Gå til innhold

FU: Hvor mye drikker du?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

-Og det må vi da kunne kose oss med, ikke sant?

Er jo det at tar jeg et glass vin og koser meg med så er det godt med et glass til, men stopper oftest der :-)

Jepp det synes jeg vi må få lov til å kose oss med :)

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

21

• ShitDiddelyDo

11

• favn

10

• Mary Poppins

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Med 14 pils eller glass vin i uka, hadde jeg ikke greid å skjøtte mine forpliktelser på tilfredsstillende måte. Sikker på at du ikke snakker om alkisgrensa?

Blir jo to glass/enheter pr. dag i snitt. Man skulle vel klare sine forpliktelser for det. Øl eller vin er jo ikke så sterke greiene.

Skrevet

Jepp det synes jeg vi må få lov til å kose oss med :)

Kjedelig med bare kaffe, te, cola light og vann i lengden da :-) må ha mere variasjon og spesielit godt smaker vin eller øl til en god prat med ei venninne eller "gubben".

Skrevet

Har sett noe lignende i en tråd her før. Fullstendig absurd.

Men sikkert ikke for de som pimper jevnt og trutt, da må det jo være manna fra himmelen å lese slikt.

Off topic:

Sett noen bra filmer i det siste?

Jeg så '2046', vidunderlig vakker - i likhet med Wong Kar-Wais forrige ('In the mood for love'). I det hele tatt, Hong Kong og Kina-filmer...

Skrevet

Jeg kan ikke helt skjønne at det er 4 så jeg regner 5.

Det betyr at jeg drikker.. 15 pluss.. skal vi se.. 3.. ja det blir cirka 18 enheter i uken. Det er bare såvidt over maxgrensen og da må vi oss fornøyd med det:)

Men det er ikke 18 hver uke, noen ganger mindre noen ganger mer, men gjennomsnittlig 17/18 tenker jeg.

Helt enig, noen ganger mere og andre ganger mindre, men det som er helsemessig riktig er vel "bare" en enhet om gangen.

Nå er det snart påske og da blir det nok både øl (after ski), forhåpentligvis et par fatøl i sola, et par vinglass til middagen og sikkert en enhet eller to og kose seg med resten av kvelden. DA kommer jeg nok over grensa, men er jo ferie jo. Går av meg kaloriene på ski :-)

PS. Har ikke problemer med alkohol.

Skrevet

Jeg har rettet litt på det, se neste innlegg :)

Finner det ikke jeg.

Annonse

Skrevet

Blir jo to glass/enheter pr. dag i snitt. Man skulle vel klare sine forpliktelser for det. Øl eller vin er jo ikke så sterke greiene.

To glass vin eller to pils gjør meg (lett) beruset, samt fører til tyngre hode dagen etter.

Skrevet

Kan ikke fatte at dette er normalt jeg heller.

Normalt og normalt... det er vel ment som en faregrense for det ene og det andre.

Heldigvis er det fortsatt lov å bruke sunt vett.

Skrevet

Normalt og normalt... det er vel ment som en faregrense for det ene og det andre.

Og vi er forskjellige skapt, ikke alle lever lenge med et stort alkoholforbruk, men noen henger med i årevis. Bestefaren min ble 82 år, drakk daglig, sprit, varmt vann og sukker, flere drinker , fysj!!! Og melkeflaska på bordet resten av natta da han ble tørst, enda verre......!

Skrevet

Helt enig og det er viktig.

Skrevet

I år har jeg drukket 1/2 boks eplesider, 1 glass vin.

I praksis kan jeg vel kalles avholdende.

Skrevet

Normalt var kanskje ikke det riktige ordet, men jeg synes det høres mye ut i allefall.

Annonse

Gjest krepsa
Skrevet

hvor mange enheter får man fra en vin flaske?

1 flaske bordvin er 6 enheter jfr. favns link.

Hadde ikke trodd det var så mye

Skrevet

Og vi er forskjellige skapt, ikke alle lever lenge med et stort alkoholforbruk, men noen henger med i årevis. Bestefaren min ble 82 år, drakk daglig, sprit, varmt vann og sukker, flere drinker , fysj!!! Og melkeflaska på bordet resten av natta da han ble tørst, enda verre......!

Jojo, de færreste dør eller får skrumplever, men et tett rusforbruk kan umulig være av det gode uansett.

Skrevet

Jojo, de færreste dør eller får skrumplever, men et tett rusforbruk kan umulig være av det gode uansett.

Koste seg veldig han.

Tenker ofte på det drikkemønsteret der, og også pålegget på brødskiva som stort sett var sukker eller sirup.

Gubben stortrives med alt dette og ble som sagt over 80 år. Storrøyker var han også, natt som dag røkte han.

Skrevet

Koste seg veldig han.

Tenker ofte på det drikkemønsteret der, og også pålegget på brødskiva som stort sett var sukker eller sirup.

Gubben stortrives med alt dette og ble som sagt over 80 år. Storrøyker var han også, natt som dag røkte han.

Ikke vet jeg, det handler vel om immune gener eller noe slikt.

Men på verdensbasis er alkohol og sigarettrøyking årsak til et ufattelig antall for tidlige dødsfall, mange sykdommer samt familiære lidelser og samfunnsmessige kjempekostnader.

Skrevet

Ikke vet jeg, det handler vel om immune gener eller noe slikt.

Men på verdensbasis er alkohol og sigarettrøyking årsak til et ufattelig antall for tidlige dødsfall, mange sykdommer samt familiære lidelser og samfunnsmessige kjempekostnader.

Ja, må være noe med gener, håper jeg har arvet noen......!

Når det er sagt så passet han alltid jobben sin og var bare blid og koselig uansett om han drakk eller ikke. Ble vel aldri direkte full.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg drikker litt øl og noen vin i ny og ne, og mange øl ca. 2-3 ganger i måneden.

Ligger nok ikke så voldsomt mye over maksgrensen.

Huff, hva har skjedd med meg. For noen år siden kunne jeg ikke ta en alkotest på nettet uten å få beskjed om å søke øyeblikkelig hjelp.

Skrevet

Ja, må være noe med gener, håper jeg har arvet noen......!

Når det er sagt så passet han alltid jobben sin og var bare blid og koselig uansett om han drakk eller ikke. Ble vel aldri direkte full.

Det er vel mange parametre som tilsier om folk kan passe jobb og heim med t.d. mye rus i livet.

Det vrimler av rusmisbrukere av enhver art i arbeidslivet - mens andre ikke fikser det i det hele tatt.

Før, i 'gamle dager', hadde de ikke hørt om stress eller depresjoner eller utbrenthet, så de sto vel på som vanlig.

PS: Gode gener er ikke å forakte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...