Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Det er jo det som er så flott med ull, at det er temperaturregulerende. At man aldri blir iskald eller for varm med ull innerst. nei, den begynner bare å klø noe så inn i granskauen....! 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Det visste jeg ikke... But now you do! :-D 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 nei, den begynner bare å klø noe så inn i granskauen....! Men da må du kjøpe ubehandlet, kløfri ull. Jeg har ullongs selv, den klør ikke i det hele tatt. 0 Siter
Gjest Fleece er topp Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har en deilig tykk fleecebukse som jeg kjøpte for ørten år siden. Den drar jeg over buksa hvis jeg må være ute i kulda. Den er lett å ta av og på. Varm og god er den også. Mye greier og enklere enn å ha noe UNDER buksa. Den tar jo også av for fuktighet hvis det snør, så da slipper jeg fuktig jeans feks. Det er jo ekkelt når en kommer inn. 0 Siter
Babette Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 "Skreller av meg bukse/strømpebukse og hopper over i joggedress eller noe så fort jeg kommer inn." ..den der har jeg sansen for. Men på jobb... ÅÅÅ jeg er så dritlei den tightsen!! Føler meg som en stuffed...turkey (?) Ja, å gå med strømebukse under buksa inne på jobb er ubehagelig. Det klør. Men jeg synes det er greit å ha skjørt med ullstillongs utenpå, som skrelles av når jeg kommer på jobb, og så strømpebukse under. Babette er en fin frue som aldri går i jeans o.l. på jobb. Hun liker å trippe rundt i trange skjørt og halvhøye pumps. 0 Siter
Velouria Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Du kan jo bruke lang kåpe? Selv bruker jeg leggvarmere og pulsvarmere, og en halvlang jakke. Er man varm rundt anklene og og håndleddene er man ganske godt innafor. 0 Siter
Soria Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg bruker aldri strømpebukser eller ullgensere uansett hvor kaldt det er. Jeg skifter bare til en varmere jakke når det er skikkelig kaldt. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg gjør som deg når det er så kaldt at jeg _må_ ha noe under, men det er fordi jeg føler meg som en stappa pølse, og ikke fordi det blir for varmt...:-) Ja nettopp! Det er den stappapølsefølelsen som er pyton. Friksjonen mellom buksene og tightsen, særlig i trapper, hvis jeg skal være spesifikk 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har en deilig tykk fleecebukse som jeg kjøpte for ørten år siden. Den drar jeg over buksa hvis jeg må være ute i kulda. Den er lett å ta av og på. Varm og god er den også. Mye greier og enklere enn å ha noe UNDER buksa. Den tar jo også av for fuktighet hvis det snør, så da slipper jeg fuktig jeans feks. Det er jo ekkelt når en kommer inn. "Mye greier og enklere enn å ha noe UNDER buksa. " ---veldig enig! Det er helt ulogisk å ta på seg noe under, og ikke utenpå. Bare synd at det ser teit ut til bybruk iallfall 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Ja, å gå med strømebukse under buksa inne på jobb er ubehagelig. Det klør. Men jeg synes det er greit å ha skjørt med ullstillongs utenpå, som skrelles av når jeg kommer på jobb, og så strømpebukse under. Babette er en fin frue som aldri går i jeans o.l. på jobb. Hun liker å trippe rundt i trange skjørt og halvhøye pumps. Kanksje jeg også skal bli fin frue, fro det der hørtes jo lurt ut. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Men da må du kjøpe ubehandlet, kløfri ull. Jeg har ullongs selv, den klør ikke i det hele tatt. hvor får du kjøpt kløfri ull da? 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Du kan jo bruke lang kåpe? Selv bruker jeg leggvarmere og pulsvarmere, og en halvlang jakke. Er man varm rundt anklene og og håndleddene er man ganske godt innafor. *ønsker meg lang varm kåpe*!!!!! --har hørt at det lages ikke så varme kåper lenger, for nå har alle råd til pels. Og pels vil jeg ikke ha, jeg er da ingen 'frue'!! 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 hvor får du kjøpt kløfri ull da? Synes du sånn Iris ullundertøy klør? De har de bl.a. på Bogerud. Litt dyrt. Jeg har selv longs og genser fra H&M, største barnestørrelsen. Det var billig ull, kr. 98 pr. del. Den klør ikke det minste. Men det er forskjell på folk, jeg vet at noen synes ull klør uansett om det er kløfri eller ikke. 0 Siter
Velouria Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 *ønsker meg lang varm kåpe*!!!!! --har hørt at det lages ikke så varme kåper lenger, for nå har alle råd til pels. Og pels vil jeg ikke ha, jeg er da ingen 'frue'!! Jeg har en som er varm, iallefall ganske varm, den er bare ett par år gammel tror jeg hmm... Du får stikke på loppis eller fretex eller noe å kjøpe ei god gammal ullkåpe. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Synes du sånn Iris ullundertøy klør? De har de bl.a. på Bogerud. Litt dyrt. Jeg har selv longs og genser fra H&M, største barnestørrelsen. Det var billig ull, kr. 98 pr. del. Den klør ikke det minste. Men det er forskjell på folk, jeg vet at noen synes ull klør uansett om det er kløfri eller ikke. Har ikke prøvd Iris, men skal sjekke det! Ellers klødde jeg ikke før, men har klødd de siste 20 årene. Aner ikke hvorfor. Til daglig bruker jeg bommull/lycra, eller 'pen strømpebukse' hvis det ikke er mer enn 5 minus. Ull på søndagstur! 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har en som er varm, iallefall ganske varm, den er bare ett par år gammel tror jeg hmm... Du får stikke på loppis eller fretex eller noe å kjøpe ei god gammal ullkåpe. Den bør helst være råstilig! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg bruker skjørt og ullstillongs - da er det greit å skrelle den av seg dersom man skal være lenge innendørs. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg bruker skjørt og ullstillongs - da er det greit å skrelle den av seg dersom man skal være lenge innendørs. det høres lurt ut, det tipset fikk jeg lenger ned her også. (Har aldri skjønt hvorfor folk går i skjørt når det er kaldt, men jeg ser poenget) Hvor får du kjøpt en ullstillongs som ser brukbar ut? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 det høres lurt ut, det tipset fikk jeg lenger ned her også. (Har aldri skjønt hvorfor folk går i skjørt når det er kaldt, men jeg ser poenget) Hvor får du kjøpt en ullstillongs som ser brukbar ut? Jeg har en helt enkel og grei en fra Janus som er kjøpt på Bogerud tekstil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.