Gå til innhold

årslønn, sykepleier(nyutd) m. ansinitet fra før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !!

Er det noen som har greie på hva jeg kan ha krav på hva lønn angår når det gjelder sykepleie?

Jeg har lønn som 10 års assistent i helsesektoren med en årslønn på 240 000. Vil jeg få med meg ansinniten min over som ferdig sykepleier? hva kan jeg i såfall kreve?? Noen som kan gi med litt veiledning??

takk til alle snille sjeler som gidder å svare!!

Gjest Mora2
Skrevet

Jeg bare greier ikke å la være, men det heter ANSIENNITET....:-D

Beklager at jeg ikke har mer å bidra med til svar enn denne kommentaren.

Skrevet

Jeg bare greier ikke å la være, men det heter ANSIENNITET....:-D

Beklager at jeg ikke har mer å bidra med til svar enn denne kommentaren.

sorry. så det når jeg skrev det at her var det noe som ikke stemte!!

Gjest sykepleier
Skrevet

Jeg har en venn som er nyutdannet jordmor. Hun fikk ikke regnet med sine mange års yrkespraksis som sykepleier, men måtte begynne på bunn. Jeg mistenker derfor at du må begynne på bunn, du også. Er det ikke 254 000 begynnerlønna ligger på nå da? Man kan spørre seg om det lønner seg å ta utdannelse i dette landet , men men..

Gjest Mona Lisamor
Skrevet

Hei!

Jeg er i samme båt som du og snart ferdig vernepleier. Jeg har undersøkt det med ansiennitet. Og jeg har fått mange forskjellige svar. Jeg har tidligere jobbet i det offentlige og har fått til svar at jeg kan vente meg både det ene og andre. I kommunen vil jeg få full ansiennitet, mens i staten er det mer difust. Trasig at en skal ta 3-års høgskoleutdanning fra en lønn på ca 248000 kr til litt over 250000. Helt jævli spør du meg. Men gjett jeg skal ikke ta første og beste jobb, jeg skal sørge for å få full ansiennitet basta!!!!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det varierer fra sted til sted hva de tar hensyn til. Men forbundet setter også noe krav på vegne av sine medlemmer så får med mer i beregningen enn andre. Men som en hovedregel, her i HelseSør hvertfall er grunnregelen: Alt etter fylte 18 år for alt over 50 pst stilling. Altså to år i 50% stilling= 1 år 100%. Som et eksempel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...