3333 Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg ammer barnet mitt på tre måneder. Brystene er store, mye større enn vanlig. - Og de er fulle av kuler. Hvordan kan jeg kjenne forskjell på de kulene som er normale og de som eventuelt er farlige? 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Tror ikke du kan kjenne forskjell. Ville nok kanskje bedt om en undersøkelse... (Må understreke at jeg ikke vet hva som er normalt ifbm. amming) 0 Siter
tjisis Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Tror ikke det er noen reell fare så lenge ikke kulene er ømme. Men det skal ikke være harde kuler. Det kan være forløperen til brystbetennelse. Mao, hvis det er tendenser til kuler pga tette melkeganger så kan det bli bakteriedannelse der - med brystbetennelse som resultat. Prøv og masser forsiktig på kulene når du ammer/pumper i samme retning som melken renner. Altså mot brystvorten. Ved infeksjon vil kulene bli ømme og brystet gjerne varmt og rødflekket. Etterhvert vil du også, som regel, få feber. Lykke til! ;-) 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Det er ikke lett å undersøke brystene hos ammende kvinner. Melkekuler vil vanligvis endre seg fra dag til dag, de vil være på begge sider og det vil være mange av dem. Er du usikker, bør du la legen undersøke deg. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.