Gjest snart femti jeg Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Hvilke plager og forandringer får kvinnfolk i overgangsalderen? Kan disse påvirke kvinnens reaksjoner eller vurderingsevner? Ved bilkjøring eller omgang med andre mennesker, o.l. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Hormonene "danser", nå som i puberteten. Skal prøve å få mannen min til å svare :-) han har ei i overgangsalderen her nå og ei i puberteten, ikke rart han er mye borte, he he. Merkes nok med skiftende humør, mere sårbar og i det hele tatt ganske uggen i kroppen til tider. Begynte også å legge på meg litt og må jobbe mere med å prøve å holde vekta. Hetetokter i perioder, men er til å leve med. Greit med mensen hver 3. måned som jeg har hatt det siste året. Sånn er livet......vi kommer ikke unna dette. Får gjøre det beste ut av det, hver alder har sin sjarm!! 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Hormonene "danser", nå som i puberteten. Skal prøve å få mannen min til å svare :-) han har ei i overgangsalderen her nå og ei i puberteten, ikke rart han er mye borte, he he. Merkes nok med skiftende humør, mere sårbar og i det hele tatt ganske uggen i kroppen til tider. Begynte også å legge på meg litt og må jobbe mere med å prøve å holde vekta. Hetetokter i perioder, men er til å leve med. Greit med mensen hver 3. måned som jeg har hatt det siste året. Sånn er livet......vi kommer ikke unna dette. Får gjøre det beste ut av det, hver alder har sin sjarm!! Hva kommer etter overgangsalderen, da? Undergangsalder, kanskje...hehe? Regner med å ta det der på strak arm, jeg (optimist?) ..men er jo redd det virker inn på sexliv og sånn... Du virker iallfall som du har det godt med deg selv på mange måter, og du høres ut som ei koselig hønemor 0 Siter
Babette Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Hva kommer etter overgangsalderen, da? Undergangsalder, kanskje...hehe? Regner med å ta det der på strak arm, jeg (optimist?) ..men er jo redd det virker inn på sexliv og sånn... Du virker iallfall som du har det godt med deg selv på mange måter, og du høres ut som ei koselig hønemor Tror du det går an å søke om å få slippe overgangsalderen? Håper i alle fall at det er leeeeeenge til for mitt vedkommende. Dessuten har jeg lest at røykere i gjennomsnitt kommer i overgangsalderen 2 år tidligere enn de ikke-røykende. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Hva kommer etter overgangsalderen, da? Undergangsalder, kanskje...hehe? Regner med å ta det der på strak arm, jeg (optimist?) ..men er jo redd det virker inn på sexliv og sånn... Du virker iallfall som du har det godt med deg selv på mange måter, og du høres ut som ei koselig hønemor Tja, si det, kanskje undergangsalder. Vi får ta en dag av gangen, nyte dagen idag. Jo, går nok litt utover sexlivet denne overgangsalderen, men har det allikevel bra med meg selv jeg da. Om å gjøre å tenke positivt og prøve leve livet så godt som mulig, overgangsalder eller ei....! 0 Siter
arda1365380791 Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Det er ikke mulig å gi en standardisert "oppskrift" på overgangsalderen siden det som skjer er helt individuelt. Ca 20% merker ikke noe som helst (bortsett fra at mensen stopper), noen får store plager som varer fra 6 måneder til 10 år - for enkelte resten av livet, noen merker lite til det. Det mest kjente tegnet er hetetokter, men enkelte slipper unna disse. Det alle må være obs på, er det som skjer i det skjulte - at benbygningen brytes ned, spesielt de første årene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.