Gå til innhold

kaldt ute - varmt inne (jenteproblem)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanksje jeg også skal bli fin frue, fro det der hørtes jo lurt ut.

Ja, bare prøv. Ellers går det jo også an å ha overtrekksbukse eller noe utenpå jeansen, som en annen påpekte. Det gjør avkledningen litt lettere.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

4

• hare1365380455

4

• morsan

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, å gå med strømebukse under buksa inne på jobb er ubehagelig. Det klør.

Men jeg synes det er greit å ha skjørt med ullstillongs utenpå, som skrelles av når jeg kommer på jobb, og så strømpebukse under.

Babette er en fin frue som aldri går i jeans o.l. på jobb. Hun liker å trippe rundt i trange skjørt og halvhøye pumps.

Hmm, tror jeg besøke deg både på jobb og hjemme.

Skrevet

*ønsker meg lang varm kåpe*!!!!!

--har hørt at det lages ikke så varme kåper lenger, for nå har alle råd til pels. Og pels vil jeg ikke ha, jeg er da ingen 'frue'!!

Nei, det der må være tull! Det finnes da massevis av flotte ullkåper fortsatt.

Mange "fruer" vil heller ha det enn pels. Det er ikke bare et spørsmål om å "ha råd" når det gjelder pels, vettu! ;-)

Gjest engel 49+
Skrevet

Nei, det der må være tull! Det finnes da massevis av flotte ullkåper fortsatt.

Mange "fruer" vil heller ha det enn pels. Det er ikke bare et spørsmål om å "ha råd" når det gjelder pels, vettu! ;-)

Ullkåper skal ha 'mellomfôr'. Dvs et tynt varmt fôr mellom 'silke'fôret på innsiden, og ullstoffet.

Det sa butikkdamene at ikke ble lagd lenger for over 10 år siden.

Kanskje finske kåper har det ennå, men ikke andre europeiske.

Jeg endte med å kjøpe en uten, og den er IKKE varm. Den jeg hadde før, hadde jeg brukt så mye at den var for dårlig til å gi til loppemarked...

*lengter etter min gode, gamle, tøffe, stilige varme kåpe, like fin til hverdag og fest*

De kåpene folk går rundt med nå, innsvinget og med slag, ser ut som en blazer som er bare er forlenget. *brrrrrrr*

Skrevet

Ullkåper skal ha 'mellomfôr'. Dvs et tynt varmt fôr mellom 'silke'fôret på innsiden, og ullstoffet.

Det sa butikkdamene at ikke ble lagd lenger for over 10 år siden.

Kanskje finske kåper har det ennå, men ikke andre europeiske.

Jeg endte med å kjøpe en uten, og den er IKKE varm. Den jeg hadde før, hadde jeg brukt så mye at den var for dårlig til å gi til loppemarked...

*lengter etter min gode, gamle, tøffe, stilige varme kåpe, like fin til hverdag og fest*

De kåpene folk går rundt med nå, innsvinget og med slag, ser ut som en blazer som er bare er forlenget. *brrrrrrr*

Tror jeg ikke hadde kåpe med "mellomfor" selv for 10+ år siden heller! *S*

Har du en litt mer løsthengende kåpe kan du bruke den som den er når det er "mellomkaldt", samtidig som du får plass til en varmere innejakke/genser under på en ekstra kald dag.

Hvis du ikke vil bruke skjørt og stillongs, så kan aknskje dette være en idé:

På 80-tallet brukte flere "legg&lår-varmere" som var strikket av tykt garn. Vi dro det utenpå olabuksene for å holde varmen ute, og de var gjerne fargerike m/striper etc.

Gjest engel 49+
Skrevet

Tror jeg ikke hadde kåpe med "mellomfor" selv for 10+ år siden heller! *S*

Har du en litt mer løsthengende kåpe kan du bruke den som den er når det er "mellomkaldt", samtidig som du får plass til en varmere innejakke/genser under på en ekstra kald dag.

Hvis du ikke vil bruke skjørt og stillongs, så kan aknskje dette være en idé:

På 80-tallet brukte flere "legg&lår-varmere" som var strikket av tykt garn. Vi dro det utenpå olabuksene for å holde varmen ute, og de var gjerne fargerike m/striper etc.

Takk for svar... Føler meg så 'stappet' med ekstra jakke under kåpen, og det ser så tantete ut når man kler av seg (er forfengelig, jeg vet det... Men hvem er ikke det?)

Men du har seff. rett. Finne en jakke som ikke skjærer med de andre fargene, det skal jeg gjøre!

og "legg&lår-varmere" er definitivt både usexy og plompt. Sånn som hun "JanJohansenmannen"-dama kunne gått med!!

:)

Annonse

Skrevet

Hmm, tror jeg besøke deg både på jobb og hjemme.

Jeg tror du vil like meg best uten BH.

Skrevet

Takk for svar... Føler meg så 'stappet' med ekstra jakke under kåpen, og det ser så tantete ut når man kler av seg (er forfengelig, jeg vet det... Men hvem er ikke det?)

Men du har seff. rett. Finne en jakke som ikke skjærer med de andre fargene, det skal jeg gjøre!

og "legg&lår-varmere" er definitivt både usexy og plompt. Sånn som hun "JanJohansenmannen"-dama kunne gått med!!

*he he*

Husker jeg leste i et amerikansk dameblad en gang "hvordan se flott ut i kulda", hvor tipsene var slikt som et flott skjerf eller noen fancy vanter!!

ikke akkurat nook når vinterkulda setter inn for fullt over furet værbitt!!

Gjest engel 49+
Skrevet

*he he*

Husker jeg leste i et amerikansk dameblad en gang "hvordan se flott ut i kulda", hvor tipsene var slikt som et flott skjerf eller noen fancy vanter!!

ikke akkurat nook når vinterkulda setter inn for fullt over furet værbitt!!

typsik dameblad. Ser interessnt ut på forsiden, inni er det bare møl!

Skrevet

Jeg tror du vil like meg best uten BH.

Hehe, det tror jaggu jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...