Gå til innhold

Handle på Ebay?

Anbefalte innlegg

Gjest toll?
Skrevet

Kan man registrere seg og handle på ebay fra norge? Hvordan går man isåfall frem? Hvor mye r eks 10£? Kan noen gi meg info med t-skje?

Fortsetter under...

Gjest KooKoo
Skrevet

Ja!

Jeg handler titt og ofte på Ebay, helst i dollar da, fordi dollaren er så lav for tida. Det er enkelt og registrere seg og pakkene kommer raskt. Jeg handler ofte fra Kina og da betaler jeg ca 22 $ (avhengig av hvor mye du kjøper), og får pakken etter ca 1 uke. Har aldri betalt toll.

Bare å sette i gang, mange kupp som venter på deg:)

Gjest toll?
Skrevet

Ja!

Jeg handler titt og ofte på Ebay, helst i dollar da, fordi dollaren er så lav for tida. Det er enkelt og registrere seg og pakkene kommer raskt. Jeg handler ofte fra Kina og da betaler jeg ca 22 $ (avhengig av hvor mye du kjøper), og får pakken etter ca 1 uke. Har aldri betalt toll.

Bare å sette i gang, mange kupp som venter på deg:)

22 dollar er vel ca 200kroner det da? Hvordan betaler du da? Og kina? Er ikke E-bay engelsk? Føler meg rimelig dum her nå, men....

Gjest Teskje
Skrevet

Det heter teskje, ikke t-skje. Du vet, skje til å røre i teen med. Sånn i motsetning til t-skjorte, som kommer av fasongen på plagget.

Gjest KooKoo
Skrevet

22 dollar er vel ca 200kroner det da? Hvordan betaler du da? Og kina? Er ikke E-bay engelsk? Føler meg rimelig dum her nå, men....

22 $ = ca 130 kroner.

Og det var i porto da. Siste bestilling: bestilte noen klær (bukse, bikini og genser) som jeg betalte 70 $ for=ca 400 kr.

Ebay er engelsk men har selgere fra hele verden.

Betaler gjennom noe som heter Paypal. Det er viktig å sjekke at selgerne har mottat god feedback (fra minst 20 personer bruker jeg som forhåndsregel) og at de er sikrede Paypal mottagere. Det ser du når du går inn på hver enkelt auksjon.

Da er du trygg på at handelen går på skinner

:)

Gjest KooKoo
Skrevet

22 $ = ca 130 kroner.

Og det var i porto da. Siste bestilling: bestilte noen klær (bukse, bikini og genser) som jeg betalte 70 $ for=ca 400 kr.

Ebay er engelsk men har selgere fra hele verden.

Betaler gjennom noe som heter Paypal. Det er viktig å sjekke at selgerne har mottat god feedback (fra minst 20 personer bruker jeg som forhåndsregel) og at de er sikrede Paypal mottagere. Det ser du når du går inn på hver enkelt auksjon.

Da er du trygg på at handelen går på skinner

:)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104522

Her har du en link til en valutakalkulator forresten :)

10 £ er etter dagens kurs 120 kr.

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Handler ofte på Ebay. Mest fra ebay.co.uk, men også fra amerikanske ebay.com

Jeg handler som regel under 200 kroner, slik at jeg slipper å betale moms hvis pakken blir stoppet i tollen.

Se nøye etter porto-kostnadene og om i de sender til Norge.. Ofte må du spørre porto før du byr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...