Cirkel Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Har en maskin som står et annet sted, hvordan kan jeg koble meg inn på den maskinen herfra og få tak i den informasjonen som er lagret der og som jeg trenger nå? Har gjort det en gang for lege siden,men kan ikke huske hvordan. Er ingen ekspert når det gjelder data. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hva mener du med "et annet sted"? Hvis det er på et lokalnett, så er det bare å dele ut mappene på maskinen, for så å koble seg direkte mot den med en annen maskin. "...................................." 0 Siter
Cirkel Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Hva mener du med "et annet sted"? Hvis det er på et lokalnett, så er det bare å dele ut mappene på maskinen, for så å koble seg direkte mot den med en annen maskin. "...................................." Det er min stasjonære PC som står hjemme, nå er jeg ute på reise og skulle absolutt vært inne på den maskinen og hentet noen dokumenter 0 Siter
Prozak Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Det er min stasjonære PC som står hjemme, nå er jeg ute på reise og skulle absolutt vært inne på den maskinen og hentet noen dokumenter Da ville jeg enten kjørt en ftp server på maskinen, eller bruk en eller slags annen programvare som er laget for akkurat det. Du kan ikke dele mappene på samme måten som mellom maskiner på samme nett / samme arbeidsgruppe etc. "................................" 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Da ville jeg enten kjørt en ftp server på maskinen, eller bruk en eller slags annen programvare som er laget for akkurat det. Du kan ikke dele mappene på samme måten som mellom maskiner på samme nett / samme arbeidsgruppe etc. "................................" Er ikke det litt sent å komme inn på maskinen hjemme når vedkommende allerede er på reise? 0 Siter
Prozak Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Er ikke det litt sent å komme inn på maskinen hjemme når vedkommende allerede er på reise? Ah, så ikke det :-) ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Det er min stasjonære PC som står hjemme, nå er jeg ute på reise og skulle absolutt vært inne på den maskinen og hentet noen dokumenter Fikk ikke med meg at du var ute på reise nå. Det er nok ikke noe du kan gjøre med fjernkontroll - det skulle vært rimelig lett for uvedkommede å komme seg inn på maskinen hvis det var mulig :-) "................................." 0 Siter
fnutt Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Ah, så ikke det :-) ".................................." Men hvis du har WinXP på begge PC'er så kan du jo bruke "Tilkobling til eksternt skrivebord". Mener det også noe som heter "Fjernstyring", men jeg tror det krever at en eller annen er hjemme ved din PC og godtar at du vil koble deg til. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Men hvis du har WinXP på begge PC'er så kan du jo bruke "Tilkobling til eksternt skrivebord". Mener det også noe som heter "Fjernstyring", men jeg tror det krever at en eller annen er hjemme ved din PC og godtar at du vil koble deg til. Den må være satt opp på forhånd, eller så må noen gjøre det for ham mens eieren er borte, ja. Det er liksom så opplagt. 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Men hvis du har WinXP på begge PC'er så kan du jo bruke "Tilkobling til eksternt skrivebord". Mener det også noe som heter "Fjernstyring", men jeg tror det krever at en eller annen er hjemme ved din PC og godtar at du vil koble deg til. Trodde dette bare kunne gjøres i XP Pro, ikke i Home edition. Uansett må det gjøres på forhånd, du kan heldigvis ikke gjøre dette mens du er vekk fra maskinen. Sier seg nesten selv at selv ikke MS kjører med tolalt "Open Gates". 0 Siter
fnutt Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Trodde dette bare kunne gjøres i XP Pro, ikke i Home edition. Uansett må det gjøres på forhånd, du kan heldigvis ikke gjøre dette mens du er vekk fra maskinen. Sier seg nesten selv at selv ikke MS kjører med tolalt "Open Gates". Makan til surr. Man kan da koble til Eksternt skrivebord med Home edition også. Det finnes også noe som heter "Fjernhjelp", men der må man i begge ender godta fjernstyringen. Det finnes også programmer som gjør at man kan fjernstyre en ektern PC UTEN at noen må være tilstede, men det forutsettes selvfølgelig at PC'en er skrudd på og koblet til nettet. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Makan til surr. Man kan da koble til Eksternt skrivebord med Home edition også. Det finnes også noe som heter "Fjernhjelp", men der må man i begge ender godta fjernstyringen. Det finnes også programmer som gjør at man kan fjernstyre en ektern PC UTEN at noen må være tilstede, men det forutsettes selvfølgelig at PC'en er skrudd på og koblet til nettet. Jada, og at maskinen er satt opp til dette allerede. Leser du innleggene til den som startet tråden, så er han borte hjemmefra og vil koble seg til maskinen hjemme uten at han har gjort noe på forhånd for å få til dette. Så surrer du om at man kan gjøre det om man har XP, noe som er tøv og tull. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Trodde dette bare kunne gjøres i XP Pro, ikke i Home edition. Uansett må det gjøres på forhånd, du kan heldigvis ikke gjøre dette mens du er vekk fra maskinen. Sier seg nesten selv at selv ikke MS kjører med tolalt "Open Gates". " Sier seg nesten selv at selv ikke MS kjører med tolalt "Open Gates"." Det er jaggu ikke så langt i fra at de gjør det, om enn ikke fullt så åpenbart :-) "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.