Gyda Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Vi har skiboks, og har alltid putta skia oppi der og kjørt av gårde. I år skal vi "rasjonalisere litt", og har kjøpt et skiskativ og skal bruke bare det. Og da kommer titusen-spørsmålet: Er det ikke slik at det er "mal" for hvordan skia bør ligge på taket? Er det med tuppene bakover og opp? Eller? 0 Siter
Lurveline Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Det har jeg aldri hørt om. Er det ikke bra nok uansett hvordan man gjør det, bare de sitter fast godt nok da? Hva skjer om man gjør det feil da tro...? 0 Siter
Gjest aerodynamisk Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Det har jeg aldri hørt om. Er det ikke bra nok uansett hvordan man gjør det, bare de sitter fast godt nok da? Hva skjer om man gjør det feil da tro...? Uansett hvor smale skiene er, vil de jo, sammen med skistativet, gi stor luftmotstand. Desto riktigere de er plassert, aerodynamisk sett, desto mindre press blir det på skiene (slik at de kan løsne fra stativet), og desto mindre bråk vil det bli inni bilen, og desto mindre bensin vil man også bruke. Tuppene fremover og oppover må jo være det minst aerodynamiske, men hva som er den beste måten vet jeg ikke. 0 Siter
Gjest Iznowgood_the one and only Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Hovedsaken er vel at skiene blir festet godt nok til at de ikke kommer som et prosjektil ved en eventuell kollisjon. Det samme gjelder skiholder/stativ... For hva hjelper det med sikkerhetsseler og airbag dersom man blir spiddet av et par landsem.... 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Uansett hvor smale skiene er, vil de jo, sammen med skistativet, gi stor luftmotstand. Desto riktigere de er plassert, aerodynamisk sett, desto mindre press blir det på skiene (slik at de kan løsne fra stativet), og desto mindre bråk vil det bli inni bilen, og desto mindre bensin vil man også bruke. Tuppene fremover og oppover må jo være det minst aerodynamiske, men hva som er den beste måten vet jeg ikke. Bakover og ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.