Gå til innhold

Hva slags dialekt snakker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trønderdialekt. Noe "avslepet" - etter å ha bodd i Trondheim i 10 år...

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sheba

6

• Babette

4

• Sofline

4

• Luna21365380663

3

Skrevet

Østlandsdialekt med guttural snerring, ispedd trønderske tabu-ord. (tilskrives Tuorette light)

*skuler mistenksomt*

hmmm;-) høres spennende ut, har liksom aldri hørt den der:-) skravl iveg du!! :-)

Gjest printa
Skrevet

Østlandsdialekt med guttural snerring, ispedd trønderske tabu-ord. (tilskrives Tuorette light)

*skuler mistenksomt*

Hehe......Tourette light, den va pinadø go. Den skal skrives opp, mark my words.

Jo, jeg snakker nordmørtrøndersk av verste sort.

;-)

Skrevet

hihi - sånn gjør jeg også - og er det riktig ille så snakker jeg SKÅNSK :)

hehehe har forsøkt men den der klarer jeg IKKE!! :-)

Gjest baremei
Skrevet

HATER å innrømme det, men jeg er begynt å snakke svorsk..*rødme*

Gjest togli
Skrevet

Sunnmørsdialekt ispedd litt Romsdaling

Ej me/I au :o)

Annonse

Skrevet

Trøndersk, slik som i hjertet av Trondheim. Ikke "bygdetrøndersk".

Gjest Liza i London
Skrevet

Queen's English til hverdags.

I slektssammenhenger en blanding av bergensk/ sognamaul med engelsk snert. Vakkert(?)...og kanskje relativt lite forstaaelig for u-invidde

Gjest ChiengMai
Skrevet

Utvanna nordlenning sterkt ispedd nordfjorduttrykk.

Skrevet

Kommer ann på, stort sett østlandsk og noen ganger vest telemark.

Luna21365380663
Skrevet

Klarer ikke snakke andre dialekter jeg.-) vel litt da men ikke nær på sånn de virkelig er;-)

Hvem har sagt at jeg er flink?? ;o) Jeg bare lar det stå til, jeg..

Annonse

Luna21365380663
Skrevet

Trøndersk, slik som i hjertet av Trondheim. Ikke "bygdetrøndersk".

Utrolig mange som snakker trøndersk her! Måtte bare kommentere det.. Kanskje trøndere har lite å gjøre? Kanskje hele DOL er et eneste stort trønder-treff??

Gjest malun
Skrevet

moderat østlandsdialekt - med varierende og situasjonsbetingede innslag av vestfold,østfold, grenland og bergensdialekt. ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg prater vel egentlig nynorsk, litt blanding, skarre R som kommer fra bergensk, litt diverse hardingdialekter.

Slik blir det når flytter mye som barn :-)

Skrevet

Har snakket stavangersk hele livet... frem til de siste par årene, har begynt å knote litt etter at jeg flyttet til Oslo. Jeg synes nå at jeg fortsatt høres ut som jeg kommer fra Stavanger. Andre mener ikke det.

Gjest tjohooo
Skrevet

En til tider merkelig blanding av østlandsk og trøndersk ispedd noen vestlandske ord.

Mary Poppins
Skrevet

Trøndersk.

Er du fra Trondheim?? Av en eller annen merkelig grunn trodde jeg du var fra Oslo..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...