Gå til innhold

FU: Hvor mye drikker du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

21

• ShitDiddelyDo

11

• favn

10

• Mary Poppins

10

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

hvor mange enheter får man fra en vin flaske?

1 flaske vin = 1 enhet.

Skrevet

Det er vel mange parametre som tilsier om folk kan passe jobb og heim med t.d. mye rus i livet.

Det vrimler av rusmisbrukere av enhver art i arbeidslivet - mens andre ikke fikser det i det hele tatt.

Før, i 'gamle dager', hadde de ikke hørt om stress eller depresjoner eller utbrenthet, så de sto vel på som vanlig.

PS: Gode gener er ikke å forakte!

Kom til å tenke på noe.....bestefar var pølsemaker. På lønningsdagen kjøpte dem ei "halv'ei" og delte. Da satt dem på treseteren (do) og flaska gikk på rundgang.

Sikkert artig dengang :-)

Dette fortalte han mange ganger.

Gjest rutangis netu
Skrevet

En flaske rødvin hver helt. Vanligvis ikke noe i ukedagene.

Om sommeren og i andre ferier blir det et glass eller to hver kveld.

Skrevet

Kom til å tenke på noe.....bestefar var pølsemaker. På lønningsdagen kjøpte dem ei "halv'ei" og delte. Da satt dem på treseteren (do) og flaska gikk på rundgang.

Sikkert artig dengang :-)

Dette fortalte han mange ganger.

Ærlige arbeidsfolk som tok seg en klunk, det fortjente de.

Skrevet

1 flaske vin = 1 enhet.

Gudsjelov, takk for det :-) og VIF tar snart bøtta, men eldre juniorer kan vel gå begge veier eller hva tror du?

Annonse

Skrevet

Ærlige arbeidsfolk som tok seg en klunk, det fortjente de.

Ja, var ikke noe 8 timers dag på han, jobba lenge fredag og hele lørdag også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gudsjelov, takk for det :-) og VIF tar snart bøtta, men eldre juniorer kan vel gå begge veier eller hva tror du?

Ja, VIF vinner bøtta. Tar 4 strake. Ingen bombe det.

Tja, hva de eldre unggutta angår er jeg skremmende dårlig oppdatert, men jeg håper jeg kan få med meg en kamp etter hvert. Det er skremmende lenge til neste sesong.

Skulle gjerne vært på Jordal i morra, men jobber. :(

Skrevet

Ja, VIF vinner bøtta. Tar 4 strake. Ingen bombe det.

Tja, hva de eldre unggutta angår er jeg skremmende dårlig oppdatert, men jeg håper jeg kan få med meg en kamp etter hvert. Det er skremmende lenge til neste sesong.

Skulle gjerne vært på Jordal i morra, men jobber. :(

Blir nok avgjort imorgen, ja.

Drar på påskeferie lørdag morgen så blir masete å gå, ga bort vip-billetten min til min sønns kamerat.

Ser kampene på Viasat både ikveld og imorgen kveld. Bedre enn "ikkeno".

Gjest Jolly Roger
Skrevet

Har sett noe lignende i en tråd her før. Fullstendig absurd.

Men sikkert ikke for de som pimper jevnt og trutt, da må det jo være manna fra himmelen å lese slikt.

Off topic:

Sett noen bra filmer i det siste?

Jeg så '2046', vidunderlig vakker - i likhet med Wong Kar-Wais forrige ('In the mood for love'). I det hele tatt, Hong Kong og Kina-filmer...

Må beskjemmet innrømme at jeg ikke har sett noe av Wong Kar-Wai, men han skal jeg sjekke ut. Siste film jeg så var All or Nothing av Mike Leigh, men dvd-en brøt sammen før den var ferdig, så den må jeg få tak i på nytt -- uansett likte jeg det jeg fikk sett veldig godt, foretrekker den fremfor Leighs siste, Vera Drake. Ellers har jeg sett mye thrillere i det siste. Endelig fått sett North by Northwest av Hitchcock, helt ypperlig. Training Day, Man on Fire, Sexy Beast og the Manchurian Candiadate er nye thrillere jeg syns har vært ok. Ellers er Dark Water en flott film, en slags independent Haisommer som etterstreber realisme, men vet ikke hvor lett det er å få tak i denne i Norge (fant den på nettet). Klassikere jeg endelig har fått sett: Persona (deilig å se Liv Ullmann hard på film og ikke inderlig på tv) og Offeret (man må bare digge en film som åpner med at en postmann sykler i ring rundt hovedpersonen mens han snakker om Nietzsche).

Gjest varierer
Skrevet

0-6 ganger i året. Fra et glass til flere... Før jeg fikk barn drakk jeg nesten hver helg.

Gjest RedHot
Skrevet

En del øl og rusbrus nesten hver fredag og lørdag, og en del drinker ute på byen, en sjelden gang kjøper jeg inn vodka selv og blander, men det er sjelden.

Skrevet

Må beskjemmet innrømme at jeg ikke har sett noe av Wong Kar-Wai, men han skal jeg sjekke ut. Siste film jeg så var All or Nothing av Mike Leigh, men dvd-en brøt sammen før den var ferdig, så den må jeg få tak i på nytt -- uansett likte jeg det jeg fikk sett veldig godt, foretrekker den fremfor Leighs siste, Vera Drake. Ellers har jeg sett mye thrillere i det siste. Endelig fått sett North by Northwest av Hitchcock, helt ypperlig. Training Day, Man on Fire, Sexy Beast og the Manchurian Candiadate er nye thrillere jeg syns har vært ok. Ellers er Dark Water en flott film, en slags independent Haisommer som etterstreber realisme, men vet ikke hvor lett det er å få tak i denne i Norge (fant den på nettet). Klassikere jeg endelig har fått sett: Persona (deilig å se Liv Ullmann hard på film og ikke inderlig på tv) og Offeret (man må bare digge en film som åpner med at en postmann sykler i ring rundt hovedpersonen mens han snakker om Nietzsche).

Det var mye bra.

Her har kjæresten, og derfor jeg også, hatt revival på S Leone og western-trilogien. Artig og tøft.

Annonse

Mary Poppins
Skrevet

1 flaske vin = 1 enhet.

haha den var god, den bruker jeg :)

Gjest malun
Skrevet

Jeg drikker litt øl og noen vin i ny og ne, og mange øl ca. 2-3 ganger i måneden.

Ligger nok ikke så voldsomt mye over maksgrensen.

Huff, hva har skjedd med meg. For noen år siden kunne jeg ikke ta en alkotest på nettet uten å få beskjed om å søke øyeblikkelig hjelp.

Hihi, sånn var det med meg også for noen år siden.

Jeg har fått barn, men det er neppe din forklaring - eller hva?

Mary Poppins
Skrevet

Helt enig, noen ganger mere og andre ganger mindre, men det som er helsemessig riktig er vel "bare" en enhet om gangen.

Nå er det snart påske og da blir det nok både øl (after ski), forhåpentligvis et par fatøl i sola, et par vinglass til middagen og sikkert en enhet eller to og kose seg med resten av kvelden. DA kommer jeg nok over grensa, men er jo ferie jo. Går av meg kaloriene på ski :-)

PS. Har ikke problemer med alkohol.

Nå er det påske pog da skal det drikkes!!!!

Neida, nå bare tuller jeg, men det er klart det blir en del ekstra når man har fri og skal kose seg.

Jeg tror heller ikke du er noen alkoholiker, men tror heller du har et sunt forhold til alkohol, sånn som meg :)

Mary Poppins
Skrevet

Helt enig, noen ganger mere og andre ganger mindre, men det som er helsemessig riktig er vel "bare" en enhet om gangen.

Nå er det snart påske og da blir det nok både øl (after ski), forhåpentligvis et par fatøl i sola, et par vinglass til middagen og sikkert en enhet eller to og kose seg med resten av kvelden. DA kommer jeg nok over grensa, men er jo ferie jo. Går av meg kaloriene på ski :-)

PS. Har ikke problemer med alkohol.

pog = og ;)

Skrevet

Steike, da er jeg ikke så ille likevel da, de gangene jeg kjøper to sixpacker en gang i uka :-)

"....................................."

Skrevet

To glass vin eller to pils gjør meg (lett) beruset, samt fører til tyngre hode dagen etter.

Det gjelder nok ikke de fleste :-)

"................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...