lilleva Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Ugh, må bare få ut litt frustrasjon her... Jeg har altfor lavt blodtrykk ifølge legen, og har fått streng beskjed om å drikke masse vann. Pliktoppfyllende som jeg er, drikker jeg flere store glass om dagen. Men det betyr jo at jeg må fly på do omtrent hele tida! Det går sånn rundt regnet 10-15 min mellom hver gang jeg må på dass, og da kommer halve Niagara ut! Jeg får jo knapt gjort noenting.. Sukk, kniper og kniper, men det hjelper ikke, må jeg, så må jeg. Noen som vet om man "venner seg" til å drikke mye vann? 0 Siter
Gjest josefine 1 Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 En uke til to uker må du nok ha, så venner kroppen seg sakte men sikkert. Fortsatt vil du nok gå på do oftere enn før, men da venner kroppen seg litt mer iallefall ) Lykke til 0 Siter
mrxx Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Ikke mye moro det der. Men hvordan kan du ha tid til å ha deg litt 4 til 5 ganger daglig i helgene og ellers flere ganger i uka? Det må bli korte knull, hehe 0 Siter
lilleva Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Ikke mye moro det der. Men hvordan kan du ha tid til å ha deg litt 4 til 5 ganger daglig i helgene og ellers flere ganger i uka? Det må bli korte knull, hehe Hehe, drikker mest vann på dagtid, på jobben. Så det gir seg heldigvis på kveldstid! 0 Siter
lilleva Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Ikke mye moro det der. Men hvordan kan du ha tid til å ha deg litt 4 til 5 ganger daglig i helgene og ellers flere ganger i uka? Det må bli korte knull, hehe 4-5 ganger daglig var vel forøvrig littegrann drøyt. Jeg tror ikke jeg skrev det? Men flere enn én, iallefall! 0 Siter
Gjest Fhv. Pippan Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hei, jeg ble litt interressert i hvor lavt blodtrykk du har. Jeg har selv lavt blodtrykk, men har aldri fått den beskjeden fra min lege. Hvorfor må du drikke mye vann? Takknemlig for svar! 0 Siter
lilleva Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Hei, jeg ble litt interressert i hvor lavt blodtrykk du har. Jeg har selv lavt blodtrykk, men har aldri fått den beskjeden fra min lege. Hvorfor må du drikke mye vann? Takknemlig for svar! Har 95/65. Vann hjelper visstnok på blodtrykket, fordi for lite væske i kroppen kan fore til blodtrykksfall, akkurat som folk som har for høyt blodtrykk ofte har for mye vann i kroppen. Dermed kan det å drikke vann høyne blodtrykket mitt. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 4-5 ganger daglig var vel forøvrig littegrann drøyt. Jeg tror ikke jeg skrev det? Men flere enn én, iallefall! Du skrev ikke det, men flere ganger daglig i helgene. Jeg som rotet litt med det du skrev først, hvor du skrev 4 til 5 ganger i uka...hvis dere tok det litt rolig:-)....men likevel da:-) 0 Siter
lilleva Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Du skrev ikke det, men flere ganger daglig i helgene. Jeg som rotet litt med det du skrev først, hvor du skrev 4 til 5 ganger i uka...hvis dere tok det litt rolig:-)....men likevel da:-) Hehe. Kjappiser er jo bra også- da rekker vi å bli ferdige før jeg må på do igjen.. 0 Siter
Babette Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hehe. Kjappiser er jo bra også- da rekker vi å bli ferdige før jeg må på do igjen.. Eventuelt kan du simulere sprutorgasme på en veldig overbevisende måte. 0 Siter
Gjest Fhv. Pippan Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Har 95/65. Vann hjelper visstnok på blodtrykket, fordi for lite væske i kroppen kan fore til blodtrykksfall, akkurat som folk som har for høyt blodtrykk ofte har for mye vann i kroppen. Dermed kan det å drikke vann høyne blodtrykket mitt. Da skal jeg sette i gang å drikke! Trykket mitt ligger på 95/60-65. Tusen takk! 0 Siter
lilleva Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Eventuelt kan du simulere sprutorgasme på en veldig overbevisende måte. *ler høyt*! Ja, det ville nok samboeren min satt pris på! 0 Siter
lilleva Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Da skal jeg sette i gang å drikke! Trykket mitt ligger på 95/60-65. Tusen takk! Alltis hyggelig å være til hjelp! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Da skal jeg sette i gang å drikke! Trykket mitt ligger på 95/60-65. Tusen takk! Jeg fikk væske intravenøst da jeg lå på sykehuset og hadde 90/50 i blodtrykk iallfall! 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hvis du lar litt av den væsken du drikker være farris, eller du spiser litt salt mat(obs! ikke for mye), vil du binde mer vann i kroppen og kanskje ikke behøve å gå FULLT så mye på do? 0 Siter
Babette Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Har 95/65. Vann hjelper visstnok på blodtrykket, fordi for lite væske i kroppen kan fore til blodtrykksfall, akkurat som folk som har for høyt blodtrykk ofte har for mye vann i kroppen. Dermed kan det å drikke vann høyne blodtrykket mitt. Men får man mere vann i kroppen av å drike mye, da? Går det ikke bare tvers i gjennom hvis man drikker mere enn man har behov for? Jeg trodde det var evnen til å binde vannet som var poenget. Alt vi spiser inneholder jo også vann. Det hjelper vel ikke for en person med mye vann i kroppen å drikke lite? 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Men får man mere vann i kroppen av å drike mye, da? Går det ikke bare tvers i gjennom hvis man drikker mere enn man har behov for? Jeg trodde det var evnen til å binde vannet som var poenget. Alt vi spiser inneholder jo også vann. Det hjelper vel ikke for en person med mye vann i kroppen å drikke lite? Nei, tvert imot, har man for mye væske i kroppen, så skal man drikke mer vann, ikke mindre. Det "skyller ut" den overflødige vannmengden i kroppen. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Men får man mere vann i kroppen av å drike mye, da? Går det ikke bare tvers i gjennom hvis man drikker mere enn man har behov for? Jeg trodde det var evnen til å binde vannet som var poenget. Alt vi spiser inneholder jo også vann. Det hjelper vel ikke for en person med mye vann i kroppen å drikke lite? Hvis man mangler vann, er dehydrert, tar kroppen til seg vann når en tilfører den det. Har vi overskudd, går det ut igjen. Dette forutsetter da at kroppens reguleringsmekanismer fungerer slik de skal, og at vi har nok salter innabords. Til dehydrerte mnskr. gis oftest ikke rent vann, men salt-sukker-løsning. Salt-og sukkermolekylene binder og holder på vannet slik at det ikke bare går rett igjennom. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Nei, tvert imot, har man for mye væske i kroppen, så skal man drikke mer vann, ikke mindre. Det "skyller ut" den overflødige vannmengden i kroppen. Det er vel for å skylle ut salter da kanskje? 0 Siter
lilleva Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Men får man mere vann i kroppen av å drike mye, da? Går det ikke bare tvers i gjennom hvis man drikker mere enn man har behov for? Jeg trodde det var evnen til å binde vannet som var poenget. Alt vi spiser inneholder jo også vann. Det hjelper vel ikke for en person med mye vann i kroppen å drikke lite? Nei, men vann hjelper alltid på væskebalansen. Dessuten må man jo som en sier under her spise litt salt, _litt_, slik at vannet bindes i kroppen. Og dessuten er vann alltid sunt for kroppsfunksjonene. Og når man som meg tidligere bare har drukket Cola Light og sukkerfri saft, hjelper det å drikke vann ganske mye. Fikk nettopp et brev fra legen nemlig, der det stod at jeg hadde for lavt blodtrykk, og i den forbindelse måtte drikke vann... Så jeg stoler på henne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.