Gjest fregnefjes Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Hva synes dere om at 7 åringer har mobil?.jeg syns det er vel litt tidlig.Har ikke så store barn sjøl så hvem veit om min 7 åring får det når han blir så stor 0 Siter
morsan Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Jeg har en sjuåring, og her er det helt uaktuelt med mobil på en stund ennå. Han er ikke på "frislipp" - vi vet alltid hvor han er, avtaler besøk osv, så dette har verken vi eller han behov for. Men jeg kjenner noen med et jevnaldrende barn hvor foreldrene er skilt og ikke særlig på talefot, og dette barnet har mobil. Jeg skjønner godt at foreldrene synes de holder bedre kontakt med barna når de slipper å gå gjennom den andre forelderen. Men i andre tilfeller mener jeg det er totalt unødvendig. 0 Siter
Blåmor Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Har en sjuåring snart, men en mobil er uaktuellt ennå. Vi kjører og henter henne og behovet er ikke der rett og slett. Heldigvis har hun ikke spurt etter det heller. 0 Siter
noami Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Vet om en på 8 år som fikk mobil til jul... personlig synes jeg det er helt unødvendig, og bortkastede penger på så små barn..men faren ville hun skulle ha den pga lettere holde kontakt (bor ikke sammen med mor). Vet ikke om det har hjulpet eller ikke. Og så er problemet hvem skal betale mobregningen? Far eller mor? Sistnevte var ikke begeistret og har heller ikke god råd.... 0 Siter
Gjest gladiol Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Jeg har en sjuåring, og her er det helt uaktuelt med mobil på en stund ennå. Han er ikke på "frislipp" - vi vet alltid hvor han er, avtaler besøk osv, så dette har verken vi eller han behov for. Men jeg kjenner noen med et jevnaldrende barn hvor foreldrene er skilt og ikke særlig på talefot, og dette barnet har mobil. Jeg skjønner godt at foreldrene synes de holder bedre kontakt med barna når de slipper å gå gjennom den andre forelderen. Men i andre tilfeller mener jeg det er totalt unødvendig. Har et barn som fikk mobil til 8 års dagen sin, men ikke av oss foreldre. Jeg var i utgangspunktet negativ, syntes han var for liten. Etter å ha hatt denne nå i ett år, ser jeg at dette fungerer veldig bra. Han bruker den med forsiktighet, er lett å få tak i ved behov og han får skrivetrening. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Håper da inderlig ikke at pappan kjøper mobil til poden til 7-årsdagen! Som en annen her sier - han er ikke på "frislipp" på lenge enda! 0 Siter
Gyda Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Vi har en som snart er elleve, og jeg har sagt at han ikke får egen mobiltelefon før han er 12. I tillegg har jeg tatt et lite forbehold i forhold til om han blir den eneste i venneflokken uten, da har jeg sagt at jeg skal vurdere det på nytt. Men vi mødre er enige om denne 12-årsgrensa, og så får vi se om det holder. En annen ting er at vi har en ekstra mobiltelefon i huset, som han kan få med seg hvis vi vurderer det som hensiktsmessig (kunne ringe til fotballbanen og si at middagen er klar e.l.). Vi er helt enige med gutten om at det er familiens ekstra telefon, og at han bare låner den når det er naturlig. (Ikke er han så interessert i den heller, når alt kommer til alt.) Dette fungerer fint. Men sju år? Aaalt for tidlig. Vi har en som blir sju nå i mai, og jeg kunne ikke drømme om at hun skulle ha sin egen telefon. Hva i all verden skulle hun bruke den til? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Min datter på 8 og hennes stebror på 7 har hatt mobil siden i sommer. Begge to, begrunnet med kontakt når barnet er hos den andre foreldren. Jeg liker å kunne ringe min datter uten hele tiden å gå via min eksmann og hans kone. Hun tar dessuten buss til skolen, og må bytte buss en gang hver vei. Mye kluss kan derfor skje på skoleveien, med forsinkede busser og lignende. Når det gjelder stesønnen er det en dyd av nødvendighet da hans mor ofte er så blakk at mobilkortet hennes er tomt (de har ikke fasttelefon), og når hun er sur på gutten (skjer veldig ofte) så nekter hun ham tilgang på sin mobil. Vi betaler både hennes og hans kontantkort. Min sønn hadde mobil fra han var 11 år, fordi han da fikk lengre skolevei. Hans far betaler det kontantkortet. 0 Siter
Lurveline Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Tiåringen fikk mobil på tiårsdagen. Åtteåringen får heller ikke mobil før tiårsdagen. 0 Siter
serendipity Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Jeg har ikke tenkt så mye på det, en jeg tror nok poden kan se langt etter mobil om ett år!! Ti år bør han bli. 0 Siter
morsan Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Min datter på 8 og hennes stebror på 7 har hatt mobil siden i sommer. Begge to, begrunnet med kontakt når barnet er hos den andre foreldren. Jeg liker å kunne ringe min datter uten hele tiden å gå via min eksmann og hans kone. Hun tar dessuten buss til skolen, og må bytte buss en gang hver vei. Mye kluss kan derfor skje på skoleveien, med forsinkede busser og lignende. Når det gjelder stesønnen er det en dyd av nødvendighet da hans mor ofte er så blakk at mobilkortet hennes er tomt (de har ikke fasttelefon), og når hun er sur på gutten (skjer veldig ofte) så nekter hun ham tilgang på sin mobil. Vi betaler både hennes og hans kontantkort. Min sønn hadde mobil fra han var 11 år, fordi han da fikk lengre skolevei. Hans far betaler det kontantkortet. "Når det gjelder stesønnen er det en dyd av nødvendighet da hans mor ofte er så blakk at mobilkortet hennes er tomt (de har ikke fasttelefon), og når hun er sur på gutten (skjer veldig ofte) så nekter hun ham tilgang på sin mobil. " Uff, trist å høre! 0 Siter
flisa Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Vet om en på 8 år som fikk mobil til jul... personlig synes jeg det er helt unødvendig, og bortkastede penger på så små barn..men faren ville hun skulle ha den pga lettere holde kontakt (bor ikke sammen med mor). Vet ikke om det har hjulpet eller ikke. Og så er problemet hvem skal betale mobregningen? Far eller mor? Sistnevte var ikke begeistret og har heller ikke god råd.... Den som kjøper mobilen må da også betale kontantkortet om eksen nekter. Det er jo ikke noe problem. jeg ville nå heller aldri ha ustyrt mine barn med abbonement annet enn YoungTalk (200 i mnd og bruk omm hele summen) -eller kontantkort. Våre jenter har -er så greit og nyttig at. 0 Siter
flisa Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Har et barn som fikk mobil til 8 års dagen sin, men ikke av oss foreldre. Jeg var i utgangspunktet negativ, syntes han var for liten. Etter å ha hatt denne nå i ett år, ser jeg at dette fungerer veldig bra. Han bruker den med forsiktighet, er lett å få tak i ved behov og han får skrivetrening. Ja, hva er det egentlig å være redd for annet enn at folk kniper i ræva og elsker å fortelle en at det ikke "passer seg"! Moderne barn har ikke vondt av fremskritt og nyttige hjelpemidler. Det er så trygt å vite at man alltid kan kontakte dem, selv når de har brukt opp kortet sitt så får man jo ringt dem. 0 Siter
flisa Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Håper da inderlig ikke at pappan kjøper mobil til poden til 7-årsdagen! Som en annen her sier - han er ikke på "frislipp" på lenge enda! Snurpehøne, hva er du redd for, at pappaen skal få snakket med poden ut at du har full kontroll? *erter* :-) 0 Siter
flisa Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Håper da inderlig ikke at pappan kjøper mobil til poden til 7-årsdagen! Som en annen her sier - han er ikke på "frislipp" på lenge enda! Snurpehøne, hva er du redd for, at pappaen skal få snakket med poden ut at du har full kontroll? *erter* :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Snurpehøne, hva er du redd for, at pappaen skal få snakket med poden ut at du har full kontroll? *erter* :-) *Flirer* Neida, vet bare at jeg ikke kommer til å kjøpe mobil til noen av ungene på leeeeenge enda og håper ikke pappan gjør det heller - det er da virkelig ikke nødvendig! 0 Siter
flisa Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 *Flirer* Neida, vet bare at jeg ikke kommer til å kjøpe mobil til noen av ungene på leeeeenge enda og håper ikke pappan gjør det heller - det er da virkelig ikke nødvendig! Nei - men det er moro! - og nyttig innimellom... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.