serendipity Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Sluttet for 6 månder siden og jeg må vel innrømme at det er langt lettere å la være nå, en det ville vært om man fortsatt kunne røyke inne. Så for MEG er det helt topp. Men jeg vil tro at flere som har hatt et kafèbesøk med kaffe, avis og røyk som sin daglige rutine og muligenes eneste form for kontakt med andre har det langt værre. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg synes det er kjempedeilig å kunne gå ut og slippe å måtte dusje og vaske alle klærne mine etterpå. -og nå kan de av vennene mine som ikke tåler røyk være med på by'n også :-) 0 Siter
Gjest GA - fanatisk ikke-røyker Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jo, enig i at det er positivt med forbudet mot røyk på offentlige utesteder. Jeg underes heller mer over hva politikerne gjør med oss? Og hvorfor vi i hælv... tillater at de trøkker slike forbud nedover hodene våre, uten at vi protesterer høylytt. Hva blir det neste lissom? Har selv kutta røyken, og syns det er enklere enn noengang, fordi jeg ikke er omgitt av røyklukt til stadighet. Og jeg synes røykere har fått lov å ture fram som de ville altfor lenge. Bare fyre opp røyken og blåse den rett i trynes mitt der jeg sitter og drikker pils helt uten å provosere noen... Jeg skal tross alt puste jeg også !? Jammen bra politikerne tok tak i det, vi kan da ikke ha anarki heller ! 0 Siter
Gjest tionne Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jo, enig i at det er positivt med forbudet mot røyk på offentlige utesteder. Jeg underes heller mer over hva politikerne gjør med oss? Og hvorfor vi i hælv... tillater at de trøkker slike forbud nedover hodene våre, uten at vi protesterer høylytt. Hva blir det neste lissom? Har selv kutta røyken, og syns det er enklere enn noengang, fordi jeg ikke er omgitt av røyklukt til stadighet. Du motsier jo deg selv fullstendig! Det er positivt at røyken er vekke fra utestedene, men det er politikerne sin skyld, så da er det galt allikevel?! 0 Siter
morsan Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Det er bare fint med røykfrie kafeer og barer. Er det flere enn meg som småskvetter av ansamlinger med skumle røykere på annethvert hjørne og går i en lite bue rundt, for sikkerhets skyld? *he he* Kjenner igjen den der! Er forøvrig enig i at jeg er glad for røykeloven som den er - ville ikke gått tilbake til slik det var før. 0 Siter
Gjest ost og syltetøy Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Synes det er bra som det er nå! Godt å slippe røyken.... 0 Siter
favn Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 *he he* Kjenner igjen den der! Er forøvrig enig i at jeg er glad for røykeloven som den er - ville ikke gått tilbake til slik det var før. Ja, de ser litt herja og lett ustabile ut, så jeg tar ingen sjanser. 0 Siter
Babette Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Som festdeltaker synes jeg det er vidunderlig deilig å slippe å lukte røyk etter en utekveld. Som festrøyker synes jeg det er kjipt at _jeg_ ikke kan ta mine få, stakkarslige sigaretter til ølen. Som medeier i en utelivsbedrift synes jeg det er krise at folk går mindre ut nå som røykeloven ble innført. Som en som helst vil leve godt og lenge tenker jeg at på sikt blir vi nok vant til dette også. Går folk mindre ut da? Mener ha lest en undersøkelse som avkreftet dette. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Nei, jeg ville ikke gått tilbake til slik det var før. Men jeg ville endret loven slik at den åpenet for enkelte unntak - totalitære lover er aldri bra i lengden. F.eks kunne jeg av og til tenke meg å gå på en bar hvor det stinket røyk i stedetfor svette, dårlig ånde, tåfis og andre ekle kroppslukter. "...................................." 0 Siter
Gjest Snusmummerikken Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Du motsier jo deg selv fullstendig! Det er positivt at røyken er vekke fra utestedene, men det er politikerne sin skyld, så da er det galt allikevel?! Du har missforstått. Gidder ikke å forklare deg, da du sannsynligvis har forutinntatte meninger uansett. Noen folk er bare slik. Har de først bestemt seg for at en ting er jævlig, skal det noe til å overbevise deg ved å reflektere over noen elementære spr. som selv 12 åringer ville klart. Bare fortsett å vær firkanta du, det er nok det beste for deg. Som sagt. Jeg har gjort meg opp min selvstendige mening om dette. Det burde du gjøre også, ikke bare snu kappa etter vinden, hver gang Høybråten roper "Amen". 0 Siter
Gjest Snusmummerikken Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Og jeg synes røykere har fått lov å ture fram som de ville altfor lenge. Bare fyre opp røyken og blåse den rett i trynes mitt der jeg sitter og drikker pils helt uten å provosere noen... Jeg skal tross alt puste jeg også !? Jammen bra politikerne tok tak i det, vi kan da ikke ha anarki heller ! Du behøver vel ikke å sitte sammen med røykerne, når du ikke liker dem. Ikke sikkert de liker den dårlige ånden din heller! 0 Siter
Gjest Snusmummerikken Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Javel? Det er vel ikke noen menneskerett å blåse røyk i trynet på andre folk innendørs? Det er jo ikke forbudt å røyke. Men det er vel diskutert om det er brudd på menneskerettighetene å ekskludere mennesker, fra offentlige steder fordi de røyker! 0 Siter
Gjest Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 For meg er den nye røykeloven helt ok, synes også det er deilig å slippe røyken når man er ute. 0 Siter
msna Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Men det er vel diskutert om det er brudd på menneskerettighetene å ekskludere mennesker, fra offentlige steder fordi de røyker! Jeg tror det er et større brudd på menneskerettighetene å utsette folk for ufrivillig passiv røyking, og for å ekskludere lungesyke mennesker fra utesteder. Røykere er jo hjertlig velkommen hvor de vil, bare de venter med å røyke til de er ute av lokalet. ;-) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 duRsjer du virkelig?? Takk frøken, skal skjerpe meg:-) 0 Siter
Gjest Snusmummerikken Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg tror det er et større brudd på menneskerettighetene å utsette folk for ufrivillig passiv røyking, og for å ekskludere lungesyke mennesker fra utesteder. Røykere er jo hjertlig velkommen hvor de vil, bare de venter med å røyke til de er ute av lokalet. ;-) Det har vel ikke Genevekonvensjonen helt tatt stilling til enda. Jada, helt enig. "Ut med dem" ;-) 0 Siter
Gjest tionne Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Du har missforstått. Gidder ikke å forklare deg, da du sannsynligvis har forutinntatte meninger uansett. Noen folk er bare slik. Har de først bestemt seg for at en ting er jævlig, skal det noe til å overbevise deg ved å reflektere over noen elementære spr. som selv 12 åringer ville klart. Bare fortsett å vær firkanta du, det er nok det beste for deg. Som sagt. Jeg har gjort meg opp min selvstendige mening om dette. Det burde du gjøre også, ikke bare snu kappa etter vinden, hver gang Høybråten roper "Amen". Ha ha ha!! Bevare meg vel, ta deg en beroligende tablett. 0 Siter
Gjest Snusmummerikken Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Ha ha ha!! Bevare meg vel, ta deg en beroligende tablett. Hahaha, ække pillemissbruker, jeg tenker sjæl! ;-) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hahaha, ække pillemissbruker, jeg tenker sjæl! ;-) Lukter det røyk av deg?:-) 0 Siter
Gjest Snusmummerikken Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Lukter det røyk av deg?:-) Lukter svidd ja, om du lurte på det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.