Gå til innhold

kaldt ute - varmt inne (jenteproblem)

Anbefalte innlegg

Gjest engel 49+
Skrevet

Hei, dere, jeg HATER å ha strømpebukse/tights under jeansene. Men når det er 5 minus, eller iallfall 10, må jeg ha noe under jeansen. Og så synes jeg at det blir saå innmari påkledd innendørs. Så hver gang jeg skal ut/inn må jeg av med jeansen, på/av med tights, og på med jeansen igjen.

Hva gjør dere?

*vil ikke fryse* -- *vil ikke fryse*

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

4

• hare1365380455

4

• morsan

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg bruker aldri noe under jeansen, hvis jeg bare skal til og fra bilen, til butikken eller noe sånt.

Hvis jeg skal være ute lenge med barn f eks, eller gå tur, så tar jeg på noe ull under, eller jeg tar på en sånn varmedress. ALtså, kler meg for å være ute.

Men det er jo ikke så ofte da, og dermed blir det ikke noe styr å kle mer på seg de gangene det gjelder.

Til vanlig gåing til og fra ting, er det ikke nødvendig med noe mer enn jeans.

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg bruker aldri noe under jeansen, hvis jeg bare skal til og fra bilen, til butikken eller noe sånt.

Hvis jeg skal være ute lenge med barn f eks, eller gå tur, så tar jeg på noe ull under, eller jeg tar på en sånn varmedress. ALtså, kler meg for å være ute.

Men det er jo ikke så ofte da, og dermed blir det ikke noe styr å kle mer på seg de gangene det gjelder.

Jeg bruker bare lange silkeunderbukser, pene, tynne og ankellange og dyre! (kr.400, -) men de klør IKKE og de kjennes nesten ikke ut som om jeg har noe, men enda luner de.

Er man forsiktig, varer de en vinter ...

Skrevet

Jeg takler ikke strømpebukser eller stillongs eller noe sånt.. (baah!!)

Er det fryktelig kaldt bruker jeg leggvarmere under jeansen, og en litt lang jakke som går litt nedpå låra. Det som fryser ellers får bare fryse ;-)

Gjest engel 49+
Skrevet

Tynn ull-longs.

har du den på innendørs også? på jobb og sånt?

Annonse

hare1365380455
Skrevet

Jeg bruker bare lange silkeunderbukser, pene, tynne og ankellange og dyre! (kr.400, -) men de klør IKKE og de kjennes nesten ikke ut som om jeg har noe, men enda luner de.

Silke?? Det høres ikke særlig varmt ut...

Gjest engel 49+
Skrevet

er det sånn blanding av ull og silke (med blondekant nederst)?

Har du den på inne på jobb og sånn?

Gjest engel 49+
Skrevet

Men å stå og vente på Tbanen i 10 minutter er til å DØ av *brrrr....*

Og å gå rundt i byen, også. Man blir så pysete hvis man fryser lissom...

Bil er greit nok. Men vi blir jo litt som amerikanere da - kanke gå mer enn to minutter...

Skrevet

Sånn har jeg det også, bortsett fra at jeg går kledd som en dass når jeg er hjemme. Skreller av meg bukse/strømpebukse og hopper over i joggedress eller noe så fort jeg kommer inn.

BH og sminke går samme vei. Jeg får ikke puste med BH på meg hjemme.

Skrevet

Men å stå og vente på Tbanen i 10 minutter er til å DØ av *brrrr....*

Og å gå rundt i byen, også. Man blir så pysete hvis man fryser lissom...

Bil er greit nok. Men vi blir jo litt som amerikanere da - kanke gå mer enn to minutter...

hehe jo da skjønner jeg problemet ;)

Jeg venter aldri på t-banen, ser du. Kjører selv og slipper å fryse.

Og så går jeg på kjøpesenter istedenfor i bygater når frosten river ;)

Men, hvis jeg skulle vært ute sånn som du skriver, ville jeg nok tatt på tynn ullongs under før jeg gikk ut, og så rett av når jeg kom hjem (eller på jobb) igjen.

:)

Gjest LucySky
Skrevet

Sånn har jeg det også, bortsett fra at jeg går kledd som en dass når jeg er hjemme. Skreller av meg bukse/strømpebukse og hopper over i joggedress eller noe så fort jeg kommer inn.

Nei, altså det med de lange silkeunderbuksene - det er ren silkem ikke blanding. Og så har jeg hjemmekontor ... klart det er for kaldt om det er skikkelig kaldt ute.

Men jeg er så veldig kløete, det er det. Om jeg må ut i mer enn minus ti, så er det klart jeg bruker tjukke krepplongs under. Ull kan jeg ikke ha på meg, desverre.

Gjest Mora2
Skrevet

Silke?? Det høres ikke særlig varmt ut...

Ren silke har den egenskapen at den varmer når det er kaldt og virker kjølende når det er varmt.

Annonse

Skrevet

har du den på innendørs også? på jobb og sånt?

Jepp, men jeg liker å ha det varmt jeg da. :o)

Gjest engel 49+
Skrevet

"Skreller av meg bukse/strømpebukse og hopper over i joggedress eller noe så fort jeg kommer inn."

..den der har jeg sansen for.

Men på jobb... ÅÅÅ jeg er så dritlei den tightsen!! Føler meg som en stuffed...turkey (?)

hare1365380455
Skrevet

Ren silke har den egenskapen at den varmer når det er kaldt og virker kjølende når det er varmt.

Det visste jeg ikke...

Gjest Mora2
Skrevet

Jepp, men jeg liker å ha det varmt jeg da. :o)

Det er jo det som er så flott med ull, at det er temperaturregulerende. At man aldri blir iskald eller for varm med ull innerst.

Gjest engel 49+
Skrevet

hehe jo da skjønner jeg problemet ;)

Jeg venter aldri på t-banen, ser du. Kjører selv og slipper å fryse.

Og så går jeg på kjøpesenter istedenfor i bygater når frosten river ;)

Men, hvis jeg skulle vært ute sånn som du skriver, ville jeg nok tatt på tynn ullongs under før jeg gikk ut, og så rett av når jeg kom hjem (eller på jobb) igjen.

:)

ja, da er vi "enige". Men noe herk er det!

Hadde det enda kunnet være vinter når det var vinter, så vi var vant med det. Og ikke ble lurt til å tro at det var vår, og så kom vintern igjen, frem og tilbake , -- til å bli huggær'n av.

Skrevet

Jeg gjør som deg når det er så kaldt at jeg _må_ ha noe under, men det er fordi jeg føler meg som en stappa pølse, og ikke fordi det blir for varmt...:-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har to strømpebukser (ikke ull), men bruker dem omtrent aldri... En venninne må ha ull om vinteren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...