snø Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Herregud!!!! Hva mer kan en si???? http://forbruker.no/bolig/boligmarkedet/article997561.ece http://forbruker.no/bolig/boligmarkedet/article997562.ece Beste hilsen fra 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 De er nok ikke så jævla farlige, men selv har jeg erfaring med utenlandske naboer, og uansett hvor hyggelig de er er det faen ikke ro å få her. Unga bråker sent og tidlig (de ser ut til å gå ut når andre legger seg), de pakker inn svært mange mennesker i leilighetene (det betyr bråk), og ikke minst er det ikke alle som liker de eksotiske luktene de har med seg i form av mat. På området her jeg bor kan du rimelig sikkert gå inn i samtlige oppganger i borettslaget og lukte hvor det bor fremmedkulturelle. Jeg vet mange ikke liker dette, og jeg er fullstendig klar over at det senker markedsverdien på leilighetene. 0 Siter
snø Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 De er nok ikke så jævla farlige, men selv har jeg erfaring med utenlandske naboer, og uansett hvor hyggelig de er er det faen ikke ro å få her. Unga bråker sent og tidlig (de ser ut til å gå ut når andre legger seg), de pakker inn svært mange mennesker i leilighetene (det betyr bråk), og ikke minst er det ikke alle som liker de eksotiske luktene de har med seg i form av mat. På området her jeg bor kan du rimelig sikkert gå inn i samtlige oppganger i borettslaget og lukte hvor det bor fremmedkulturelle. Jeg vet mange ikke liker dette, og jeg er fullstendig klar over at det senker markedsverdien på leilighetene. Vel, jeg bor i et eneboligområde, og vi av seks hus her bor det fremmedkulturelle i to av husene (til sammen tre familier, for det ene er to-mannsbolig). Og disse naboene er hyggelige som få, ikke noe bråk, ikke noe tull. De inviterte naboene på kaffe når de flyttet inn, og de ønsker å være med på å asfaltere veien - kryss i taket, for det er det ingen andre som har sett vitsen med - selv når hele veien er et gjørmehull. Hygelige naboer, altså, selv om de er brune ;o) Det som gir meg brekningsfornemmelser er at disse folkene har fordommer mot brune mennesker fordi de er brune. De driter i om det er en lege, ingeniør eller hva det nå enn er som har råd til å kjøpe eneboliger i Oslo... De vil ikke ha BRUNE mennesker i nabolaget. Ok, jeg kan forstå at noen er skeptiske til å få naboer som knapt er vant med å bo i et hus med fire vegger i, som nok gjelder for en del flyktinger og asylsøkere. Uten at det gjør dem til dårlige mennesker, selv om de kanskje ikke er drømmenaboen. Men det er ikke akkurat røkla som kjøper seg enebolig da!! (sorry, ikke meningen å tråkke på noen, jeg mener ikke at man må eie enebolig for å være et oppegående menneske!!). Og jeg blir kanskje ekstra provosert fordi min datter er brun, og dermed per def et menneske som noen kanskje ikke vil selge enebolig til en gang.... Beste hilsen fra 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Vel, jeg bor i et eneboligområde, og vi av seks hus her bor det fremmedkulturelle i to av husene (til sammen tre familier, for det ene er to-mannsbolig). Og disse naboene er hyggelige som få, ikke noe bråk, ikke noe tull. De inviterte naboene på kaffe når de flyttet inn, og de ønsker å være med på å asfaltere veien - kryss i taket, for det er det ingen andre som har sett vitsen med - selv når hele veien er et gjørmehull. Hygelige naboer, altså, selv om de er brune ;o) Det som gir meg brekningsfornemmelser er at disse folkene har fordommer mot brune mennesker fordi de er brune. De driter i om det er en lege, ingeniør eller hva det nå enn er som har råd til å kjøpe eneboliger i Oslo... De vil ikke ha BRUNE mennesker i nabolaget. Ok, jeg kan forstå at noen er skeptiske til å få naboer som knapt er vant med å bo i et hus med fire vegger i, som nok gjelder for en del flyktinger og asylsøkere. Uten at det gjør dem til dårlige mennesker, selv om de kanskje ikke er drømmenaboen. Men det er ikke akkurat røkla som kjøper seg enebolig da!! (sorry, ikke meningen å tråkke på noen, jeg mener ikke at man må eie enebolig for å være et oppegående menneske!!). Og jeg blir kanskje ekstra provosert fordi min datter er brun, og dermed per def et menneske som noen kanskje ikke vil selge enebolig til en gang.... Beste hilsen fra Her jeg bor, og her er det ikke engang spesielt ille sammenlignet med rimeligere steder, bor det en del innvandrerfamilier. Det er mye bråk fra leilighetene deres. Spesielt fordi de ser ut til å presse inn en person per kvadratmeter. Men det verste, og det er utvilsomt det som er grunnen til at mange ikke vil ha dem inn her, er lukta. Den kommer man rett og slett ikke utenom. Det hjelper ikke at de er aldri så snille og greie (noe de fleste naturligvis er, høflige som få) når det lukter et reint helvete i oppgangene der de bor. Nå er jeg veldig vant til denne matlukta, men svært mange andre er ikke det. Og den sitter noe så til de grader også. Hele døgnet. Jeg antar at du er adoptivmor. I så fall tviler jeg på at det vil oppstå noen problemer for henne. Hun har et norsk navn og lukter norsk. Det siste betyr mye for mange som har kjøpt leiligheter til halvannen million, og ender opp med naboer fra luktehelvete. Jeg forstår for øvrig ikke problemet i et strøk med eneboliger. Verre er det i blokker med oppganger. For disse oppgangene lukter faenskap 24 timer etter at en innvandrerfamilie (forutsatt at de spiser deres illeluktende føde) flytter inn. 0 Siter
Gjest colleen Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Her jeg bor, og her er det ikke engang spesielt ille sammenlignet med rimeligere steder, bor det en del innvandrerfamilier. Det er mye bråk fra leilighetene deres. Spesielt fordi de ser ut til å presse inn en person per kvadratmeter. Men det verste, og det er utvilsomt det som er grunnen til at mange ikke vil ha dem inn her, er lukta. Den kommer man rett og slett ikke utenom. Det hjelper ikke at de er aldri så snille og greie (noe de fleste naturligvis er, høflige som få) når det lukter et reint helvete i oppgangene der de bor. Nå er jeg veldig vant til denne matlukta, men svært mange andre er ikke det. Og den sitter noe så til de grader også. Hele døgnet. Jeg antar at du er adoptivmor. I så fall tviler jeg på at det vil oppstå noen problemer for henne. Hun har et norsk navn og lukter norsk. Det siste betyr mye for mange som har kjøpt leiligheter til halvannen million, og ender opp med naboer fra luktehelvete. Jeg forstår for øvrig ikke problemet i et strøk med eneboliger. Verre er det i blokker med oppganger. For disse oppgangene lukter faenskap 24 timer etter at en innvandrerfamilie (forutsatt at de spiser deres illeluktende føde) flytter inn. her hvor jeg bor er både ting som personlig hygiene , vask av fellesområder og leilighet et kjempeproblem. Å vaske og rydde leilighe og hus er vist ikke noe som er normalt for alle det her gjelder ikke spessielt "brune" men gjerne i steder med hard miljø , belastede områder , sosialklienter,fattigdom,narkomane, folk med psykiske lidelser etc. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Steike - hadde naboene mine kommet og "krevd" noe slikt, så hadde jeg gjerne tapt hundre tusen ved å selge til en innvandrerfamilie. "...................................." 0 Siter
Gjest RedHot Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Her jeg bor, og her er det ikke engang spesielt ille sammenlignet med rimeligere steder, bor det en del innvandrerfamilier. Det er mye bråk fra leilighetene deres. Spesielt fordi de ser ut til å presse inn en person per kvadratmeter. Men det verste, og det er utvilsomt det som er grunnen til at mange ikke vil ha dem inn her, er lukta. Den kommer man rett og slett ikke utenom. Det hjelper ikke at de er aldri så snille og greie (noe de fleste naturligvis er, høflige som få) når det lukter et reint helvete i oppgangene der de bor. Nå er jeg veldig vant til denne matlukta, men svært mange andre er ikke det. Og den sitter noe så til de grader også. Hele døgnet. Jeg antar at du er adoptivmor. I så fall tviler jeg på at det vil oppstå noen problemer for henne. Hun har et norsk navn og lukter norsk. Det siste betyr mye for mange som har kjøpt leiligheter til halvannen million, og ender opp med naboer fra luktehelvete. Jeg forstår for øvrig ikke problemet i et strøk med eneboliger. Verre er det i blokker med oppganger. For disse oppgangene lukter faenskap 24 timer etter at en innvandrerfamilie (forutsatt at de spiser deres illeluktende føde) flytter inn. Og en annen ting som hjelper på hvordan mange vil se på en, er når en brun person snakker perfekt norsk, altså ikke har aksent... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 her hvor jeg bor er både ting som personlig hygiene , vask av fellesområder og leilighet et kjempeproblem. Å vaske og rydde leilighe og hus er vist ikke noe som er normalt for alle det her gjelder ikke spessielt "brune" men gjerne i steder med hard miljø , belastede områder , sosialklienter,fattigdom,narkomane, folk med psykiske lidelser etc. Vel, det er ikke tilfelle her jeg bor. Det er ikke et område med belastede personer. Det er heller ikke snakk om dårlig hygiene. Det er snakk om eksotiske retter som setter sitt preg på lukten. Det er mange som ikke liker dette. Det vet jeg. For meg personlig er det ikke noe problem. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Æsj, det er jo til å spy av! Og disse holdningene er det de mest pengesterke og "ressurssterke" som innehar. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 De er nok ikke så jævla farlige, men selv har jeg erfaring med utenlandske naboer, og uansett hvor hyggelig de er er det faen ikke ro å få her. Unga bråker sent og tidlig (de ser ut til å gå ut når andre legger seg), de pakker inn svært mange mennesker i leilighetene (det betyr bråk), og ikke minst er det ikke alle som liker de eksotiske luktene de har med seg i form av mat. På området her jeg bor kan du rimelig sikkert gå inn i samtlige oppganger i borettslaget og lukte hvor det bor fremmedkulturelle. Jeg vet mange ikke liker dette, og jeg er fullstendig klar over at det senker markedsverdien på leilighetene. I så fall bør man begynne å diskriminere de over 50 også. Hos oss er det kålruletter og andre stinkbomber som setter lukt på oppgangen. Det er mange innvandrere her også, men jeg kjenner aldri noen lukter fra dem. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 I så fall bør man begynne å diskriminere de over 50 også. Hos oss er det kålruletter og andre stinkbomber som setter lukt på oppgangen. Det er mange innvandrere her også, men jeg kjenner aldri noen lukter fra dem. Jeg er selvsagt ikke for at noen diskrimineres. Jeg forsøkte bare å forklare hvorfor mange har problemer med innvandrernaboer. 0 Siter
laban Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Det er feil når du bosetter deg på Tøyen eller Holmlia og dermed opprettholder "ghetto"-tendensen og er med på å "overta" et område. Det er også feil når du forsøker å bosette deg utenfor disse "ghetto"-områdene. Det er med andre ord ikke lett. 0 Siter
morsan Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 I så fall bør man begynne å diskriminere de over 50 også. Hos oss er det kålruletter og andre stinkbomber som setter lukt på oppgangen. Det er mange innvandrere her også, men jeg kjenner aldri noen lukter fra dem. *he he* Kanskje det er derfor at man har egne borettslag med aldersklausul? Så de slipper klager over kålrulettene?! :-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 *he he* Kanskje det er derfor at man har egne borettslag med aldersklausul? Så de slipper klager over kålrulettene?! :-) *smiler* Ja, det er nok derfor behovet oppstod.. Men hvorfor ikke like godt la dem få en egen bydel å slå seg ned i? Kålruletter er nok sikkert en håpløs case å få integrert i samfunnet uansett.. ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.