Gå til innhold

Hva slags dialekt snakker dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Dialektundersøkelse, Prøver å danne meg et bilde av hvem dere er, så det kan komme inn i Dol-boka senere

jeg snakker østlandsdialekt

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sheba

6

• Babette

4

• Sofline

4

• Luna21365380663

3

Skrevet

Nøytralt bokmål (men slår over til østfold når jeg er "hjemme")

Annonse

Gjest LucySky
Skrevet

*noterer*

Oslosk. Oppdratt til såkalt "dannet østlandsk talemål" men snakker nå udannet, østkant Oslomål.

Av fritt valg.

:)

Skrevet

Oslosk. Oppdratt til såkalt "dannet østlandsk talemål" men snakker nå udannet, østkant Oslomål.

Av fritt valg.

Sørlandsk! med "bløde" konsonanter:-)

Skrevet

Av fritt valg.

sorry, feil person jeg svarte, men, men, hun ser det nok:-)

Skrevet

Østlandsdialekt med guttural snerring, ispedd trønderske tabu-ord. (tilskrives Tuorette light)

*skuler mistenksomt*

Gjest Timari
Skrevet

Sørlandsk! med "bløde" konsonanter:-)

å jeg simpelthen elsker de bløde konsonantene. Har familien fra Mandal og synes det er SÅ vakkert å høre på.

Gjest rulle r
Skrevet

Østlandsdialekt med guttural snerring, ispedd trønderske tabu-ord. (tilskrives Tuorette light)

*skuler mistenksomt*

Det hørtes vakkert ut, du.

Annonse

Skrevet

Det hørtes vakkert ut, du.

Må leve opp til inntrykket, serru...

Luna21365380663
Skrevet

Av og til trøndersk, noen ganger heftig, rått nordlandsk, og av og til fjollete bergensk. Jeg prøver å variere, så folk ikke skal gå lei av at jeg snakker så mye. Har funnet ut at de hører bedre etter når jeg skifter hele tiden. Og det er ikke tull engang!!

Skrevet

Av og til trøndersk, noen ganger heftig, rått nordlandsk, og av og til fjollete bergensk. Jeg prøver å variere, så folk ikke skal gå lei av at jeg snakker så mye. Har funnet ut at de hører bedre etter når jeg skifter hele tiden. Og det er ikke tull engang!!

hihi - sånn gjør jeg også - og er det riktig ille så snakker jeg SKÅNSK :)

Gjest Ikkenikkedokke
Skrevet

Sunnmørsdialekt ispedd litt Romsdaling

Skrevet

å jeg simpelthen elsker de bløde konsonantene. Har familien fra Mandal og synes det er SÅ vakkert å høre på.

takk:-)

Skrevet

Klarer ikke snakke andre dialekter jeg.-) vel litt da men ikke nær på sånn de virkelig er;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...