Gå til innhold

Bursdagsgave til bestevenninne.....

Anbefalte innlegg

Gjest Lille malerinde
Skrevet

Vet at bestevenninna mi ønsker seg en poster av av negerpiken som Karen Blixen malte.

www.plakaten.com/smarty/ po_index.php?img_nr=10

For mange år siden hintet hun mange ganger om at hun ønsket seg et maleri jeg hadde lagt i bursdagsgave (ikke et spesifikt altså), men det ble det aldri så hun fikk da. Så nå fikk jeg en ide om å male dette bildet selv.

Jeg har ca tre uker på meg å male dette bildet. Hvis ikke må jeg altså bestille det fra utlandet, så jeg må bestemme meg hva jeg skal gjøre nå for å få dette i orden.

Hva ville dere likt best om dere hadde vært henne? Posteren, et tilfeldig maleri jeg har laga eller mitt maleri av denne piken?

Maleriet kommer selvfølgelig ikke til å bli 100% likt det Karen Blixen malte, for det første vil jeg sette mitt eget kunstneriske preg på det og jeg er ikke stand til å kopiere det identisk heller. Men malererfaring har jeg jo, så bildet blir jo forhåpentligvis ikke heeeeeelt mislykket. Samtidig synes jeg det blir mye mer personlig enn en poster...

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal satse på. Posteren blir jo ganske dyr også (tatt i betraktning at det bare er en poster) om jeg må bestille den.

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Synes det blir mest personlig hvis du maler selv.

De beste gavene er de med omtanke, og det har jo virkelig denne!

Venninnen din hintet sikkert fordi hun vet du er flink til å male, og ville at du skulle male til henne.

Skrevet

Ditt eget maleri/tolkning av Blixen-bildet! :-)

Gjest surreal
Skrevet

absolutt et maleri du hadde laget selv, ikke kopi av Blixen-bildet! ;)

Gjest malun
Skrevet

Jeg ville definitivt foretrukket maleriet.

Har ei venninne som er veldig flink til å male, og de to bildene hun har lagd til meg var flotte gaver å få.

Annonse

Skrevet

Hvis du _kan_ male, og venninnen din er enig i det, er maleriet den beste gaven.

(Jeg synes det er pinlig å få maleri i gave hvis det ikke er godt. Hvis jeg ikke henger det opp blir kunstneren dødelig såra, og jeg hater å ha stygge bilder på veggen. Hva gjør man..?)

Gjest Wimswams
Skrevet

Hvorfor skal du sette ditt eget preg på det? Det er jo DET bildet hun liker, ikke et du har vært og forandret på. Skal du male selv, bør du da få det mest mulig likt det egentlige bilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...