Gå til innhold

FU: Røykeloven

Anbefalte innlegg

Gjest dudass
Skrevet

Om du fikk bestemme, ville du da gått tilbake til "tilstandene" vi hadde før den nye røykeloven tredde i kraft?

Jeg er ikke røyker og syns litt synd på røykerne med det samme, men nå syns jeg bare det er sååååå deilig å ikke stinke røyk etter et besøk på et utested.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• IngenLurerDenneGutten

6

• flisa

2

• Babette

2

• Luna21365380663

2

Mest aktive i denne tråden

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ja - nå kan jeg gå på puben uten å dursje når jeg kommer heim.

Håper det blir forbudt over alt, fy-faen for en stank.

Gjest fyhøybråten
Skrevet

Uten tvil!!!

Jeg jobber i utebransjen og har hatt både positive og negative opplevelser m den nye loven.

Ja,det er deilig å slippe røykelukten.

Det er også deilig å slippe og tømme ekle askebegre.

Men.... Kosen og hyggen er delvis borte..

Gjestene slapper ikke av slik de gjorde før(hos meg ihvertfall).

Røykerne føler seg som utstøtt,og ikke røykerne sitter og blir stadig avbrutt av røykepauser.

Så hadde det vært opp til meg og bestemme,så hadde jeg gått tilbake til det gode gamle liv,med røykfulle,ja fulle lokaler!! Alt for gjesten,selvsagt:) og ja,jeg er selv røyker!!

Skrevet

Ja - nå kan jeg gå på puben uten å dursje når jeg kommer heim.

Håper det blir forbudt over alt, fy-faen for en stank.

men det er da fint for fruen om mannen dusjer før han skrider opp i ektesengen? :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

men det er da fint for fruen om mannen dusjer før han skrider opp i ektesengen? :)

Det er nok derfor jeg dursjer, hun hater røyklukt:-)

Annonse

Skrevet

Jeg er svært glad for røykeloven, og har ikke sett at det har vært færre folk ute etter at den kom.

På forhånd trodde jeg også at folk ville drite i forbudet når de hadde fått seg noen pils i kakken, men det ser ut til at alle respekterer loven.

Den leve!

Gjest togli
Skrevet

Jeg er kjempeglad for røyekloven! Utrolig deilig å gå ut på byen uten å stinke røyk når du kommer hjem!

Søsteren min var på et utested en mnd etter at røykeloven var tredt i kraft. Hun hadde vært på samme sted flere ganger før og syntes stedet var så forandra. Hun kom til at de måtte ha pusset opp siden sist hun var der. Plutselig kom hun på at det ikke var røyk i lokalet og at hun defor så hvilke farger som var på veggen ;o)

Skrevet

For meg er røykeloven kjempedeilig!

Eneste aberet er når de andre er ute og røyker: vurderer å anskaffe babycall...

Gjest Pippirilla
Skrevet

Jo, enig i at det er positivt med forbudet mot røyk på offentlige utesteder. Jeg underes heller mer over hva politikerne gjør med oss?

Og hvorfor vi i hælv... tillater at de trøkker slike forbud nedover hodene våre, uten at vi protesterer høylytt.

Hva blir det neste lissom?

Har selv kutta røyken, og syns det er enklere enn noengang, fordi jeg ikke er omgitt av røyklukt til stadighet.

Skrevet

For all del, ikke ta fra oss røykere den nye suverene sjekkearenaen, nemlig røykeplassene utenfor.

Skrevet

Jeg røyker, men synes det er mye bedre nå enn før. Gjør meg ingenting å gå ut!

Annonse

Skrevet

Jo, enig i at det er positivt med forbudet mot røyk på offentlige utesteder. Jeg underes heller mer over hva politikerne gjør med oss?

Og hvorfor vi i hælv... tillater at de trøkker slike forbud nedover hodene våre, uten at vi protesterer høylytt.

Hva blir det neste lissom?

Har selv kutta røyken, og syns det er enklere enn noengang, fordi jeg ikke er omgitt av røyklukt til stadighet.

Javel?

Det er vel ikke noen menneskerett å blåse røyk i trynet på andre folk innendørs? Det er jo ikke forbudt å røyke.

Luna21365380663
Skrevet

Det er nok derfor jeg dursjer, hun hater røyklukt:-)

duRsjer du virkelig??

Luna21365380663
Skrevet

Jeg røyker, og jeg synes det er helt ok at det er forbudt. Jeg røyker fremdeles, men jeg sparer penger i kaffe mocca-utgifter, og tro meg, de har til tider vært enorme!!

Nå lager jeg mocca selv, har egen steamer, og en grei veranda med tak å sitte og røyke på, med puter og tepper. Det er desidert best å røyke ute, fordi luften er mye friskere der, og man røyker ikke så masse da. Men når jeg først kommer meg ut, så gidder jeg ikke bli lenge et sted. Jeg går hvor de har tak og terrassevarmere, der hvor røykere kan sitte i fred. De har dårlig kaffe der, men en grei kakao. Men jeg blir ikke lenge, og jeg kommer ikke ofte. Før hadde jeg og venninnen min et stamsted, nå går vi adlri dit mer.

Gjest malun
Skrevet

Som festdeltaker synes jeg det er vidunderlig deilig å slippe å lukte røyk etter en utekveld.

Som festrøyker synes jeg det er kjipt at _jeg_ ikke kan ta mine få, stakkarslige sigaretter til ølen.

Som medeier i en utelivsbedrift synes jeg det er krise at folk går mindre ut nå som røykeloven ble innført.

Som en som helst vil leve godt og lenge tenker jeg at på sikt blir vi nok vant til dette også.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg røyker, men loven plager meg faktisk ikke.

Jeg røyker MYE mindre, plager meg ikke og gå ut, dessuten har jeg oppdaget at jeg ofte glemmer og gå ut når jeg er ute på fest, det er jo positivt :-)

Så lenge jeg får ta en røyk til utepils i sommer er jeg fornøyd.

Kremt, burde vel egentlig ha sluttet...

Skrevet

Det er bare fint med røykfrie kafeer og barer.

Er det flere enn meg som småskvetter av ansamlinger med skumle røykere på annethvert hjørne og går i en lite bue rundt, for sikkerhets skyld?

Gjest knarp
Skrevet

Nei, ville ikke gått tilbake til den gamle loven.

Røyking innendørs og enkelte stader utendørs som feks på idrettsarenaer, er sosialt uakseptabelt i 2005.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...