Gå til innhold

FU: Hvor mye veier du?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Veier 75 kg, men var en gang oppe i 92... Det fikk jeg slanka bort uten å gå på noe kurs, men ved livsstils endring:)

Det er i så fall meget godt gjort! Spesielt siden du skriver "livsstilsendring" og ikke "slankekur".

Du er også ganske høy, så idealvekta (hva nå det er...) bør ikke være mye lavere.

Fortsetter under...

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

22

• favn

13

• Velouria

12

• lilleva

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest krepsa
Skrevet

Hm, veldig hemmelig det.

Men har veid 35 kg. mer enn jeg gjør i dag. De siste 10 jeg skal ned er _jævlig_ vanskelig. De sitter godt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hm, veldig hemmelig det.

Men har veid 35 kg. mer enn jeg gjør i dag. De siste 10 jeg skal ned er _jævlig_ vanskelig. De sitter godt.

De siste kiloene er verst. Men det står respekt av å gå ned 35 kilo!

Nei, nå skal jeg slutte å svare på denne måten.

Skrevet

Ja, mye bedre. Kroppen husker godt!

Sier du det? Høres utrolig bra ut!

Husker ikke hvorfor jeg sluttet å trene, men etterpå har jeg skjøvet tanken på trening fra meg... manglet / mangler mot og guts til å trå til og til å vente på resultater. Men hvis du snakker sant nå, er det definitivt verdt å ta opp trening til ny vurdering.

PS: Jeg glemmer ikke hvor mye du hjalp meg den gang, er fortsatt både glad og takknemlig. Æresord.

Annonse

Gjest Også evighetsprosjekt
Skrevet

Det å gå ned 5-6 kilo er ikke vanskelig. Det som er vanskelig (for mange) er å gjøre det som må til.

Gi meg tips er du snill!

Tror nemlig overgansalderen ødelegger en del her...!

Jeg tenker på hva jeg spiser, jogger, bruker trimsykkel og et par ganger i uka trener jeg med lette vekter. Må vel svette for å forbrenne, men vektene hjelper vel til med fastheten...håper jeg. Om dem ikke er for lette da så det bare er bortkasta.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Det er i så fall meget godt gjort! Spesielt siden du skriver "livsstilsendring" og ikke "slankekur".

Du er også ganske høy, så idealvekta (hva nå det er...) bør ikke være mye lavere.

Legen har satt 72 kg som det minste jeg bør veie, og der ligger jeg i sommermånedene. Beste med å foreta en livsstilsendring er at det var gratis, mens andre jeg kjenner går slankekurs etter slankekurs:)

Skrevet

Det høres veldig greit ut.

Men sånt kan jeg ikke skrive. Da tør snart ikke folk å poste svar her.:)

Jeg var nede i 57 engang, etter å ha ammet jentungen i omtrent et år. Det var da jeg innså at det faktisk ikke er pent å veie for lite, heller.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sier du det? Høres utrolig bra ut!

Husker ikke hvorfor jeg sluttet å trene, men etterpå har jeg skjøvet tanken på trening fra meg... manglet / mangler mot og guts til å trå til og til å vente på resultater. Men hvis du snakker sant nå, er det definitivt verdt å ta opp trening til ny vurdering.

PS: Jeg glemmer ikke hvor mye du hjalp meg den gang, er fortsatt både glad og takknemlig. Æresord.

Jeg er helt ærlig. Tror ikke du finner mange som er uenige i det faktum at man forholdsvis enkelt kommer opp på et nivå man tidligere har vært på. Selvsagt med forbehold om at det nivået ikke har vært ekstremt.

Skrevet

Jeg er ikke noen dverg akkurat, men svarer likevel. Jeg er 76 kg.

Gjest krepsa
Skrevet

De siste kiloene er verst. Men det står respekt av å gå ned 35 kilo!

Nei, nå skal jeg slutte å svare på denne måten.

Ja de sier det.

Men jeg får bare fortsette som jeg gjør. Trener og spiser sunt og ofte. I motsetning til tidligere, sitte i sofaen og spise 2-3 stoore måltider pr. dag.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gi meg tips er du snill!

Tror nemlig overgansalderen ødelegger en del her...!

Jeg tenker på hva jeg spiser, jogger, bruker trimsykkel og et par ganger i uka trener jeg med lette vekter. Må vel svette for å forbrenne, men vektene hjelper vel til med fastheten...håper jeg. Om dem ikke er for lette da så det bare er bortkasta.

Et svar kan fort bli omfattende, men det å tenke på hva man spiser er ikke nødvendigvis nok all den tid mange ikke vet hva de skal spise, og - spesielt - hvor mye.

Annonse

Skrevet

Egentlig lurer jeg ikke. Jeg kjeder meg bare veldig. :)

Hehe. Dersom du kjeder deg, så kan du jo gå inn på den kalkulatoren, legge inn 164 på høyde og prøve deg fram med ymse kilovarianter.

Kanskje du kommer til svaret?

o:)

Vennlig hilsen

Skrevet

Hehe. Dersom du kjeder deg, så kan du jo gå inn på den kalkulatoren, legge inn 164 på høyde og prøve deg fram med ymse kilovarianter.

Vennlig hilsen

Eller kunne formelen? Er ikke BMI bare vekt/(høyde i meter^2)?

I så fallblir vekt = 22*1.64*1.64 = 59

Skrevet

Jeg er helt ærlig. Tror ikke du finner mange som er uenige i det faktum at man forholdsvis enkelt kommer opp på et nivå man tidligere har vært på. Selvsagt med forbehold om at det nivået ikke har vært ekstremt.

Ekstremt og ekstremt, i forhold til sånn som jeg føler meg nå, var jeg direkte champ da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja de sier det.

Men jeg får bare fortsette som jeg gjør. Trener og spiser sunt og ofte. I motsetning til tidligere, sitte i sofaen og spise 2-3 stoore måltider pr. dag.

Sunt og ofte er trikset.

Bra noen forstår det!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vennlig hilsen

Så mye kjeder jeg meg ikke. :)

Skrevet

Her er jeg ikke minst ser jeg. Ok da - 55 kg for tiden.

Gjest Også evighetsprosjekt
Skrevet

Et svar kan fort bli omfattende, men det å tenke på hva man spiser er ikke nødvendigvis nok all den tid mange ikke vet hva de skal spise, og - spesielt - hvor mye.

Nei, det er sant, men tenker jo på å spise lite og ofte som blir anbefalt. Dessuten masse frukt og grønt, fisk og hvitt kjøtt. Drikke mye vann. Går jo veldig greit midt i uka, men så er det helgen da.....må jo kose seg litt også. Er nok noe her som ødelegger også for min del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...