Gå til innhold

ville du blitt fornærmet?

Anbefalte innlegg

Gjest for det ble jeg
Skrevet

Hadde bursdag og hørte ingenting fra mine to beste veninner.

Hun ene hadde bedt om den nye adressen min så jeg tenkte hun sendte en pakke eller kort istedet men fire dager etterpå har ingeting dukket opp.

Hun sendte melding i går og spurte hvordan det gikk med meg og da svarte jeg jo at jeg hadde hatt bursdag... hun sa sorry men mobilen var stjålet (hun hadde fått nytt nummer da) så hun kunne ikke ha kontaktet meg.

Vi pleide å bo ganske nær hværandre nå har de begge flyttet ganske langt bort pga studier.(ikke samme sted)

Det finnes jo telefonkiosk, mail eller andre måter å få sagt jeg husker dagen din på?

hun andre har jeg ennå ikke hørt fra,men like før fikk jeg melding om at hun hadde sagt opp sitt ganle tlf nummer og var på leting etter nytt abonomant, jeg fikk et privat nummer jeg kunne nå henne på og dette er mine beste veninner..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg og mine venninner er ikke så nøye på sånt, vi har aldri vært det heller. Noen ganger husker vi på hverandre og andre ganger ikke.

Gjest Mora2
Skrevet

Abonnement heter det :-D

Ja, jeg ville blitt fornærmet, for jeg er veldig nøye med å huske på mine venniners bursdager.

Skrevet

Det spørs vel om de fortsatt definerer deg som sin beste venninne? Uten at det er noe gærnt med deg for det.

Venner/venninner fra barndom/ungdom, bruker å være litt vanskelig å holde på, man utvikler seg vekk fra hverandre, og får nye venner/venninner, på andre arenaer.

Det er helt normalt.

Skrevet

Du er sikkert mye yngre enn meg, for dette med å huske enhver venninnes bursdag blir ikke så viktig med årene! ;-)

Skrevet

Håper nesten du ikke er min venninne for jeg er så glemsk at det hender jeg glemmer mine søstres bursdager til og med - og vi er _mye_ sammen!

Annonse

Gjest Timari
Skrevet

Tror nok at jeg hadde blitt litt sur :). Men på den andre siden så har jeg venner som er veldig omtenksomme ellers,(ringte og kom på besøk da jeg var syk etc) men bursdager det husker dem ikke på. Kanskje de er oppdratt på en annen måte, hvor det ikke er viktig? Jeg er veldig opptatt av å å huske venners fødselsdager og blir veldig lei meg hvis jeg skulle glemme det, men de synes tydeligvis ikke at det er så big deal heller.

Så folk er forskjellige. Kanskje de "gjør opp" på andre måter?

Gjest det ble jeg
Skrevet

Det spørs vel om de fortsatt definerer deg som sin beste venninne? Uten at det er noe gærnt med deg for det.

Venner/venninner fra barndom/ungdom, bruker å være litt vanskelig å holde på, man utvikler seg vekk fra hverandre, og får nye venner/venninner, på andre arenaer.

Det er helt normalt.

jo jeg er deres beste veninne også. Hun ene har sagt det for ikke så lenge siden, men vi bruker egentlig ikke besteveninne ordet lenge, det var liksom barneskolen, nå er vi over 20... De kommer til meg med alle mulige porblemer for råd, betror seg tilogmed med underlivsproblemer så vi er close enda.

Skrevet

jo jeg er deres beste veninne også. Hun ene har sagt det for ikke så lenge siden, men vi bruker egentlig ikke besteveninne ordet lenge, det var liksom barneskolen, nå er vi over 20... De kommer til meg med alle mulige porblemer for råd, betror seg tilogmed med underlivsproblemer så vi er close enda.

Kjenner lusa på gangen.

Det er noen jenter som bruker/misbruker venninner, som gidder å lytte til de når de legger ut om problemer. Prøv og legg ut om dine problemer i stedet, da mister de fort interessen.

Innstill deg på at de fleste barndomsvenninner etterhvert forsvinner. Det er en helt naturlig utvikling.

Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet, er flink til å huske bursdager selv.

mil1365380270
Skrevet

Liker ikke at noen husker det, for da må jeg også. Alle vet jeg er håpløs, det er bare en som ville blitt sur om jeg ikke husket det :-)

Gjest for det ble jeg
Skrevet

Kjenner lusa på gangen.

Det er noen jenter som bruker/misbruker venninner, som gidder å lytte til de når de legger ut om problemer. Prøv og legg ut om dine problemer i stedet, da mister de fort interessen.

Innstill deg på at de fleste barndomsvenninner etterhvert forsvinner. Det er en helt naturlig utvikling.

det fleste barndomsvenner har forsvnnet ja, det er vel naturlig. særlig siden jeg ikke har gidet å holde kontakten med de, men vi har stått sterke i mange år, på ulike skoler og med ulike timeplaner og liv.

hvor kommer dine venner fra da om jeg får spørre?

treffer du besteveninner på byn, jobb, naboer?

Skrevet

Godt mine venninner ikke blir fornærmet hver gang jeg glemmer bursdagen deres.

I noen hoder funker det bare ikke å huske datoer i hytt og pine.

Annonse

Skrevet

Godt mine venninner ikke blir fornærmet hver gang jeg glemmer bursdagen deres.

I noen hoder funker det bare ikke å huske datoer i hytt og pine.

Det er derfor vi har kalender på pc, med mulighet for å legge inn "recurring appointments" :-)

Gjest Polyneser
Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet, er flink til å huske bursdager selv.

Det er da ingen grunn til at du skal forvente at andre skal huske bursdager selv om du gjør det!! Ååååhhh, det er så mange perfekte mennesker her inne, altså!

Skrevet

Jeg er ekstremt dårlig på å huske bursdager, og kunne godt ha vært den som glemte en venninnes bursdag.

Prøver å huske alle i familien (men må sjekke kalenderen), men venner holder jeg ikke bursdagskontroll på.

Og nei, jeg hadde ikke blitt sur om en venninne ikke hadde husket at jeg hadde bursdag, med mindre vi akkurat hadde pratet om det.

Skrevet

Jeg er ekstremt dårlig på å huske bursdager, og kunne godt ha vært den som glemte en venninnes bursdag.

Prøver å huske alle i familien (men må sjekke kalenderen), men venner holder jeg ikke bursdagskontroll på.

Og nei, jeg hadde ikke blitt sur om en venninne ikke hadde husket at jeg hadde bursdag, med mindre vi akkurat hadde pratet om det.

Jeg hadde ikke blitt fornærmet. Men jeg bryr meg ikke så mye om sånnt. Men jeg elsker å gi folk oppmerksomhet når de har bursdag. Selv om jeg kan glemme jeg også. Hvis jeg ikke har hatt kontakt med vedkommende på en stund f.eks. Men datoene kan jeg. Og et par dager i forveien tenker jeg at ***** har bursdag på fredag, det må jeg ikke glemme... så blir det søndag... "oj, hadde ikke ***** bursdag for et par dager siden?"... sånn er jeg. Så ringer jeg og gratulerer med vel overstått, og no harm done :)

Skrevet

Oj, meldingen var vel i grunnen til "for det ble jeg"... sorry :o)

Skrevet

Det er da ingen grunn til at du skal forvente at andre skal huske bursdager selv om du gjør det!! Ååååhhh, det er så mange perfekte mennesker her inne, altså!

Trenger egentlig ikke forvente det i den forstand for i mine kretser husker vi hverandre.

Som ei venninne sier: Man husker de man vil, det er ikke verre enn å skrive opp på aktivitetskalenderen, vanlig kalender eller i "Den 7. sans".

Jeg synes det er koselig å huske på andre og bli husket på selv, sånn er det her. Vi er jo forskjellige, og ser ikke på meg selv som perfekt fordet.

Skrevet

Abonnement heter det :-D

Ja, jeg ville blitt fornærmet, for jeg er veldig nøye med å huske på mine venniners bursdager.

Bra vi er flere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...