Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18 som debuterte seksuellt for et halvt år siden. Hadde siden dette kun sex med denne ene personen, men det var absolutt ikke behagelig alltid. Når vi hadde samleie, fikk jeg noen ganger en uendelig vond følelse innerst i skjeden, som jeg velger å kalle "støtsmerter". Det kunne være så vondt at jeg ble uvel/kvalm av å ha sex. Dette er et problem for meg, og for min kjæreste, siden jeg ikke klarer å nyte våre hyrdestunder, selvom jeg vil så gjerne. Ofte merker jeg ingen ting, og den samme støtingen har ved ett tilfelle gitt en form for nytelse, men ellers er det altså uutholdelig vondt.

Finnes det noen forklaring på dette?

Det kan da umulig være en kjønnssykdom siden jeg ikke hadde hatt samleie med noen annen før ham, og smerten var der fra begynnelsen av.

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17805-st%C3%B8tsmerter-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har kjent smertene i et halvt år synes jeg du skal få en lege til å se på deg, for det er ikke slik det skal være. Tilstanden endometriose kan gi slike smerter, men da har man vanligvis også andre smerter som menstruasjonssmerter.

se http://www.doktoronline.no/pub/articles/gynecology/300148.html

Hvis du har kjent smertene i et halvt år synes jeg du skal få en lege til å se på deg, for det er ikke slik det skal være. Tilstanden endometriose kan gi slike smerter, men da har man vanligvis også andre smerter som menstruasjonssmerter.

se http://www.doktoronline.no/pub/articles/gynecology/300148.html

Hei. Jo det jeg leste kan stemme. Men jeg er jo livredd for at noe så alvorlig kan feile meg! mitt største ønske i verden er jo å kunne få barn!

Har vært hos en gynekolog på en ungdomsklinikk, men det gikk veldig fort, og jeg følte ikke at jeg fikk svar på noenting, annet ann at jeg hadde bakovervendt livmor.. tok også prøver for livmorhalskreft og klamydia, men har ikke klart å komme meg tilbake dit for å få resultatene.

Kan min livmor være årsaken til smertene tror du? Jeg har angst for å oppsøke gynekolog igjen, etter den behandlingen jeg fikk sist. Det var så hensynsløst og kjapt gjort! Følte som sagt ikke at jeg fikk klarhet i noe.

Takk for hjelpen!

hei på deg!

Men, er dette så uvanlig, da? Jeg har da flere ganger opplevd dette selv, og trodde det ikke var så uvanlig hvis han støter for hardt og langt inn i bunnen av skjeden. Jeg har bare bedt partneren om ikke å støte så langt inn, (dvs. gjort dem oppmerksom på at det gjør vondt), og så har det gått så greit så...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...