakterer. Den måneden jeg søkte var første gang jeg søkte etter jeg hadde fått barn. Vet ikke om det hadde noe å si. Søkt jobber i en måned?? Jeg har søkt jobber i 2 år. 0 Siter
Gjest forstår noen meg? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Søkt jobber i en måned?? Jeg har søkt jobber i 2 år. jeg synes synd på deg! 1 måned er veldig kort tid, men det var den frustrasjonen en har når en ikke får svar jeg ville poengtere 0 Siter
Blåmor Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Man pleier da å få svar når man får avslag, intervju eller ikke. Hvis det er mange søkere, bør du belage deg på at det kan ta tid. Etter intervjurunden bruker arb.giver litt tid på å bestemme seg, samt at de ønsker at det formelle rundt ansettelsen er i orden, før de sender ut avslagsbrevene.. Det er vel kun useriøse arb.givere som ikke svarer..? 0 Siter
org Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg søkte en periode en maaaasse jobber. Faktisk var det fåtallet av bedriftene som giddet å gi et svar: "Dessverre.Jobben er besatt" eller noe i den dur. Dårlig folkeskikk! (Og etternavnet mitt er et av de "norskeske" som finnes...) 0 Siter
Gjest blakk og j**lig Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Man pleier da å få svar når man får avslag, intervju eller ikke. Hvis det er mange søkere, bør du belage deg på at det kan ta tid. Etter intervjurunden bruker arb.giver litt tid på å bestemme seg, samt at de ønsker at det formelle rundt ansettelsen er i orden, før de sender ut avslagsbrevene.. Det er vel kun useriøse arb.givere som ikke svarer..? I så fall er alle arbeidsgivere jeg har vært kvalifisert til å søke hos det siste året vært useriøse. hehe 0 Siter
Gjest høyt utdannet Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Man pleier da å få svar når man får avslag, intervju eller ikke. Hvis det er mange søkere, bør du belage deg på at det kan ta tid. Etter intervjurunden bruker arb.giver litt tid på å bestemme seg, samt at de ønsker at det formelle rundt ansettelsen er i orden, før de sender ut avslagsbrevene.. Det er vel kun useriøse arb.givere som ikke svarer..? De færreste svarer, heller ikke offentlige institusjoner. 0 Siter
Gjest også jobbsøker Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har søkt MASSE jobber siste 3 årene (har hatt deltidsjobber / midlertidige engasjement i perioden), har høyere utdanning og relevant erfaring, men det virker som om hvis man først er fallt utenfor, så kreves det mye mer innsats for å komme inn igjen. Min erfaring er at ca. halvparten sender avslag, på epost eller brev, men har opplevd at det tar mange måneder fra søknadsfrist til avslaget kommer. Jeg har kun en gang opplevd å ikke få tilbakemelding etter å faktisk ha vært på intervju - det er såpass useriøst at jeg neppe noen gang vil være interessert i den arbeidsgiveren igjen. Og, jeg har norsk navn og "rett" alder. Skal forøvrig på jobbintervju denne uka - endelig, lenge siden sist til tross for mange (selvsagt skreddersydde) søknader. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.