ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg mener ikke det burde stå noen advarsel ut over 18-årsgrensen. Jeg mener innlegget ditt hvor du sidestiller voldtekt og gullfisker var helt usedvanlig smakløst. Om du ikke evner å se dette, så er det trist og litt skremmende. Jeg forfølger ikke denne diskusjonen videre. Hehe, så du leser faktisk av innlegget mitt at jeg sidestiller det å ha gullfisk i en bolle med en voldtekt? Da gikk du glipp av et soleklart poeng. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ja, jeg mangler voldtektshumor, det har du helt rett i. Ha en god natt. Nå syns jeg du gjør deg vanskelig. Hvor ble det ytret voldtektshumor? Rettet opp til ironi like etter, ironi og humor sammen. 0 Siter
Gjest nemomother Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 De burde begynne med en ny type opplysning på filmplakatene. OBS: Anbefales ikke folk som har vært utsatt for voldtekt. OBS: Anbefales ikke folk som har vært utsatt for vold. OBS: Anbefales ikke folk som har-, har hatt- eller tror de kommer til å oppleve kjærlighetssorg. OBS: Anbefales ikke folk som har gullfisk (Finding Nemo burde hatt denne!). Osv. ja virkelig smakfull sammenligning mellom voldsofre og gullfiskeiere! Synes også det kan virke som om du skjærer kjærleikssorgofre over en og samme kam, og plasserer de i samme båt som nevnte voldsutsatte fiskefans. PS:har aldri skjønt vitsen med ironi, så hiver meg på trenden med å kjefte på deg:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 ja virkelig smakfull sammenligning mellom voldsofre og gullfiskeiere! Synes også det kan virke som om du skjærer kjærleikssorgofre over en og samme kam, og plasserer de i samme båt som nevnte voldsutsatte fiskefans. PS:har aldri skjønt vitsen med ironi, så hiver meg på trenden med å kjefte på deg:-) Jeg føler meg ikke så veldig truffet, så det er bare å gi meg inn. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Se den igjen. Moulin Rouge er konge! Det er faktisk din skyld at den i det hele tatt ble kjøpt inn! ;-) 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg føler meg ikke så veldig truffet, så det er bare å gi meg inn. Har du sett filmen forresten? 0 Siter
Gjest ioo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Og du mente i fullt alvor at Nemo burde advart mot gullfisk-scener? advart og advart, de ansvarlige kunne iallefall på en smakfull måte informert om muligheten for at enkelte akvarister kanskje kunne komme til å føle noen grad av ubehag ved å identifisere seg for mye med visse elementer i denne nokså gode,men til tider sterke nærmest dokudramatiske spillefilmen, hehe *smil til verden og se hva som skjer* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er faktisk din skyld at den i det hele tatt ble kjøpt inn! ;-) Se den igjen og så kan du takke meg etterpå. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Har du sett filmen forresten? Nope. Men jeg tror jeg kommer til å se den. Selv om jeg egentlig er drittlei av å se Joner i så godt som alt av norske filmer. Venter nok til den kommer på dvd. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 advart og advart, de ansvarlige kunne iallefall på en smakfull måte informert om muligheten for at enkelte akvarister kanskje kunne komme til å føle noen grad av ubehag ved å identifisere seg for mye med visse elementer i denne nokså gode,men til tider sterke nærmest dokudramatiske spillefilmen, hehe *smil til verden og se hva som skjer* 18 års grense burde vel strengt tatt duge. Det er ikke mange filmer som får 18-års grense lenger. 0 Siter
Gjest ioo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 18 års grense burde vel strengt tatt duge. Det er ikke mange filmer som får 18-års grense lenger. Tja, er sannelig litt usikker her. 18-åringer er jo så forskjellige, og Nemo er en film med mange sterke scener. Kanskje en rett og slett bør utsette kinobesøkene til en er godt ferdig med overgangsalderen? 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nope. Men jeg tror jeg kommer til å se den. Selv om jeg egentlig er drittlei av å se Joner i så godt som alt av norske filmer. Venter nok til den kommer på dvd. Jeg ble litt sjokkert selv jeg, enkelte av scenene var heftige, men det gikk over. Bra film! Ikke en film en glemmer med en gang lyset kommer på. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det er generelt lurt å undersøke litt om filmen man har tenkt å se. www.filmweb.no er i så måte en veldig fin plass å starte, det er omtaler av alle mulige filmer som går på norske kinoer der. Selv gjorde jeg samme tabben når jeg kjøpte Moulin Rouge og skulle se den sammen med en venninne forrige helg. Fullstendig feil film for oss (men kanskje ikke for meg, i en annen "setting", vanskelig å forklare). Vi så en annen film istedet... Jeg ble helt bergtatt av moulin rouge da jeg så den på kino. Det var _ikke_ det samme å se den på dvd en stund etterpå. Film er best på kino. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg ble helt bergtatt av moulin rouge da jeg så den på kino. Det var _ikke_ det samme å se den på dvd en stund etterpå. Film er best på kino. OK. Men som sagt så tror jeg at jeg kan like den, en annen dag, i et annet humør, med et annet selskap (eller alene), osv. :-) Er dessverre altfor sjelden på kino. Men har blitt litt flinkere i det siste. Har vært på kino hele 3 ganger de siste 3 mnd. :-) Så 37 1/2 på fredag, den anbefales! 0 Siter
cecily Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 OK. Men som sagt så tror jeg at jeg kan like den, en annen dag, i et annet humør, med et annet selskap (eller alene), osv. :-) Er dessverre altfor sjelden på kino. Men har blitt litt flinkere i det siste. Har vært på kino hele 3 ganger de siste 3 mnd. :-) Så 37 1/2 på fredag, den anbefales! Nåja, den tror jeg at jeg styrer unna. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Tja, er sannelig litt usikker her. 18-åringer er jo så forskjellige, og Nemo er en film med mange sterke scener. Kanskje en rett og slett bør utsette kinobesøkene til en er godt ferdig med overgangsalderen? Enkelte burde nok vurdere det. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nåja, den tror jeg at jeg styrer unna. Hvorfor det? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg ble helt bergtatt av moulin rouge da jeg så den på kino. Det var _ikke_ det samme å se den på dvd en stund etterpå. Film er best på kino. Hvis man har skikkelig lyd er Moulin Rouge flotte greier også på dvd. Lydsporet er meget godt på dvd-utgaven. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hvis man har skikkelig lyd er Moulin Rouge flotte greier også på dvd. Lydsporet er meget godt på dvd-utgaven. Skal huske på å bruke hjemmekino/surround-anlegget når jeg ser den! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg ble litt sjokkert selv jeg, enkelte av scenene var heftige, men det gikk over. Bra film! Ikke en film en glemmer med en gang lyset kommer på. Jeg gleder meg til å se den, liker filmer som gjør inntrykk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.