Gjest emmi Skrevet 2. februar 2001 Del Skrevet 2. februar 2001 Hei, nå er jeg så fortvilet. Er i begynnerfasen på et forhold. Har funnet en mann jeg kjenner jeg er sååå glad i, og han sier han er veldig, veldig forelsket i meg. Faktisk har jeg aldri sett noen være så fortapt i meg før. MEN han er så rar - på den måten at han ikke helt takler det når jeg sier til ham at jeg er glad i ham. Han sier liksom ikke noe tilbake da, og en gang sa jeg til ham "du virker så restriktiv i forhold til det så si til meg at du er gla i meg!". Han svarte "ja, men det er bare sånn jeg er, det er lettere å fortelle deg at jeg er foreslekt i deg". Jeg forstår ikke. Han sier gang på gang hvor forelsket han er, og EN gang utbrøt han på telefonen at "jeg er så gla i deg!". Men ellers, han virker vettskremt for å høre og for å si sterke ord. Kan det henge sammen med at hans ex var utro? Mannen er nemlig skilt, og det pga hennes utroskap. Han er svært, svært sensibel og veldig opptatt av at jeg er ærlig med ham og skikkelig. Men de sterke ordene, de får jeg ikke av ham. Og jeg tør snart ikke gi noen til ham heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17783-han-er-redd-for-sterke-ord/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 2. februar 2001 Del Skrevet 2. februar 2001 Hei emmi! Du er kanskje inne på noe av forklaringen selv, når du beskriver han som skremt og var for ærlighet og skikkelighet. Med hans historie om utroskap bak seg, er skepsis muligens en måte bruker for å beskytte seg på følelsesmessig? Jeg stusser litt på hvorfor du vil at han skal likne din måte å kommunisere på. Jenter har ofte sterkere ordbruk og vekt på følelser mer enn gutter/menn har. Har du tenkt over den forskjellen? Jeg antar at kjæresten din fortsatt jobber med sårene bak seg, nettopp i møte med ny partner (deg), og at han må få lov til det uten for mye innblanding. Nyt forelskelsen dere begge er i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17783-han-er-redd-for-sterke-ord/#findComment-80178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.