Gå til innhold

The Last Great Race

Anbefalte innlegg

Gjest Willie Nillie
Skrevet

The Last Great Race kalles det. Iditarod har vært fantastisk i år. Og etter 9 dager, 13 timer og 39 minutter kom Robert Sørli først i mål. Det setter marathon, vasaloppet, paris-dakar i perspektiv...

Gratulerer til Robert og de virkelige heltene:

AQUA BAJAS BELLA BLUE CANDIE DAIM ELLIE FON HJALMAR KVITSOKK LONGBONE PEPPER RAYA ROLEX SAS SOX TIGER

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor er man en helt når man gjør det der?

Jeg fatter det ikke.

Folk sier det er idiotisk å løpe etter en ball, score nydelige mål, og være store ballkunstnere.

Men å løpe over Alaska sammen med en bråte dyr er liksom stort. Det er vel strengt tatt dumt. Kaldt og jævlig.

Hva er det godt for? Normal sport er i det minste underholdnende. Her er det ikke engang underholdningsverdi.

Skrevet

Jeg fatter det ikke.

Folk sier det er idiotisk å løpe etter en ball, score nydelige mål, og være store ballkunstnere.

Men å løpe over Alaska sammen med en bråte dyr er liksom stort. Det er vel strengt tatt dumt. Kaldt og jævlig.

Hva er det godt for? Normal sport er i det minste underholdnende. Her er det ikke engang underholdningsverdi.

Omtrent like intelligent som å gå på ski over Nordpolen eller kjøre motorsykkel gjennom ørkenen, spør du meg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Omtrent like intelligent som å gå på ski over Nordpolen eller kjøre motorsykkel gjennom ørkenen, spør du meg.

Nettopp. Helt idiotisk.

Sånn med untak av denne Drakar-fyren. Uten at jeg har spesielt sansen for motorsport forstår jeg i det minste at den slags har underholdningsverdi.

Det har ikke en skapning som går på ski eller dras av noen bikkjer over en vidde eller tre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nettopp. Helt idiotisk.

Sånn med untak av denne Drakar-fyren. Uten at jeg har spesielt sansen for motorsport forstår jeg i det minste at den slags har underholdningsverdi.

Det har ikke en skapning som går på ski eller dras av noen bikkjer over en vidde eller tre.

Unntak.

Skrevet

Nettopp. Helt idiotisk.

Underholdningsverdi? Det står da vel ikke folk oppmasjert langs kjøreruta midt ute i ørkenen?

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Underholdningsverdi? Det står da vel ikke folk oppmasjert langs kjøreruta midt ute i ørkenen?

Men jeg tror det er en del land som sender live fra Drakar. Der dauer jo folk i hytt og pine. Sånt blir det spenning av.

Uten at jeg noensinne har forstått meg på motorsport.

Skrevet

det var jo en flott prestasjon da, og ikke minst han norske nybegynneren på 4 plass!

Jeg har ikke engasjert meg mye men har sett det på nyheter da:-) du virker som du er veeeeldig interessert, driver du med det samme kanskje?:-)

Gjest Willie Nillie
Skrevet

det var jo en flott prestasjon da, og ikke minst han norske nybegynneren på 4 plass!

Jeg har ikke engasjert meg mye men har sett det på nyheter da:-) du virker som du er veeeeldig interessert, driver du med det samme kanskje?:-)

Nei, overhodet ikke, men det har vært kjempespennende å følge med over internett i år.

Dette må være noe bortimot den perfekte sporten å følge på nettet. En fantastisk blanding av strategi og action, og masse av mulighet for de som følger med å spekulere og teoretisere rundt hvordan korte hvileperioder, snøstormer, åpne elver, søvnmangel, feil veivalg og sleipe konkurrenter kan påvirke resultatet.

Utrolig gøy å følge med på (særlig når det er med nordmenn).

Og prestasjonen da! En konkurranse som varer kontinuelig i nesten 10 dager - 10 dager ensomhet, nesten uten søvn! Det er nesten ikke til å fatte.

Gjest Willie Nillie
Skrevet

Jeg fatter det ikke.

Iditarod er bortimot den perfekte sporten å følge på internett. Det har vært utrolig spennende i år.

Skrevet

Når det gjelder ski over nordpolen, så er jeg enig med deg.

Men motorsykkel gjennom ørkenen derimot.....det er mye mer morsomt:-)

Skrevet

Men jeg tror det er en del land som sender live fra Drakar. Der dauer jo folk i hytt og pine. Sånt blir det spenning av.

Uten at jeg noensinne har forstått meg på motorsport.

Motorsport er morsomt - punktum:-)

Men jeg forstår at det kan være en del som ikke er enig med meg i det.

Fotball derimot....DET er kjedelig det!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Motorsport er morsomt - punktum:-)

Men jeg forstår at det kan være en del som ikke er enig med meg i det.

Fotball derimot....DET er kjedelig det!

Jeg forstår at det ikke alle er enig med meg i at fotball er konge, men jeg forstår også at motorsport for mange er gøy.

Hva underholdningsverdien i at en fyr tar seg over Alaska (eller hvor det nå er de velger å løpe rundt med bikkjer) forstår jeg derimot ikke.

Det er naturligvis imponerende at noen gidder å utsette seg for dette vannviddet, og ikke minst er det imponerende hva et menneske faktisk tåler å gå igjennom, men underholdene?

Og hvordan blir denne fyren en helt?

Annonse

Skrevet

Jeg forstår at det ikke alle er enig med meg i at fotball er konge, men jeg forstår også at motorsport for mange er gøy.

Hva underholdningsverdien i at en fyr tar seg over Alaska (eller hvor det nå er de velger å løpe rundt med bikkjer) forstår jeg derimot ikke.

Det er naturligvis imponerende at noen gidder å utsette seg for dette vannviddet, og ikke minst er det imponerende hva et menneske faktisk tåler å gå igjennom, men underholdene?

Jeg synes det Robert Sørlie har prestert er utrolig bra, men heller ikke jeg ser underholdningsverdien i det.

Og å kalle han en "helt" forstår heller ikke jeg. Jeg legger noe helt annet i et heltebegrep, enn å utføre noe utenom det vanlige for egen vinning og æres skyld....

Skal man bli definert som en helt, så må det være fordi man har utført en usedvanlig og uselvisk bragd for andre.

Gjest Willie Nillie
Skrevet

Har du fulgt med da?

Hvis ikke så er det ikke så rart at du ikke ser underholdningsverdien.

Hvis Robert har blitt en helt (dine ord) så er vel det et resultat av prestasjonen og personlighet, vil jeg tro.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes det Robert Sørlie har prestert er utrolig bra, men heller ikke jeg ser underholdningsverdien i det.

Og å kalle han en "helt" forstår heller ikke jeg. Jeg legger noe helt annet i et heltebegrep, enn å utføre noe utenom det vanlige for egen vinning og æres skyld....

Skal man bli definert som en helt, så må det være fordi man har utført en usedvanlig og uselvisk bragd for andre.

Jupp. Selv fotball"heltene" mine er naturligvis ikke helter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du fulgt med da?

Hvis ikke så er det ikke så rart at du ikke ser underholdningsverdien.

Hvis Robert har blitt en helt (dine ord) så er vel det et resultat av prestasjonen og personlighet, vil jeg tro.

Nei, det var ikke mine ord. Det var dine ord.

Det var du (hvis det var du som skrev hovedinnlegget) som kalte han "en av de virkelige heltene". Eller noe i den duren.

Skrevet

Jupp. Selv fotball"heltene" mine er naturligvis ikke helter.

Og det er heller ikke "motorsportheltene" mine:)

Gjest Willie Nillie
Skrevet

Nei, det var ikke mine ord. Det var dine ord.

Det var du (hvis det var du som skrev hovedinnlegget) som kalte han "en av de virkelige heltene". Eller noe i den duren.

Nei, jeg kalte bikkjene de virkelige heltene...

Les en gang til.

De passer tilogmed Goliaths definisjon...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...