Sofline Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Jeg synes bornholmerne er mye lettere å forstå enn f. eks. de fra Jylland. I mine ører vil dette si at de snakker tydeligere. Men dansker synes sikkert ikke at nordmenn snakker tydligere enn de selv. Så dette kommer nok an på ørene som hører, vil jeg tro. Det er vist en allmenn oppfattelse i Danmark at nordmenn snakker mye penere enn dem selv (og tydeligere, i hvert fall dem som ikke snakker dialekt, minus sørlandsdialekt). 0 Siter
Babette Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Det er vist en allmenn oppfattelse i Danmark at nordmenn snakker mye penere enn dem selv (og tydeligere, i hvert fall dem som ikke snakker dialekt, minus sørlandsdialekt). Jeg synes tvertimot! Dansk er et vakkert og ikke minst sexy språk. Og det er fryktelig sjarmerende når de ofte innleder et svar med "Ja, men.." 0 Siter
Nestor sin mamma Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 He he,jeg snakker Bærumsdialekt;)). Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.