Gjest sjokkert Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg må bare si at jeg ble utrolig sjokkert over de voldelige scenene i denne filmen. Jeg hadde ikke lest noe særlig om den på forhånd. Det burde jeg sikkert ha gjort. Min venninne, som har vært igjennom en voldtekt fikk store problemer, og vi måtte gå ut halveis i filmen. Jeg lurer på om det andre som har reagert slik som oss. Vil ihvertfall advare på det sterkeste folk som har vært gjennom voldtekt og se denne filmen. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nei, da var det nok fint at hun ikke så hele filmen. Den var rå, men bra. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 De burde begynne med en ny type opplysning på filmplakatene. OBS: Anbefales ikke folk som har vært utsatt for voldtekt. OBS: Anbefales ikke folk som har vært utsatt for vold. OBS: Anbefales ikke folk som har-, har hatt- eller tror de kommer til å oppleve kjærlighetssorg. OBS: Anbefales ikke folk som har gullfisk (Finding Nemo burde hatt denne!). Osv. 0 Siter
ariadne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 De burde begynne med en ny type opplysning på filmplakatene. OBS: Anbefales ikke folk som har vært utsatt for voldtekt. OBS: Anbefales ikke folk som har vært utsatt for vold. OBS: Anbefales ikke folk som har-, har hatt- eller tror de kommer til å oppleve kjærlighetssorg. OBS: Anbefales ikke folk som har gullfisk (Finding Nemo burde hatt denne!). Osv. Virkelig smakfull sammenlikning mellom voldtekt og gullfisk. Alt for lite humor rundt voldtekt, ikke sant? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Virkelig smakfull sammenlikning mellom voldtekt og gullfisk. Alt for lite humor rundt voldtekt, ikke sant? Jeg harselerte ikke med voldtekt, men hva filmplakatene bør opplyse om. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Men kanskje 18-årsgrensen kunne være et hint om rå og brutale scener? 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er generelt lurt å undersøke litt om filmen man har tenkt å se. www.filmweb.no er i så måte en veldig fin plass å starte, det er omtaler av alle mulige filmer som går på norske kinoer der. Selv gjorde jeg samme tabben når jeg kjøpte Moulin Rouge og skulle se den sammen med en venninne forrige helg. Fullstendig feil film for oss (men kanskje ikke for meg, i en annen "setting", vanskelig å forklare). Vi så en annen film istedet... 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Men kanskje 18-årsgrensen kunne være et hint om rå og brutale scener? Enig, det skal ganske mye til for at en film får 18-års-grense - det går nesten utelukkende på (grov) vold. 0 Siter
ariadne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg harselerte ikke med voldtekt, men hva filmplakatene bør opplyse om. Og du mente i fullt alvor at Nemo burde advart mot gullfisk-scener? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Og du mente i fullt alvor at Nemo burde advart mot gullfisk-scener? Jeg mente det nøyaktig like seriøst som at filmplakaten til Naboer burde gått ut med en advarsel i forhold til voldtektsofre. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er generelt lurt å undersøke litt om filmen man har tenkt å se. www.filmweb.no er i så måte en veldig fin plass å starte, det er omtaler av alle mulige filmer som går på norske kinoer der. Selv gjorde jeg samme tabben når jeg kjøpte Moulin Rouge og skulle se den sammen med en venninne forrige helg. Fullstendig feil film for oss (men kanskje ikke for meg, i en annen "setting", vanskelig å forklare). Vi så en annen film istedet... Se den igjen. Moulin Rouge er konge! 0 Siter
ariadne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg mente det nøyaktig like seriøst som at filmplakaten til Naboer burde gått ut med en advarsel i forhold til voldtektsofre. Jeg tror deg. ;( 0 Siter
Gjest sjokkert Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Enig, det skal ganske mye til for at en film får 18-års-grense - det går nesten utelukkende på (grov) vold. Jo, selvfølgelig. Men jeg har sett mange filmer med 18-års grense før, uten og reagere sånn jeg gjorde på denne. Jeg så jo at det var en bra film, men jeg ble bare helt satt ut. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg tror deg. ;( Du mener at man burde advart mot den slags? Hva med filmer hvor noen blir drept? OBS: Bør ikke sees av pårørende til drapsofre. ? 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jo, selvfølgelig. Men jeg har sett mange filmer med 18-års grense før, uten og reagere sånn jeg gjorde på denne. Jeg så jo at det var en bra film, men jeg ble bare helt satt ut. Sånn er det med filmer. Ikke alt som egner seg for alle. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg tror deg. ;( Eller hva med filmer som omhandler hobitter? OBS: Bør ikke sees av Kurt Nilsen. ? 0 Siter
ariadne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Du mener at man burde advart mot den slags? Hva med filmer hvor noen blir drept? OBS: Bør ikke sees av pårørende til drapsofre. ? Jeg mener ikke det burde stå noen advarsel ut over 18-årsgrensen. Jeg mener innlegget ditt hvor du sidestiller voldtekt og gullfisker var helt usedvanlig smakløst. Om du ikke evner å se dette, så er det trist og litt skremmende. Jeg forfølger ikke denne diskusjonen videre. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg mener ikke det burde stå noen advarsel ut over 18-årsgrensen. Jeg mener innlegget ditt hvor du sidestiller voldtekt og gullfisker var helt usedvanlig smakløst. Om du ikke evner å se dette, så er det trist og litt skremmende. Jeg forfølger ikke denne diskusjonen videre. Det er du som mangler humor. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg mener ikke det burde stå noen advarsel ut over 18-årsgrensen. Jeg mener innlegget ditt hvor du sidestiller voldtekt og gullfisker var helt usedvanlig smakløst. Om du ikke evner å se dette, så er det trist og litt skremmende. Jeg forfølger ikke denne diskusjonen videre. Dvs ironi. 0 Siter
ariadne Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er du som mangler humor. Ja, jeg mangler voldtektshumor, det har du helt rett i. Ha en god natt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.