Gå til innhold

by-bane i Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Bergenserjente
Skrevet

Er ikke dette bare enda et nå skal vi rote opp trafikken og sløse mye med penger prosjekt eller har det noen fordeler?

Det er jo nesten ingen som vil få nyte godene av det dersom det kun skal gå Nestun- Sentrum i begynnelsen og bilistene skal betale for det gjennom autopass fordi bybanen ikke engang kan forsørge vedlikeholdet selv.

Gjest LucySky
Skrevet

Så det bor nesten ingen mellom Nestun og Sentrum, da?

Og er ikke Bergen kvalt av biltrafikk? Tenk på så mange biler som ville la være å være på veien/i gatene om alle mellom Nestun og Sentrum tok bane.

Og traseen er jo der nesten allerede - fra toget sin tid.

Gjest bor på strekningen
Skrevet

Jeg bor langs den banen, hvis den kommer - og er heller ikke sikker på om dette er så lurt, lite tid å spare, og det går jo ikke så værst med busser på den strekningen, miljøregnskapet går heller ikke i noe særlig + med bane så vidt jeg skjønner.

Jeg er slett ikke sikker på om folk kommer til å bytte fra bil til bane, hvorfor det når de ikke benytter bussen i dag?

Traseen er der SLETT ikke fra togets tid - den er sykkel - og gangsti, tar de den fra oss blir jeg alvorlig sint, mer miljøvennlig enn sykkel og gange kan det jo ikke bli. Tror ikke togtraseen er egnet til bane heller, det er ihvertfall ikke der den er planlagt - men litt lenger øst.

Nei, bruk heller pengene på litt bedre busstilbud, flere avganger på kveldstid og lavere priser, og bedre tilbud syd for Nesttun - får VELDIG mye buss for pengene som banen vil koste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...