Gå til innhold

Bortskjemte drittunger fra Oslo vest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Une er garantert et jentenavn. Har hatt mange elever som heter Une jeg. Trykkleif kanskje, de mener ®Une

Nei, så det også i en annen avis.

Fortsetter under...

Skrevet

Une er garantert et jentenavn. Har hatt mange elever som heter Une jeg. Trykkleif kanskje, de mener ®Une

Det er 10 menn og 165 kvinner som heter Une, iflg. SSB.

Skrevet

Nei, så det også i en annen avis.

De har jo så mange morsomme navn de da, de 'finere' ungene :) Særlig viktig er det å få med seg alle de gamle "adels" etternavnene en skal ha krav på......

Skrevet

Ingen synspunkter.

Men jeg har gått på BI sammen med disse vestkanfolka som ankommer skolen i pappas Merce, med stresskoffert og dress, og jeg ville ikke engang ha folka som venner.

For noen skapninger!

Jeg gikk i klasse med slike på videregående jeg, en skole på Lillestrøm! Rolex, stresskoffert, en tur til Frognerseteteren i en utvidet lunsjpause i Audien osv...

Utrolig, men sant! :-)

Skrevet

De har jo så mange morsomme navn de da, de 'finere' ungene :) Særlig viktig er det å få med seg alle de gamle "adels" etternavnene en skal ha krav på......

Une var navnet på han som kritiserte vestkantungdommen, og han var fra Stavanger eler deromkring.

Skrevet

Une var navnet på han som kritiserte vestkantungdommen, og han var fra Stavanger eler deromkring.

ooh, damn, la meg ha fordommene mine i fred! :)

Annonse

fei1365380229
Skrevet

ooh, damn, la meg ha fordommene mine i fred! :)

Han var kanskje en bortskjemt drittunge han også da vet du. Følte kanskje at vestkantungdommen tok noe av glansen fra han :o)

Gjest Fhv. Pippan
Skrevet

Men ble du kjent med noen av de da? Jeg synes det er utrolig viktig å ikke dømme andre utifra hvilken bil de kjører eller hva de har på seg, samme om de kjører mercedes og har på seg armani dress, eller om de kjører en sebra malt saab fra 1975, og har på seg fretex fra topp til tå.

Mulig jeg tar meg ekstra nær av sånt fordi jeg har ofte blitt dømt for hva jeg har på meg og hvilken bil jeg kjører. For meg så er det faktisk helt uvesentlig men jeg hater å bli satt i en pappaspike bås, noe jeg overhodet ikke er.

Jeg mener ikke å kritisere deg på noen måte, det kan godt hende disse personene du snakker om hadde en svært hoven holdning, som kan tyde på at de hadde en dårlig personlighet, men å dømme noen utifra en fasade blir helt feil etter min mening.

*applaus*

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Jeg er selv fra "oslos beste vestkant" og kjenner meg ikke igjen i en sånn beskrivelse.

Har aldri blitt kjört rundt og dillet med av foreldrene mine, og har måttet jobbe ved siden av studier osv. Har heller ikke vokst opp med veldig mye penger, men det kommer jo ann på hvem man sammenlikner seg med så klart. Foreldrene mine har på den andre siden alltid hatt veldig höye krav til meg, og at jeg skal "lykkes" har mange ganger föltes som en selvfölgelighet.

Men jeg hadde aldri begynt på BI, de er av en egen rase.. men de er ikke representative for alle "veskantfolk". Og selvfölgelig finnes det sikkert folk på BI som ikke er bortskjemte også. Uansett synes jeg det er veldig dumt at arbeidgivere har fordommer, uansett mot hvilken gruppe det er. Det tjener ingen på.

Skrevet

Jeg er vokst opp så langt fra Oslos vestkant som mulig så jeg føler meg ikke truffet av dette. Jeg reagerer likevel på at det går an å henge ut ungdom bare pga adressen deres. Alle fortjener en sjanse!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men ble du kjent med noen av de da? Jeg synes det er utrolig viktig å ikke dømme andre utifra hvilken bil de kjører eller hva de har på seg, samme om de kjører mercedes og har på seg armani dress, eller om de kjører en sebra malt saab fra 1975, og har på seg fretex fra topp til tå.

Mulig jeg tar meg ekstra nær av sånt fordi jeg har ofte blitt dømt for hva jeg har på meg og hvilken bil jeg kjører. For meg så er det faktisk helt uvesentlig men jeg hater å bli satt i en pappaspike bås, noe jeg overhodet ikke er.

Jeg mener ikke å kritisere deg på noen måte, det kan godt hende disse personene du snakker om hadde en svært hoven holdning, som kan tyde på at de hadde en dårlig personlighet, men å dømme noen utifra en fasade blir helt feil etter min mening.

Ja, jeg ble naturligvis kjent med en del av dem. Samtlige var nøyaktig som jeg trodde.

Gjest malun
Skrevet

Interessant at det ikke reageres mot å henge ut en hel gruppe mennesker på denne måten. Hadde en sagt det samme om somaliere, mennesker fra Oslo Øst, kvinner... ja, da hadde en nok ikke vært like tiljublet.

Patetisk!

Det samme slo meg.

Gjest malun
Skrevet

Une er godkjent både som gutte- og jentenavn.

Tidligere var det derfor slik at barn som ble døpt Une, måtte ha et navn i tillegg for å understreke kjønnet.

Etter den nye navneloven ble det lov å hete bare Une, uansett kjønn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...