Gjest Håper noen kan hjelpe Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har Pinnacle Studio 9, men er nybegynner. Jeg lurer på en ting: Kan jeg printe ut et stillbilde fra en videofilm? Jeg vet hvordan jeg "cathcer" et bilde fra filmen og lager det til et stillbilde, men jeg lurer altså på hvordan jeg evt. kan printe ut bildet. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Er det ikke bare å lagre bildet, da? Så kan du printe det på samme måte som du printer andre bilder selv om nok ikke kvaliteten blir topp. 0 Siter
fnutt Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Er det ikke bare å lagre bildet, da? Så kan du printe det på samme måte som du printer andre bilder selv om nok ikke kvaliteten blir topp. om kvaliteten blir topp kommer jo ann på oppløsningen, som igjen avhenger i hvor bra kameraet er, etc. Men det burde uansett gå an å gjøre som ChienMai sier. Forsøk å høyreklikke på bildet og se om du kan lagre det. Ellers kan du også forsøke å merke bildet (venstre museknapp), trykke "CTRL+C" og deretter lime bildet inn (CTRL+V) i et bildebehandlingsprogram eller f.eks. i Word. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 om kvaliteten blir topp kommer jo ann på oppløsningen, som igjen avhenger i hvor bra kameraet er, etc. Men det burde uansett gå an å gjøre som ChienMai sier. Forsøk å høyreklikke på bildet og se om du kan lagre det. Ellers kan du også forsøke å merke bildet (venstre museknapp), trykke "CTRL+C" og deretter lime bildet inn (CTRL+V) i et bildebehandlingsprogram eller f.eks. i Word. Er vel sånn at et videokamera ikke kan måle seg med et digitalkamera hva oppløsning angår uansett hvor bra videokamera du har. 0 Siter
fnutt Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Er vel sånn at et videokamera ikke kan måle seg med et digitalkamera hva oppløsning angår uansett hvor bra videokamera du har. Regner med at det er et digitalt videokamera det er snakk om... Tror det blir litt styr å koble til de gamle VHS videokameraene 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Regner med at det er et digitalt videokamera det er snakk om... Tror det blir litt styr å koble til de gamle VHS videokameraene Selvfølgelig er det snakk om digitalt, men uansett kan ikke opløsningen måle seg med et digitalt fotoapparat for stillbilder. 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Regner med at det er et digitalt videokamera det er snakk om... Tror det blir litt styr å koble til de gamle VHS videokameraene Snakk om å jalle om opplagte ting her. Selv de dyreste digitale videokameraene hos f.eks Komplett har en bildeoppløsning på rundt 1 MP på video. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.