Gå til innhold

FU: Hvor mye drikker du?

Anbefalte innlegg

Gjest Jolly Roger
Skrevet

Anbefalt maxinntak per uke er 14 enheter (et glass vin/flaske pils) for kvinner og 21 enheter for menn.

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

21

• ShitDiddelyDo

11

• favn

10

• Mary Poppins

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest OtmarT Johansen
Skrevet

Ei flaske sprit og 8-10 pils i uka.

Gjest krepsa
Skrevet

Svært sjelen jeg drikker.

Men et-to glass rødvin en gang i måneden.

Og et glass cognac en _meget_ sjelden gang.

Samboeren synes det er så kjedelig at drikker så lite.

Mary Poppins
Skrevet

hvor mange enheter får man fra en vin flaske?

Gjest krepsa
Skrevet

4-5 tror jeg.

Skrevet

4 - 5 glass har jeg hørt, men sprørs jo hvor store glassene er.

Annonse

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg drikker nok langt mindre enn disse 14 enhetene, ihvertfall.

Mary Poppins
Skrevet

4-5 tror jeg.

Jeg kan ikke helt skjønne at det er 4 så jeg regner 5.

Det betyr at jeg drikker.. 15 pluss.. skal vi se.. 3.. ja det blir cirka 18 enheter i uken. Det er bare såvidt over maxgrensen og da må vi oss fornøyd med det:)

Men det er ikke 18 hver uke, noen ganger mindre noen ganger mer, men gjennomsnittlig 17/18 tenker jeg.

Skrevet

Med 14 pils eller glass vin i uka, hadde jeg ikke greid å skjøtte mine forpliktelser på tilfredsstillende måte. Sikker på at du ikke snakker om alkisgrensa?

Skrevet

Er veldig glad i rødvin! Koser meg gjerne med et glass eller to flere ganger i uken. Enkelte helger blir inntaket større - kommer helt an på dagsformen, om en har gjester/ute på middag etc. etc.

Gjest nickless
Skrevet

1 flaske vin 3.hver måned,2 glass øl ca 3 ganger i året. Jeg bruker medisin og er derfor forsiktig med alkohol. Kunne tenkt meg å nyte vin oftere, det er deilig og avslappende!

Mary Poppins
Skrevet

4-5 tror jeg.

grensen var 14 ja, tenkte den var 16 jeg.. 18 høres plutselig nå veldig mye ut.. hmm..

jeg går heller utifra at en vinflaske inneholder 4 enheter. Det betyr at jeg drikker 12 enheter vin i uken, og kanskje et par pils, da er vi oppi 14/15. :)

Annonse

Gjest Jolly Roger
Skrevet

Jeg tror det er ca. 6 enheter.

Skrevet

14 enheter pr halvår, stemmer best for meg.

Skrevet

Drikker vel et par glass vin i løpet av hverdagene og kanskje en øl. Hyggelig å kose seg med et glass vin eller to.

I helgene blir det gjerne ialt et par øl og 3-4 gl. vin. Ikke hver helg da.

Skulle vel være innenfor grensa, men tenker på kaloriene......selv om rødvin skal være sunt: et glass av gangen. Masse antioksidanter.

Skrevet

Jeg kan ikke helt skjønne at det er 4 så jeg regner 5.

Det betyr at jeg drikker.. 15 pluss.. skal vi se.. 3.. ja det blir cirka 18 enheter i uken. Det er bare såvidt over maxgrensen og da må vi oss fornøyd med det:)

Men det er ikke 18 hver uke, noen ganger mindre noen ganger mer, men gjennomsnittlig 17/18 tenker jeg.

18 glass vin i uka? Er ikke det veldig mye?

Så mye hadde jeg ikke i meg når jeg festet hver helg i ungdommens dager en gang.

Mary Poppins
Skrevet

18 glass vin i uka? Er ikke det veldig mye?

Så mye hadde jeg ikke i meg når jeg festet hver helg i ungdommens dager en gang.

Jeg har rettet litt på det, se neste innlegg :)

Skrevet

grensen var 14 ja, tenkte den var 16 jeg.. 18 høres plutselig nå veldig mye ut.. hmm..

jeg går heller utifra at en vinflaske inneholder 4 enheter. Det betyr at jeg drikker 12 enheter vin i uken, og kanskje et par pils, da er vi oppi 14/15. :)

-Og det må vi da kunne kose oss med, ikke sant?

Er jo det at tar jeg et glass vin og koser meg med så er det godt med et glass til, men stopper oftest der :-)

Skrevet

Med 14 pils eller glass vin i uka, hadde jeg ikke greid å skjøtte mine forpliktelser på tilfredsstillende måte. Sikker på at du ikke snakker om alkisgrensa?

Kan ikke fatte at dette er normalt jeg heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...